Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ha en härlig trädgårdig helg alla, här ska det grävas trädgårdsland! Kärring röd ska betvingas genom fysiskt arbete, NÄSTA gång! Tummar för alla er som ska testa den 20e!

• LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-04-15 20:12:12 följande:
    Kan bara instämma, det är guld att ha nån/några som vet vad man går igenom... när ingen annat förstår eller man bara inte orkar förklara...

LisaVäntar är du duktig på trädgårdsland? Jag tänkte sätta gurka, sallad, kryddor i vårt i år.. förutom rabarber.. sen kommer nog grannen med grönkål som han tycker att min sambo ska ha.. (hallänning..) =)
    Det här blir förtsa sommaren i hus för mig, har annars inte haft trädgårdsland sen jag var liten :) Men har köpt massor som jag hoppas tar sig.. ska ha potatis, lök, purjo, rödkål, majs, massa kryddor, sallad och så har jag planterat vattenmelonplantor, hoppas det blir något av det!! Grönkål har jag inte däremot ;)
  • LisaVäntar

MissT: Usch, förstår hur du känner.. Satsa på en bra trädgårdsbibel och gör allt som står i den ;) Kunde inte heller så mycket när jag började, men jag plöjer litteratur och har en trädgårdsdagbok som påminner om vad man bör göra vilken tid på året, hur smidigt som helst! Nästa år kanske jag inte behöver ha den med mig ut varje dag ;)
    Ha en härlig, grubblarfri dag!

• LisaVäntar
    Lofot skrev 2011-04-16 17:34:34 följande:
    Har boken " På smällen från A till Bebis..." liggandes i bokhyllan. Beställde den när jag visste att jag var gravid, men hann inte få den innan det blev missfall. Jag vill inget hellre än att få läsa den. Hoppas hoppas att det är tredje gången gilt!!!!
    Usch, den har jag också! Hann läsa mycket, men hoppade noga över missfallsdelen, fast det kanske var den jag skulle läst mest :/
    Håller tummarna för du får läsa den med ett pyre i magen, den är riktigt rolig faktiskt! :)
  • LisaVäntar
    MissT skrev 2011-04-16 21:34:12 följande:
    Tack Från och till har det gått riktigt bra idag. Har rensat upp i trärdgården, krattat massa löv, spanat in en massa blommor och växter mm. Det är gött att hålla sig sysselsatt. Hade kompisar hemma på middag nu på kvällen och det var så skönt....gick flera timmar utan grubblerier.

Ska nog ta och satsa på en bra trädgårdsbok. Tack för tipset Har så dålig koll på när träd och häckar ska klippas, blommor planteras osv.....
    Hoppas att du har haft en riktigt bra dag!
    Gör det! :) Ska kolla vad min bästa heter (senil light, heter det va ;)) så kan du få tips iaf! Låter toppen att du slapp undan grubbel så länge och skönt med besök!
    Här blev det dåligt väder, men har fått massa gjort inne, och hunnit spana in vårt härliga sparrisland, det poppar upp nya varje dag! Hoppas söndagen blir lika bra, det är lovat fint här iaf!
  • LisaVäntar

MissT: Så lite så, hoppas du hittar och gillar den :)
    MCT79: Haha, känner också så om jag försöker gå ut utan min bok ;) Hade pappa och styvmamma här i helgen, de visade massa vi har i trädgården som jag inte hade en aning om! Hur spännande som helst att se vad som kommer upp här!

Har redan börjat kolla efter ÄL, 5 dagar sen mensstart, überkort mens så vill abslut inte missa den!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3