Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

LisaVäntar skrev 2011-05-14 11:53:40 följande:
    Ja! Har bara ett test kvar, ska ta det imorgon om inte tanten kommit och sen får jag bara vänta o se.. Kollar du också varje dag? Känns omöjligt att göra något annat, men nu ska det va slut på det! Antingen kommer mensen eller så gör den det inte.. jag kan inte förändra något genom att testa ihjäl mig. Imorgon också, sen är det slut!

Kram
    Jo, har en massa test hemma... men försöker att testa var tredje dag... varje är eg onödigt. Men man vill ju så gärna... Fast jag är ju bara på dag 27 och har haft 35 dagars cykler det senaste, och som tidigast har jag testat positivt på dag 30... Så ska försöka hålla mig tills tisdag och testa... men vill ju VETA NU!!!
  • pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-05-14 15:06:09 följande:
    Oj, vad duktig du är :) Ja, man vill ju det! Önskat att man hade en VUL-apparat hemma så man kunde kolla exakt allting ;)
    JA, vul-apparat eller att naveln lyste grönt då det tagit seig och rött om inte... Det skulle vara något det- besked direkt!!

Välkommen alla nya!

Ha en fin dag!!
  • pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-05-15 13:24:35 följande:
    Haha, det låter bra.. eller en app till mobilen?
    Ja, fast om man inte har nån sån där modern mobil, då... Fast ett sms kunde kanske  funka också...
  • pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-05-15 13:39:59 följande:
    ´Skulle komma ett sms precis när man sexat färdigt: "Grattis, du blev gravid!", eller "bra försök, men bättre lycka nästa gång"..
    Fast kanske skulle ta och skaffa mig en sån iPhone- gubben har ju en sån... Så kan man app:a varann och i rätt tid för äl kommer det en sperma- papp...
  • pixerpie

Fasiken... Hon hittade hit, trots allt... J-la kärringen!! Men jag behåller henne ett tag och bjuder på en drink i helgen så hon inte besöker er andra med bim i dagarna...

Grattis till nya plus!!

Kolla in www.samlaget.no om ni har svorsk humor...

Någon som är intresserad i en intressant, krävande och stimulerande ställning? Det norska samlaget har fler ni kan söka på... Där finns även 10-i-topp!

Ha en trevlig kväll!

• pixerpie
    MCT79 skrev 2011-05-29 20:18:27 följande:
    Härligt Havsklippan! Nu jäklar!

Jag har en fråga till alla Pergotime veteraner här inne...  jag har tagit två dagar bara.... har rejält ont över äggstockerna emellanåt... hade  ni det också?
    Nej, har inte känt av det... Kolla in pergotråden " vi som startar med pergo i januari", jag och MissT skriver lite där också...

Hoppas du mår bättre nu!

KRAM!!

Och grattis till lyckat vul MissT och för fina test Havsklippan!
  • pixerpie
    got2b skrev 2011-05-31 08:59:32 följande:
    Har någon av er erfarenhet av att blöda under graviditet (utan att det blir missfall)? Igår kväll när jag kom hem från jobbet fick jag ganska ont och satte mig i soffan. Det släppte efter en stund och jag tänkte inte mer på det. Sen när jag skulle gå på toa innan sängdags kom det blod. Inte jättemycket men klarrött. Bröt ihop där och grät halva natten. Idag har jag typ lite mensvärk men har nog inte blödit mer än. Är på 5+2 idag.
    Åh, sötaste!! Hoppas det inte är någon fara!! Förstår att du haft en jobbig natt... Vad visar ett test?? Och symptomen, minskar eller oförändrat??
    Jag har ingen erfarenhet av blödning i graviditet, för mig har blod tyvärr inneburit mf. Hoppas det inte är så får dig!!!

KRAMAR OM!!!
    Bellas7 skrev 2011-05-31 07:56:27 följande:
    Hej alla En uppdatering i från oss ( mig och de tre små) var på ul i går en snabbis men kunde konstatera att alla tre levde och var lika långa. 21mm och var enligt vul ca 8+5 igår och jag var 9+0 enligt ältest så stämmer ok.
    Känns skönt och har nu nedräkning tills v 12. 

Pixan hur är det gumman ?
    Härligt att höra att du mår bra och att alla tre växer! Det är så spännande att du väntar trillingar!! Jag tycker det är häftigt!! Önskar snart det är min tur med, kanske inte tre men två skulle vara helt ok och så klart en!! Bara det blir SNART!!
    Tack för frågan och omtanken! Har spolat äggledarena för en vecka sedan och nu ätit ytterligare en kur med pergo så får se hur det går... Vul imorgon och äl till helgen!!
    KRAM!
  • pixerpie

Havsklippan, är du inte väldigt tidig i graviditeten, jag tror inte du inbillar dig symptomen eftersom du också fått streck på testen!! Jag har aldrig använt cd digital men det ska väl vara "ganska mycket" hormoner för att det ska ge utslag...

Jag tror jag haft tre spökstreck på olika tester och cykler nu i vår, det är frustrerande... Eller är det så att det varit börjat på något som sedan ramlat ut... Men då har jag inte fått de flera dagar i rad, utan neg, svagt pos och neg igen... Hoppas du har ett knytte i magen, och att det blir starkare test til helgen, tro på dina symptom så länge.

KRAM!!

• pixerpie

ÅH SoMa- hoppas du har rätt! Juni 'r det STORA plusmånaden- februaribarn blir perfekt!!!

Oj, synd Hanvsklippan. Men skönt med miljöombyte, jag gör samma sak- åker ikväll!

Kollade vuli dag ett ägg 21,5 mm så vi VET vad vi ska ägna helgen åt iaf...  hi-hi!

Ha det underbart i solen!

• pixerpie

Mimmi!
    Min läkare sa samma sak då jag frågade om progesteran- han sa att han bara ger det vid IVF, annars menar han att kroppen klarar att fixa det progesteron som behövs själv. Ang pergon så är det lite olika erfarenheter men jag hadegrym huvudvärk första kuren och kände mig allmänt olustig, nu tredje kände jag inget speciellt... Håller tummarna att det är detta både du och jag behöver och att det för mig blir tredje gången gillt med pergo!!! Känns annars knappt lönt att försöka med det igen...

Leava, lycka till med bebbarna i magen. Härligt att allt såg bra ut! Finns coola trillingvagnar har jag sett!!

SoMa, närmar du dig bim snart? Jag borde ha det till nästa helg ca den 19... Funderar om det ens är lönt att testa denna lördag- äl + 8, så jag vet om jag klan dricka lite vin eller inte...

KRAMAR!!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3