• MissT

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-05-27 15:43:12 följande:
    MissT UNDERBART ATT HÖRA!! :D stort grattis vännen! Har hört liknande stories från andra, så kan tycka att läkarna kunde va lite försiktigare med sin dom när man är så tidigt i grav..

Tack så mycket

Ja det tycker jag också att de borde vara....hon kunde ju sagt att det är för tidigt för att säga något säkert och inte dömma ut graviditeten som hon gjorde förra veckan, hon gav oss verkligen inget hopp alls.

• MissT
    MCT79 skrev 2011-05-27 16:29:34 följande:
    Oj här händer det saker!! UNderbart MIssT!!! jag visste ju att jag skickade guld-pergo!!!

Havsklippan jag håller tummarna stenhårt för dig! Nu jäklar!!

Här drar mensen mot sitt slut och i morgon kör vi igång med... Pergotime... jag hade tydligen flera uttag från förra läkaren och den vi träffade i onsdags tyckte vi kunde köra med det om vi ville!

Ägglossningstester och gravtester anlände idag! Nu jäklar!

Tack Ja det var verkligen guld du skickade

Hoppas nu att pergotime gör underverk för dig så att du får ditt guldägg och mirakel.

• MissT

Tack så jätte mycket Havsklippan

Håller tummarna för dig och alla andra goa tjejer i tråden! Förhoppningsvis blir ditt streck starkare och starkare

• MissT

Tack så mycket Roden och JoWiAn Det är verkligen tur att de kollar en gång till innan skrapning....

Havsklippan - håller tummarna för att ett plus kommer de kommande dagarna.

• MissT

Havsklippan - jag ser också ett streck på det senaste testet Vad härligt!

Stort grattis! Håller tummarna för att strecket snart är ännu starkare och för att det ska gå vägen denna gång.

• MissT

Tack Pixan

MCT- jag fick inga känningar av pergon men som pixan skriver kolla gärna in denna tråden www.familjeliv.se/Forum-7-34/m56370287.html

där finns det många som ätit/äter pergo och de kan säkert svara på din fundering om ont över äggstockarna.

Önskar er alla en riktigt mysig kväll!

• MissT
    SoMa72 skrev 2011-05-31 13:13:30 följande:
    För att "mensen" kom fem dagar för tidigt och bara var levrad, inget färskt blod, det tyckte inte gyn om utan då sa de att jag måste vänta till jag får en riktig mens och sen kan jag EV få pergp, zzzznark... Död Men jag förstår ändå att de inte vill skriva ut nåt om kroppen krånglar. Så nu hoppas jag att jag inte får nån mens i juni utan plus istället och inte kommer att behöva pergo.
    Det hoppas jag också på Håller tummarna för att mensen håller sig borta och att du får ett plus i stället.
  • MissT
    SoMa72 skrev 2011-05-31 18:23:08 följande:
    Tack gumman! Hur mår du?

Jag mår bra men känner mig fortfarande lite "off" eller vad man ska säga. Det har varit så tvära kast i denna graviditeten så jag hänger inte riktigt med...... Har inget illamående vilket är skönt men samtidigt vill jag ha det för att jag ska "känna mig" gravid. Förhoppningsvis har/får jag en bra graviditet även utan en massa symptom. Brösten ömmar och värker en del, är jätte trött, har molvärk från och till och är väldigt sugen på salt (saltlakrits, chips och annat salt) men i övrigt känner jag mig inte så gravid. Har en liten kula på magen i alla fall som ständigt påminner mig om att någon förhoppningsvis växer och mår bra där inne Nytt vul nästa torsdag som förhoppningsvis visar ett pickande hjärta, tror jag kan slappna av mer efter det. Försöker dock njuta så mycket jag kan....

Hur är det med dig?

• MissT
    Lofot skrev 2011-05-31 19:24:07 följande:
    Nån här inne som haft cysta på äggstocken? Det är väl inte farligt och påverkar väl inte fertilliteten? Obestämd
    Jag har haft det. Den upptäcktes vid min förra graviditet (nov-dec förra året) och var kvar vid vul inför att jag skulle få pergo (feb- mars i år) men måste försvunnit någon gång därefter för vid min pergouppföljning sa de inget om någon cysta och heller inte vid mina 2 vul under denna graviditet. Till mig sa de att cystor inte är farligt eller påverkar fertiliteten och att man inte gör något åt dem om de är små. Är de stora (kommer inte i håg hur stor de sa eventuellt 3cm??) så tar de bort dem.
  • MissT

Vad tråkigt Havsklippan Hoppas på bättre lycka nästa månad för dig Skönt att få komma iväg ett par dagar och vila upp sig och få ett miljöombyte. Hoppas du får en underbar helg!

Pixan vad spännande Håller tummarna för dig! Mys på riktigt ordentligt med maken i helgen

Vad tråkigt Amelie85 Beklagar verkligen! Hoppas att det tar sig snabbt för er igen och att det går vägen den gången.

SoMa håller tummarna stenhårt för dig

Förhoppningvis blir juni en fin plusmånad här inne. Håller tummarna för er alla och önskar er en riktig toppenhelg

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3