• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissBoring

Neej Mimmi vad hände? Å varför inget tidigare försök?

• M I M M I

De tror att min kropp inte var tillräckligt nedreglerad när jag började med sprutorna, man kollar inte det då det tydligen är ovanligt. Så då hade 2 ägg redan börjat växa, och det blev ett ojämnt och lågt antal. Vi fick chansa och fortsätta med sprutorna några dagar för att se om de tre små blåsorna skulle växa till sig. Risken var att de inte gjorde det, och att det med så få ägg inte skulle bli något embryo att stoppa tillbaka. Då skulle det ha gått ett av våra gratisförsök. Som det är nu spar vi vårt försök. Kliniken stänker för sommaren, så kan tidigast börja spraya i augusti och äp i oktober, de har så mkt att göra, och jag fick inte boka något försök innan vi vet hur det går den här gången... Dumt tycker jag!

• MissBoring

Men oj vad trist! Men nu har ni ju då iaf två fina att försöka på hemma. Kanske va all hjälp ni behövde... Hoppas på det iaf! Skulle det inte fungera så är det ju bara tre veckor tills du kan boka tid. Lycka till

• LisaVäntar

Men skit!!! Så hopplöst det måste kännas :(
    Hoppas verkligen att det tar sig för er ändå under sommaren! Håller så hårda tummar för er! Massa kramar!!!

• M I M M I

Tack! Ja det känns skit! Oktober liksom! Är ju jättelångt dit!!!

• Dag och natt

Nej ursäkta mig men f*n vad trist Mimmi! Att du ska vara så ovanlig då.
    Då hoppas jag att det tar sig för er innan oktober i stället. Tycker däremot nästan alltid att tiden går mycket snabbare när sommaren kommer och jag försökte bara njuta och unna mig saker så mycket jag kunde då när vi inte blev gravida. Klen tröst, jag vet... Men det är inte helt dumt att kunna ta ett par glas vin med goda vänner då.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 20+
  • pixerpie

Skit oxå, Mimmi!! Det var ju inte bra!!! Flrstår din besvikelse!!! Men jag tror ni löser det själva!! Och att äggen fått den extra boost de behövde... Så kommer två små i januari!! Jag håller tummarna! Det var nog inte meningen med Ivf för er... Kram!

• LisaVäntar

Ja, fy f-n så jobbigt att få det beskedet!! Har ni några trevliga planer för sommaren så den går fort iaf?

• skruttnorpan

Åh, Mimmi- stor kram, lite tårar och MASSA hopp! Tror ni grejar detta själva nu!

Un poco- något nytt gravtest? Spännande!
    Resan går till USA. Vår lilla efterlängtade dotter visade sig ha en hjärnskada som drabbar 1 på 100 000 och i sverige har man ett avvaktande sätt att bemöta barn med hjätnskador- väntar tills de blir äldre innan man kommer med hjälpinsatser. I USA (och ungern och holland bland annat) har man större tilltro till att man kan påverka ett hjärnskadat barns utvecking så bi skriver in oss på ett intensivprogram i Philadelphia i juni.

Och jag förtydligar 1 på 100 000...vill inte skrämma någon som krigar för att få en liten! Dessutom skulle jag aldrig önska att vi inte fick vår lilla Tuva, hur svårt det än är ibland. Hon är världens finaste tjej och sådan kämpe!

• Bellas7

Mimmi håller tummarna att de små växer till sig. Men det är ju klart att två ägg räcker :) håller tummarna massivt

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3