Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tack MissT, såg du svarat i vår andra tråd med! Ja,ett plus skulle ju inte vara fel, ha-ha!! Hur mår du av pergon då?

Ha en skön kväll, nu lite tv sedan sängen...

• pixerpie

Fin dikt, Leava! Jag har läst den förut eller något snarlika...

SoMa, jag tog Angus Castus- munkpeppar förra våren... Blev gravid två av fyra månader... och mf båda ggr... Så mun slutsats- det både hjälpte och stjälpte.. Ska tydligen normalisera hormonvärden och balansera dessa... Jag tror ju mina hormoner är lite knas på... Ja, ja...

Odd, så sant så sant det du skriver... Ska kolla dig ikväll- som alla andra!

LisaVäntar- blä så trist och orättvisst! Men jag har två kompisar som varit med om nästan samma sak, och nu har de två friska barn vardera. Så ge inte upp!

EGO!! Ömma och större tuttisar idag... Alltid något... Dag 44, så förmodligen kommer mensen om några dagar... Eller kanske men föga troligt ett plus till helgen..

• pixerpie

Halloj!!

Spännande värre här inne... Jag vill också vara med att testa... när sa ni??
    Fortfaande ingen blödning... men inget posiyivt gravtest heller... Snaste mensen började 20 februari... Fick ju litet positivt utslag på gravtest den 30 mars sedan positivt äl test den 1 april... Testade senaste gravtest i måndags men negativt... Har nu ömma bröst och slemmiga gula flytningar...

Hoppas nu för oss alla att det blir en extra julklapp i form av ett bäbispaket!!

Kram och ha en fin dag!!

• pixerpie
    FruW skrev 2011-04-19 12:44:21 följande:
    Hej tjejer!

Jag ska hälsa från tant Röd att hon är fullt upptagen med sitt besök hos mig, så hon har tyvärr ingen möjlighet att komma på visit hos er andra på länge, tidigast om så där 9 månader någonting kan hon hinna med..

Kram från mig o tanten
    Hon hittade hem till mig också efter ÅTTA långa veckor... Så det var ju en bra början- men hade ju kunnat hålla sig borta ytterligare 32 v då...  Och nu kom hon med besked, jag har nästan "förblött" så nu har vi gjort en deal och det är att hon tidigast kommer maj 2012... Innan dess är hon inte välkommen!!

Mimmi... en tidig 2012 blir perfekt! Såklart det är ett januaribarn- vi alltid önskat! Är ju dessutom så många fördelar med att få barn tidigt på året...

Håller tummarna för er med bim i veckan... Kollar in imorgon och räknar alla plus!!!

KRAM!!
  • pixerpie
    MissT skrev 2011-04-27 12:20:25 följande:
    Tack alla
    Testade i morse och det var minus men jag avvaktar väl ett par dagar och testar igen om mensen inte kommer. Om varken plus eller mens dyker upp inom ett par dagar ringer jag KK och hör vad de säger.

Håller tummarna för oss alla och hoppas att vi snart ska lyckas!
    HEJ!

Frustrerande... Ungefär så mådde ju jag av pergon också... Och fick vänta 3,5 vecka efter bim innan den dök upp... Håller tummarna att du får ett FETT plus istället!!

SoMa! Kram!! Det är inte rättvisst- men du är så stark!! Jag beundrar din styrka!!!

Leava- grattis! Hoppas, hoppas, hoppas nu! Den här gången ska det gå vägen!! Spännande om det är tre... Kram!!

Ego!
    Ska på vul imorgon och se om jag fått några ägg... Känner mig förväntansfull!! Nu j-drar ska det bli bäbis!!!
    Mindre roligt är att det nu är ETT år sedan jag var gravid sist!! Fy f-n vad tiden går!!! Ett är sedan senaste mf- trodde inte det skulle ta så LÅNG tid igen... Bara att acceptera- vi har både svårt att bli gravida och att få behålla det- men helt underbart kommer det bli när det lyckas!!! Ge mig illamående, foglossningar och all annan "skit" man kan få som gravid... Gärna dubbeldos, bara jag blir gravid NU!!!!

Kram!!
  • pixerpie

Underbara tjejer!! Så glad att ni finns därute...

Ja, mimmi! Skit är bara förnamnet!!! Jag är otroligt glad att jag har ett inspirerande och roligt jobb, annars hade jag nog legat på psyk nu... Fick jobbet i samma  veva som första mf, så har jobbat snart 14 månader... Undrar bara varför det ska vara så svårt...

Tack för alla tummar för guldägg!! Jag uppdaterar imorgon!!!

JoWiAn och Lisa... Att strunta i test är ju lättare sagt än gjort... men visst är det väl så man ska göra... men är man lite kontrollmänniska så är det svårt- kan känna att jag vill ju veta... Jag testar eg inte så mycket, kanske var 3:de dag om jag börjar misstänka graviditet... Och att gå till läkaren och göra vul och få hjälp med när äl verkligen sker, hjälper mig mycket... Slipper mycket grubblerier om och när... Så för mig hardet funkat att "lämna över kontrollen" genom att ha en bra läkare att bolla med och han säger ju också skippa testerna... och lägg pengarna på något roligare!

MissT, läkaren förvarande att det skulle kunna bli en knasmånad vid vul dag 12 och 16 då hade inte äggen växt till sig något, var ca 14 mm då tror jag... Sen testade jag med äl test dag 34 och fick ganska starkt och sedan kom mensen dag 56... Så jag tror mensen hoppade en månad men att jag fick "ny" äl i samma cykel... Förstår du hur jag menar... Någon annan som varit med om liknande...

Nähä... nu väntar som vanligt disk och städ...

• pixerpie

Grattis till intressant vul Leava!! Hur mår du?? Och visst fick på positiva grav test supertidigt!!! COOLT!!!

Här är äl passerat sedan måndag, mekkade lite hos läkaren- inte så romatiskt... men är det vad som krävs så...  Och sen jobbat en del hemma i syskonverkstaden med- mycker bättre och mer romantiskt!!

• pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-05-09 09:50:53 följande:
    BIM -5, negativt test (såklart då jag inte tror jag haft ÄL).. Varför hålla på o plåga sig o testa när man vet att chansen är nästan obefintlig?!
    För att vi är kontrollfreak... och för att det faktiskt finns de som plussar på minus fem... Leava och Sugar (tror jag) bland andra...

Jag kommer testa på torsdag har köpt hem ett tjog med test... Då är jag typ äl + 10.... Kanske, kanske... Men visst blir man besviken då det inte visar något!

Kram och ha en fin dag!!
  • pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-05-14 09:49:21 följande:
    BIM och kritvita tester, ingen känning av vare sig mens eller grav! Bara inte kroppen ska börja jävlas nu också :(
    Samma här...

Hoppas på oss!

Kram!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3