Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Oj,oj... Här har hänt grejer!! Ska läsa ikapp ikväll...  eller imorgon! Jag har haft en veckas semester i fjällen med strålande solsken och massa skidåkning!! Mår bra, trots att jag med all sannolikhet får mens de närmst dagarna...

KRAM!

• pixerpie
    FruW skrev 2011-03-23 17:28:31 följande:
    MCT tack för att du tar dig tid! ;) orkar du får du gärna läsa på min blog, vill inte dra ner alla i tråden i mina mörka tankar.. ;) du hittar den här om du vill
    Drommaromsmått.blogspot.com
    Läste precis!! Och du har ju det perfekta svaret- "Nä vi vill gifta oss först! Just nu planerar jag för det! " Så lägger du över fokus på de planerna istället, lovar att du kommer få massa grattis! Och sen när du blir gravid- så hoppsan det gick visst lite snabbare! Många kommer tycka det, jag gör det iaf- att det är superromantiskt att göra det i rätt ordning *blink*

Mitt senaste svar när någon frågar om syskon är att svara övertygande- "Såklart vi ska!" Senast var jag visst så övertygande att min manliga kollega så- "Men du är ju inte ett dock tjock"... För det är klart vi SKA ha syskon- tror som SoMa- det är bara en tidsfråga och det är inte kört för någon av oss! Jag har ju som det känns precis börjat jobba efter min föräldraledighet, jobbat ett år nu och trivs så bra, så det brukar jag också prata om... Och att ska man bara ha två barn är det ingen idé att stressa på det utan hinna längta lite efter att få gå hem nästa gång. Och liten som börjar bli stor nu sköter sig så bra själv och är så duktig!
    Jag var också tvungen att berätta för min chef för jag skulle iväg på utredning, och det gick mycket bättre än väntat.. Hon hade också haft det svår med MA innan hon fick sina tre barn... Så har haft samma erfarenhet som MCT om att berätta!

Och själv väntar jag på mensen... Hade ju små och få ägg på dag 16 så tycker mensf-n kunde komma nu, dag 32... Känner i övrigt inget i kroppen- kanske ett bra tecken... Eller så kom äl senare...
  • pixerpie

MCT, kramar i massor! Det är INTE rättvisst!! Hur gick det med hästen? Kan du få ta den på foder nu istället??

Leava- helt otroligt hur fertila du och din man är!! Suck, vi är verkligen inga "frögurkor" här hemma...

Mimmi, vad tror du om mitt svar om bröllopet då folk frågar om barn?? Är ju en helt logiskt tanke att man "vill ta det i rätt ordning"!!! 

EGO!
     Om nu bara mensf-n kunde komma igång så jag kunde börja med pergo igen.. Eller kanske jag ska ta ett test... Kommer snart att "upptäcka" ommin väns IVF fungerade... Vi ska snart på after-work... Väntar att ta ett eget test, vill stanna i illusionen om att kanske,kanske... Och har det lytckats för dem känns det surt att veta att det är  def kört för mig om jag testar negativr!!

Ha en trevlig kväll!!

• pixerpie

Testade inget... Och vännen var inte gravid, hon drack iaf- blev faktiskt lite ledsen för ´deras skull!! Drack 1 1/2 glas vin jag också... få se om mensen kommer...
    Är så skönt att ha er att "bolla" med!!

Nä, mimmi jag menar inte att ni ska vänta, men andra kan ju tror det!! Fattar du har jag menar!!

Synd med hästen MCT... men du hittar nog en kul häst snart...

Nej, leava... Denna gång får det inte gå åt helvete!!

Nähä... nu väntar sängen och mannen...

• pixerpie

God morgon!!

Välkommen Rosen! Trist att du ska behöva "hitta hit", mf är erfarenheter man lätt skulle klara sig utan!!!  Men det här är verkligen en toppentråd med kanon tjejer!! Hur mår du??

F-n Leava... men få se vad som händer under dagen? Testar du inte tidigt??

Meh, spännande!! Jag tror med min bim var igår... Men vågar inte testa... Kanske imorgon! Denna månad gjorde jag vul dag 16 och då var det inte många och def inte stora ägg så läkaren trodde det skulle vara kört... Och därför har jag ju väntat mensen ganska tidigt... Men inget- kanske äl kom senare... Håller tummarna för oss båda!!

MCT! Hur mår du?? Det onda i ryggen kan ju vara att det förbereder sig på att komma ut... Och det bästa för dig nu är väl att "kroppen sköter det själv"... Eller eg ärdet väl att välja på pest och kolera?? Men jag hade nog valt att det kom av sig själv... Ta en promenad och försök njuta lite av våren!! Kramar i massor!

Nu ska vi ut och fiska... eller angla heter det visst på vintern!!
    Ha en fin dag!!

