• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-10-14 09:51:59 följande:
    Hej!

Havsklippan hur går det? Hur såg gårdagens prov ut? Tänker på dig o hoppas allt blir bra...
    Tror förresten att det var cederträ jag tänkte på:) o jag kan varmt rekommendera akupunktur (och kinesiska örter som jag får) hyn o hår e bättre, piggare, mindre huvudvärk osv...så även om det inte gör det som jag gick ditt för i första hand (att förhindra MF) så mår jag såå mkt bättre av det...

Plutten- testat än??

Fröken Kaos- gick det bra med blodprov?

Together- hur går det?

Alla ni andra:) hoppas ni får en fin fin helg!
    Tack det samma!
  • Together90

Hej tjejer

Jag lever har bara inte haft lust att skriva något men jag har haft koll på er :) 

Jag har en vecka kvar ungefär tills utredningen den 21 oktober så det är ju skönt, snart snart 
    Jag har haft massa strul med blödningen osv osv men nu i tisdags slutade jag blöda helt. 
    Så nu inväntar jag vi mens för läkaren jag träffade i måndags såg tre stora ägg, två på ena sidan och en på andra sidan som var på G.. så förhoppningsivs kommer mensen om någon vecka + någon dag eller så..

Men men .. japp gravtestet är nu typ helt negativt samma med ägglossningstesten så det är ju bra. 
    Käkar folsyra och andra vitaminer varje dag men har avaktat med albylen då jag inte vet när min ägglossning har varit osv.. 

Kram                   

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-15 13:39:36 följande:
    Hej tjejer

Jag lever har bara inte haft lust att skriva något men jag har haft koll på er :) 

Jag har en vecka kvar ungefär tills utredningen den 21 oktober så det är ju skönt, snart snart 
    Jag har haft massa strul med blödningen osv osv men nu i tisdags slutade jag blöda helt. 
    Så nu inväntar jag vi mens för läkaren jag träffade i måndags såg tre stora ägg, två på ena sidan och en på andra sidan som var på G.. så förhoppningsivs kommer mensen om någon vecka + någon dag eller så..

Men men .. japp gravtestet är nu typ helt negativt samma med ägglossningstesten så det är ju bra. 
    Käkar folsyra och andra vitaminer varje dag men har avaktat med albylen då jag inte vet när min ägglossning har varit osv.. 

Kram                   
    Det låter ju som du är på banan igen gumman! Vad skönt!
    Har tänkt på dig och undrat hur det gick med blödningen och så. Skönt kroppen rensade upp själv!

Kram!
    Väntar tvillingar! 20+4 idag!
  • Together90

gud...jag tappade humöret idag :(

Min sambo och hans bror kommer hem till oss och berättar att dem träffat deras/våran kompis X och hans flickvän i farsta centrum (där vi typ bor i närheten, hökarängen) ... dem fick barn september 2010 och deras dotter är exakt 1 år yngre en våran son. 

Nu fick jag reda på att dem är gravida och väntar sitt andra..och då brast det..jag brast ut i tårar och kunde inte sluta så jag sprang och duscha och min sambo kom och trösta och peppa mig...ush va ledsen jag är/blev.. men såklart kul för dem men ja jag är fortfarande väldigt känslig :(

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Kaos85

Hej alla. Får uppdatera lite, blodprover är tagna så nu är det bara svaren man vill ha. 
    Idag på dag 41 kom tant röd, vilket jag redan visste då vi va inne på vul innan de skrev ut pergo.
    Så den 20e kommer jag börja med pergo och äta det i 5dagar. Imorgon ska jag ringa gyn och tala om att jag fått mens, så de bokar in en tid till vul för att se om det finns några äggblåsor och hur många.
    Gubben ska ringa å få en tid till att lämna spermaprov, hoppas på att han får göra det hemma då det är ca 13mil till sjukhuset där man lämnar annars..  

Havsklippan, jag beklagar ditt utomkveds :( Kroppen brukar ju ta hand om det mesta själv, så du ska se att det kommer gå bra. Och självklart kommer ni få ett barn, det finns ju så himla många olika hjälpmedel och metoder nu. Många kramar till dig

Together90, jag förstår att det brast. Har själv ett par vänner, som jag även bor granne med och träffar varje dag. De har en kille på 2år och väntar en liten nästa år. Hon är i v17 nu och jag bli påmind om det varje gång vi träffas. De gör självklart inget för att försöka göra mig upprörd då de vet att det inte vill sig för oss, men det är ändå en blandad känsla för dem. Självklart är jag glad för deras skull, men åå vad jag skulle önska att det var jag som var i v17.. 

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • plutten02

hej. ännu ingen mens under dagen. Men ändå så var testen negativa igår morse. Så jag väntar nog mensen.

• Tabbs2

Gomorron!

Havsklippan- hur har det gått?

Mimmi- har du fått svar på hcg-nivån??

Together- skönt att du börjar komma "iordning" igen...förstår precis  hur du känner...två av våra bästa kompisar har fått barn nu i oktober, jag skulle oxå ha fått ungefär samtidigt som dom så jag har gått hela deras graviditeter och blivit påmind..så sjukt jobbigt...o förra veckan ringer min sju år yngre bror o säger att de ska ha barn i juni..det skulle jag oxå ha haft om senaste graviditeten hållt i sig- men icke...

Fröken kaos- skönt ändå att få börja med pergo, det är säkert rena rama dunderkuren:)

Plutten- du vet det där att det inte är över förrän bla bla...

Ego- äl-testerna negativa men börjar nog närma sig ÄL..är på dag 12 idag efter MF första dag...

• Together90

Okej tack, vi tar det från början ..

Jag har ju blödigt väldigt länge efter skrapningen och var hos läkaren i måndags den 10:e för att jag hade ont och ville kolla så det inte var någon infektion (alltså andra besök hos läkare sedan missfallet då jag fick träffa någon förvirrad typ så gjorde jag ett nytt besök hos denna läkare jag nämner nu )

Han sa att anledning till min smärta var att jag hade två stora ägg(äggblåsor) på ena sidan och 1 på andra sidan och han sa att det var antagligen därför jag hade ont och blödningarna jag hade kom troligtvis inte från någon gravrest utan från något annat men helt ofarligt.

Blödningarna jag hade under perioden sedan "skrapningsblödningen" hade varit lite olika, lite brunt, rosa och lite rött men mestadels brunt/svart.    

Tisdagen den 11:e hade jag slutat blöda och på onsdag den 12:e hade vi sex Daniel igen i studens hetta och ja oskyddat (dumt kanske men som att det inte var någon infektionrisk längre så körde vi på )       
    Hade även sex den 13:e osv.. 

Men när han såg dessa äggblåsor betydde det att jag redan haft ägglossning? Han sa nämnligen att han hoppades på att min kropp var på G igen och att jag kunde invänta en mens inom 2 veckor +/+ någon dag eller så.. ? 

Men ialla fall vi hade sex igår och jag fick lite ont i äggstocken en gång när han stötte i emot och idag kom det lite brunt/gult blod igen som jag trodde var slut på som att det inte kommit någon sen i måndags för en vecka sedan :S Jag fattar ingenting! 

Jag har sedan i ondags den 13:e haft lite mensvärk från och till de och imorse väldig mensvärk.

Vad tror ni har har hänt? Har aldrig haft så här efter mina andra missfall :( 
    Så jobbigt..            

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3