• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

MCT, man kan ju få två ÄL på en månad också! Det var kanske det du fick!

• Längtan efter liten

grattis lilla my

Längtan efter liten är stor
  • LillaMy3
    Pilgrimmen skrev 2010-10-29 13:00:35 följande:

Grattis lillamy! =) Åh va roligt med fler plus

Hur går det för alla?
    MCT7? Sugar? Mimmi80?

Här flyter dagarna på och jag har märkt att det inte är lika roligt i gravidtrådarna som det är i planerartrådarna, därför håller jag mig kvar här, hihi!!

Idag är det 5+2 här och seeegt går det =) På måndag är det första mötet med BM =)

Och idag ska vi åka till växjö och hälsa på familjen Så då blir det till att berätta den lilla hemligheten. För ursäkter som "antibiotika" "jag kör" "känner inte för det" eller andra ursäkter kommer aldrig funka. Haha. Så ikväll när vi kommer fram har sonen på sig en tröja där det står "jag ska bli storebror"

Skall till min familj om två veckor... tror inte ovanstående ursäkter går hem där heller, men vet inte om jag vågar säga något. Sambon är mycket bättre på att hålla tyst och inte säga något. Jag vill bara ropa ut till hela världen med en gång.

Tur att ni finns här så man kan "ropa" lite anonymt.

Jag borde kanske vänta till BIM med att smyga mig över till gravtråden... Eller inte. Mina streck är ju ganska bra, men det var de i maj när det blev mf också... Inte för att det har ett sammanhang, men att de är fina nu verkar ju inte utgöra en säkerhet heller.

Usch så jag grublar. Blir nog bra att åka till jobbet snart

Mct79. Kanske du bara hade en kort stegring så du missade den med stickorna? Kändes det äl-igt för övrigt? Kroppen kan ju försöka få äl flera gånger i en cykel. Så det kanske bara var en "testkörning" först?? Svårt att veta.... Hoppas det visar sig snart så du vet var du är i cykeln.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-29 13:16:12 följande:
    MCT, man kan ju få två ÄL på en månad också! Det var kanske det du fick!
    Fast veckan efter bara? :S Ja kanske...

Här kommer en bild iaf.. såhär såg testarna ut onsdag och torsdag förra veckan också... nu har de sett ut såhär 27 - 28 - 29....

• Pilgrimmen

Oj MCT, hade det varit jag som testat så hade det varit äl för mig. Har aldrig fått starkare på just dom testena. Hur känns det i kroppen då? Men va konstigt att du hade så förra veckan också då..Du blev inte befruktad då??

• LillaMy3

Hm. Mct. Så underligt.... Ser ut som mina "nästanpostitiva". Men jag har inte de testerna. Har billigatester. Brukar ha en runda med "oj, är det pos eller inte!?!?" ganska precis en vecka innan jag får "jaha, men nu var det ju pos" dvs. Lika starka streck en dag en vecka innan testsrecket är tydligt starkare en dag. Men det var när jag hade äl på dag 25-26. Hur det var nu när äl kom runt dag 17 så hade jag inte testat så länge innan.

Om mannen orkar så kanske ni skall fortsätte med varannan/var tredje dag en stund och följa med lite med äl-testarna och se hur det utvecklar sig!?

• MCT79

Ja skumt är det... bortsett från tre dagar 24-26:e så har de sett ut såhär nu sen den 19:e.... tio dar liksom, jag kanske har hcg kvar som den reagerar på??

I kroppen.. har haft rejäla älsmärtor och flytningar i helgen som var... precis då när stickan INTE visade nått som liknade positivt... ?!

Jag blir inte klok på det här... befruktad undrar du Pilgrimmen.. omöjligt är det ju inte men jag har ju inte "plussat" så tidigt innan ändå...

LillaMy mannen orkar nog! Frågan är om jag gör det! ;)

• MCT79

Just ja.. ömma bröst har jag med vilket skulle stämma med ÄL förra veckan för de brukar börja ömma nån vecka efter äl.

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-10-29 13:11:21 följande:
    Sugarrush, hur är det med dig?
    Jodå det är okej.
    Har haft mens sedan i måndags, och nu i helgen åker mannen bort fram till onsdag, så det blir väl först efter det som det kan ske något mysande. Men det är ändå okej, för det mesta.

Igår var jag hos kuratorn, jag tänker inte släppa henne ännu. För hemma går det inte så bra att prata om missfallen, det känns som om min sambo blir så orolig när han ser hur ledsen jag fortfarande blir ibland. Det är märkligt, ibland känns det som om missfallen är sjukt långt borta, ungefär som om de hänt någon annan. Men ibland blir jag påmind om hur långt gången jag hade varit om jag fått behålla något av barnen och då känns det jobbigt. Ja, ni vet hur det är.

Har beställt lite nya tester och ska försöka hitta ÄL om några veckor. Och om några veckor är det endometrios-utredning på programmet och då ska jag försöka övertala läkaren att börja en utredning.

MCT: mina test vid senaste ägglossningen när jag blev gravid var aldrig sådär positiva som dina är. Så jag tror du ägglossar för fullt! Hem och hångla med dig, bums!
  • MCT79

Sugarrush okej... jag lyder! ;)

Det skumma är att de varit så så lääänge... jaja... bara mysa vidare. ;)
    Tog ett gravtest bara för att kontrollera att inget sånt spökar men det var snövitt så! Skönt det iaf..=)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3