• pixerpie

Rosen- Visst känner jag också så ibland... önskar man kunde vara så stark att säga- nä, jag skiter i det! Men man dör en liten bit med varje mf... Och vette sjutton hur man kommer känna nästa gång, tror jag kommer vara konstant oroligt tills barnen kommit ut... Min första graviditet fick jag ju iaf vara naivt blåögd, och är så tacksam´för en bra erfarenhet av den- sen hade jag/ vi en helvetiskt förlossning- så vet inte om jag vågar gå igenom det en gång till heller... Det kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn- känns det ibland samtidigt så är det ju så fantastiskt underbart med barn och det gör ju att man orkar kämpa vidare...

MCT- hoppas nu det kan gå så bra det kan utifrån omständigheterna för dig idag... Jag vill inte byta- ord finns inte... Det är så orättvisst!!

Leava... F-n, f-n, f-n... Det är ORÄTTVISST!!! Det ska inte kunna vara möjligt!!!

MissT, hoppas din kropp kommer igång nu!! Ja, ett barn 2011 hoppas jag med på... Men det blir nog 2012...

Ego! Mina egna bekymmre känns små jämfört med era! Testade negativt igår... Hade verkligen hoppats på något eftersom det var dag 35, men icke... Min teori just nu är att min äl kom mycket senare p g a pergon... enligt vul dag 16 var ju äggen små... Så kanske dag 22-23 var de stora att släppa... Bara att vänta som vanligt och försöka vara realist och fatta att mensen kommer p g a negativt test!!

KRAMAR!!

• pixerpie

Mimmi... Jag förstår att det känns tufft!! Blir jag känner har också fått sina små, under samma tid som vi försökt... Finns t om en som fått två barn på samma tid!! Det är inte rättvisst!! Men tror vi kommer mer ödmjuka ur detta, och som du skrev om alla som gnäller över sina barn-  de kan omöjligt fått kämpa för det! Jag klagar aldrig över min gosfis, och är så tackam för henne!! Vår tid kommer, och varje månad kommer vi ju lite närmre. Eller hur!? KRAM!!

Leava! Jag tror på dig!! Du klarar det,  men förstår det är SKIT-tufft!  Vad visade testen idag??

Tack MissT, du ger mig hopp! Dag 36 idag, ingen mens... inga ömma tuttar, ngt illamående... Men tappen börjar kännas mjuk och öppen så mensen kommer nog när som... Annars tyar jag ett nytt test på torsdag! Hur går det för dig??

MCT! Tänker på dig! Kram i massor!!

Havsklippan! Har två kompisar som varit med om nästan samma som dig, och nu har de två friska barn vardera... SÅ även om det känns jobbigt så kommer det ordna sig! KRAM!

• pixerpie

Miss T- finns en tråd sim heter "vi som börjar med pergo i januari"- den är bra... Verkar var olika när äl kommer med pergo... Tror det beror på om man har egen äl eller inte. Tycks som om de utan egen äl har bäst effekt... Jag fick äl på dag 18 första cykel... Och denna vettesjutton, bara smått på ul dag 15- så "skit i denna månad" sa läkaren... Nu har jag testa yttepytte- svagt positivt på dag 38, så äl isåfall på dag 24-26?? Avvaktar- vågar inte ta ut något!

Heja Leava!! Skönt att du är på gång igen!! Du är så stark!! Och fertil, så nu ska den lill* bara fastna också? Testade du att käka lim?? Det kanske är tejp som är din grej??

MCT! Skönt att höra ifrån dig! Kom igen när du orkar!!

Havsklippan- ja fy sjutton för att sympomen är så lika!! Skulle man inte kunna ha en lampa på magen osm visade direkt om det ta´t sig så slapp man analysera...

Mimmi! Tar det sig denna gång blir det bim runt nyår för dig... Spännande!! Föder man första bäbisen på året, får men "fina" presenter!!!

Ego! Jag tror jag fått positivt på "billiga testers" gravtest nu ikväll... Blev iaf ett extra streck inom testtiden... Men väldigt svagt... Dag 38 men som jag skrev tidigare i inlägget så har jag nog isåfall haft supersen äl... Men vågar inte tro något än... eller lite/ kanske... hoppas ju såklart! Men har ju haft svag test innan så det kan betyda vad som helst... Testar väl igen imorgon... 

KRAMAR!!  

• pixerpie
    Dag och natt skrev 2011-03-30 20:59:50 följande:
    Men ooooh då vågar man väl sig på att utropa GRATTIS Pixan! Ett svagt streck är ju också positivt Skrattande {#emotions_dlg.flower}
    Nja... Inget grattis än!! Håll bara dina tummar och hoppas...
    Kanske, kanske... Ska testa imorgon igen..
    KRAM!!
  • pixerpie

F-n, att inget kan få vara lätt någon gång... I morse var det negativt... Fattar inget, lika förvirrad som förra månaden- då var det ju också såhär. Svagt positivt ena dagen och dagen efter inget....
    Borde väl inte bli för vånad.... Nu, bara vänta in blödning!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3