Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

skruttnorpan skrev 2011-02-28 09:04:09 följande:
    Haha, jag GILLAR din planering, Pixan! Håll dig till planen nuFlört
    Japp, så får det bli!!!

Hur mår du!? V 10 nu??
  • pixerpie

*andas in ordentigt*

*flera gånger*

Denna smitta vill jag inte missa.... Någon som har en handduk jag kan låna eller ett otvättat örngott- där borde det finnas massa smitta?? ( Eller var det mannens kalsonger jag borde sitta på???)

Kramis!!

• pixerpie
    MCT79 skrev 2011-03-03 12:50:54 följande:
    Sitt på mannens kalsonger och andas i den här! *kastar över en halsduk!*  Sen är saken biff! Nja.. du kanske ska ligga ett par ggr också! Men sen så!
    Tack!! Nu j-lar måste det ju ta sig!!!
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-03-03 16:09:02 följande:
    Å mannen kommer tro du är galen! hahah!  Cool
    ... det gör inget... Det tror han redan!!
    Bellas7 skrev 2011-03-03 14:58:00 följande:
    Haha tack nu så är det säkert klart för resten av oss på denna tråd, hur skulle vi undgå att bli smittade nu :)

Ja tvillingar går fint, hoppas hoppas nu att någor av äggen har bra kvalite, hon var lite tveksam att låta mig fortsätta behandlingen med fyra ägg men sen tittade hon lite på min historik och sa att det blir nog bra. Förhoppningsvis tar sig ett eller två ägg denna gång :)

SoMa ja  hoppas verkligen att det tar sig nu och skoj om det var två ;)
    Grattis till lyckat VUL- shit vad snabbt... redan vuxit till sig!! Skönt!!

Tvillingar skulle vara perfekt!! Två på en smäll... Och jag VILL ha TRE barn... mannen bara två... SÅ detta är min CHANS!! Vul imorgon, få se vad läkaren hittar!
  • pixerpie

Ja, Leava har tagit pergo enkel... Fick tag på det i sista minuten- samma dag som jag skulle börja- så jag är glad att slippa ostimulerad månad. Hoppas verkligen på detta nu och två skulle va perfekt...

Kram!!

• pixerpie
    Bellas7 skrev 2011-03-04 14:01:20 följande:
    Jag e fortfarande på moln över mina äggblåsor, hoppas nu de växer till sig till på tisdag.

Pixan hur gick vul idag ?
    Å, söta du som tänker på mig! Så glad jag blir!!

Nja, vul gick sådär... Lite små på vänster och en på höger som bara var 9 mm på cd 13... Så mycket sämre resultat än förra månaden då 2 st ju var 12 och 14 mm på  cd 12... Men läkaren ville jag skulle komma på måndag igen bara för att se vad som händer... Sen borde det ju bli kortslutning/  hjälp i verkstan på torsdag hoppas jag sa slipper jag mecka för mycket med jobbet- har eg inte tid med läkarbesök NU!!  
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-03-07 22:01:59 följande:
    Åhh, såg ni "En unge i minuten"??? jag grät en skvätt, så fint...

Kram på er!
    Ja! Svårt att inte gråta... Man "föder" ju med dem...

Blä, mitt vul idag var inte bra... Läkaren anser detta är " en knas- månad" och att vi fortsätter nästa månad... Fast konstigt nog känns det ok, och att då vet jag på förväg att det inte är någon ide att förvänta sig något... Så känner mig mest bara lugn!

Kram!
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-03-07 22:23:27 följande:
    Trist, Pixan! Jag har ju haft två knasmå ader på raken, kanske blir 3.e gången gillt? Men hoppas förstås att den stabiliserar sig nu... Vi kämpar vidare tillsammans, glöm inte det!

Kram
    Tack... Ja skönt att inte vara ensam... Ja, hoppas på tredje gången gillt... J-drans kroppar att spöka... Men snart är det vår tur! Det bara måste det vara!!
    Kramar!!
    Bellas7 skrev 2011-03-08 16:34:13 följande:
    Ja då har jag varit på vul och läkaren såg fortfarande fyra ägg, i dag storlek 15,2 mm på tre och 16,5 på en. Ska spruta några dagar till och sedan ta ägglossningsspruta.Hon tyckte inte det var någon höjdarkvalite på något av äggen tyvärr. Men tar det sig inte eller jag får mf igen så ska jag börja på extra tabletter nästa månad för att göra min slemhinna stark.

ja så ingen äl förrens till helgen om det blir någon men innebär extra mys då :)
    Du verkar ha en bra läkare iaf, och skönt att ha en plan... Jag frågade med om sprutor men min läkaretyckte inte det var aktuellt, ska testa en ostimulerad månad och se hur kroppen reagerar... 
    Just nu känns IVF som ett alternativ, "bara" sätta in ett färdig befruktat ägg... men såklart det är mycket meck innan dess... Våra vänner har precis gjort det, och jag kommer "tyvärr" att bli väldigt avundsjuk om det lyckas- även om de brottas med helt andra problem än oss... IVF känns som en genväg!!  

• pixerpie

Oj, vad ni skriver... önskar alla lycka till!! Snart snart är det VÅR tur och då kommer det gå vägen för oss alla här inne!!

Natur... Eg är ju huvudsaken att man kan identifiera varför man mår dålig och har någon i närheten att prata med... Det sa de till mig när jag sökte, och jag kände att jag tror ingen kurator kan hjälp mig utan att jag var rätt bra rustad... Och nu har jag landat lite mer i det! Men såklart det är tufft!!!

Leava, klart det ska gå vägen... Men förstår om du är trasig just nu, man dör ju en liten bit med varje mf... Jag fick en ofrivillig paus nu- och det är riktigt skönt... ( sen är jag ju dum och hoppas lite ändå... ) men dnna månad stressar jag inte över äl.... Men visst lite ligger vi ju såklart!!

Härligt Mimmi! Att du ska få hjälp! Ja, vi brukar ju ha klart föross vad vi behöver... Min läkare frågar faktiskt och sen tar han ställning till mina funderingar utifrån sin kunskap!!

Nu hämta kvarglömd nalle på daig! Det var katastrof igåt vid nattning!!

KRAMAR!!

• pixerpie
    Natur skrev 2011-03-10 11:35:49 följande:
    meh: instämmer ge mig vår! heja heja!

Pixan: kloka ord, jag har mycket goa människor runt mig (och er!) men människor i omgivingen tror nog inte att det sitter i så länge som det gör, och gör så ont som det gör, men som sagt ni förstår, ni är guld värda!
    Nä, svårt för andra att förstå... men mina bästa vänner har antytt att jag börjar se piggare ut och må bättre nu... Och då var senaste mf i början på maj... SÅ de kan nog försöka förstå... men också att det är svårt att ta upp för dem, att de inte vet hur de ska hantera det... spec inte hon som fick barn veckorna innan jag skulle ha fått...

Ja, tråden betyder massor.. Just att man inte är ensam om att känna som man gör...samt får lite verktyg på att hantera det! Pepp och stöd!!

Ja, Leava... Kanske ska ge ett schema till min sambo med... ha-ha!  Denna månad tvingas han sluta med sitt snus... Så vi är ingen bra kombination just nu eftersom jag ju har pergo med alla dess biverkningar... Så skratta åt eländet är iblandet enda man kan göra...

Ha en fin helg!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3