FruW skrev 2011-03-23 17:28:31 följande:
MCT tack för att du tar dig tid! ;) orkar du får du gärna läsa på min blog, vill inte dra ner alla i tråden i mina mörka tankar.. ;) du hittar den här om du vill
Drommaromsmått.blogspot.comLäste precis!! Och du har ju det perfekta svaret- "Nä vi vill gifta oss först! Just nu planerar jag för det! " Så lägger du över fokus på de planerna istället, lovar att du kommer få massa grattis! Och sen när du blir gravid- så hoppsan det gick visst lite snabbare! Många kommer tycka det, jag gör det iaf- att det är superromantiskt att göra det i rätt ordning *blink*
Mitt senaste svar när någon frågar om syskon är att svara övertygande- "Såklart vi ska!" Senast var jag visst så övertygande att min manliga kollega så- "Men du är ju inte ett dock tjock"... För det är klart vi SKA ha syskon- tror som SoMa- det är bara en tidsfråga och det är inte kört för någon av oss! Jag har ju som det känns precis börjat jobba efter min föräldraledighet, jobbat ett år nu och trivs så bra, så det brukar jag också prata om... Och att ska man bara ha två barn är det ingen idé att stressa på det utan hinna längta lite efter att få gå hem nästa gång. Och liten som börjar bli stor nu sköter sig så bra själv och är så duktig!
Jag var också tvungen att berätta för min chef för jag skulle iväg på utredning, och det gick mycket bättre än väntat.. Hon hade också haft det svår med MA innan hon fick sina tre barn... Så har haft samma erfarenhet som MCT om att berätta!
Och själv väntar jag på mensen... Hade ju små och få ägg på dag 16 så tycker mensf-n kunde komma nu, dag 32... Känner i övrigt inget i kroppen- kanske ett bra tecken... Eller så kom äl senare...