• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • mallanis
    Pilgrimmen skrev 2010-10-23 06:15:59 följande:
    Pancakes: Gud va härligt för dig! Vill också ju

Sugar: Men shit va trist, va ledsen jag blir men ändå glad för din positiva inställning. Jag tror och känner på mig att det kommer ta sig och bli en bebis på nästa ägglossning!

Hmm, fy såå trist det är att gå upp tidigt på en lördag morgon. Även om sonen är uppe så kan man ändå ligga kvar i sängen men inte idag. För idag är det högskoleprovsdags. Kommer iof inte gå så bra för jag känner mig inte ett dugg motiverad :) Men men, haha. Och för att uppmuntra mig själv såhär på morgonkvisten tog jag mitt allra allra sista test för denhär graviditeten! =)

Ha en fin dag!
    Nu du pilgrimmen är det nog dags att inse att du är tokgravid =) starkare test är nog svårt att få !
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    sugarrush skrev 2010-10-22 22:55:12 följande:
    Tack söta tjejer.
    Jag tror jag har börjat få mens idag faktiskt, men det verkar som om jag hade lite kvar från missfallet eftersom det kommit ut små små klumpar, precis som i slutet av blödningen.
    Känns helt okej, jag är trots allt glad att kroppen tar hand om det sista och signalerar att allt är som det ska. Nu börjar en spännande månad, med ÄL förhoppningsvis, och chans att bli gravid igen.

Jag tror knappt att jag ens hade ÄL alls nu faktiskt, med tanke på hur mkt hormon jag haft kvar i kroppen.... Men det känns som sagt helt okej.

Jag kommer finnas kvar i tråden, även om jag inte kommer spamma den 20 ggr om dagen längre.. just nu iaf..

Pancakes, GRATTIS till lyckat ultraljud!
    Beklagar Sugar, det är verkligen en berg och dalbana det här med graviditeter! =( Håller tummarna för en bra nästa månad och för att du behåller hoppet och snart får ett fint pluss som INTE luras.
    Tredje gången gillt!?
  • sugarrush
    mallanis skrev 2010-10-23 11:31:42 följande:
    Beklagar Sugar, det är verkligen en berg och dalbana det här med graviditeter! =( Håller tummarna för en bra nästa månad och för att du behåller hoppet och snart får ett fint pluss som INTE luras.
    Ja, men sånt är livet. På något sätt har jag käns det på mig, har inte alls haft symptom som jag tidigare haft när jag varit gravid. Jag försöker tänka att det är skönt att kroppen faktiskt funkar igen. Och jag och sambon behöver nog smälta allt som hänt i ett litet tag till.

Om några veckor är det dags att starta min endometios-utredning, träffade ju en jättegullig läkare vid det andra missfallet som tog mig på allvar. Då ska jag även passa på att fråga om proggisar..  om det är något som kan vara möjligt att få inför nästa graviditet. 
  • MCT79

Hej tjejer...

Grattis superfint plus Pilgrimmen! Wohoo!!
    Sugar, usch vad tråkigt.... det är så himla jobbigt med den där berg och dal banan.. man letar förklaringar till varför strecken blir som de blir och man kan förklara nästan allt....  Jag tycker du gör rött i att backa lite... förstår din längtan men utan din sambo lär det ju inte bli nån bebis heller... man får inte glömma bort  varann i allt jagande efter äl, plus, symtom osv...

Själv är jag precis hemkommen från PARIIIIS! Haft det gott... tagit låååånga promenader hand i hand, ätit gott, bara varit. Shoppat lite. Väntar på min äl ännu, hade hoppats den skulle komma under resan men jag vet inte... mina cykler verkar bara bli längre och längre...  På dag 19 nu ju... haft starka ältest några dagar nu men inte det där sista ni vet.... det  P O S I T I V A.... *suck* Sambon är glad och säger " det är nog bäst vi myser lite ifall att....  haha... fast ska sanningen fram så har vi inte riktigt orkat i Paris, romantikens stad... mycket att se och ööööömma fötter och ben ger inte massor med lust precis. Skulle vi bomma denna månad kanske det är lika bra. Låta kroppen och sinnet vila lite.

KRAM på er!

• FruW

Sugar - blä, jag vet hur det känns! Jobbigt när man inte riktigt tycker lika, min sambo tycker emellanåt att jag blir helt fixerad vid bebis, medan jag då tycker att han inte fattar ngt alls.. Lyssna på sambon din, kommunicera ni två ihop, älta o gnälla är du jättevälkommen att göra med oss! Flört Jag tror att ibland förstår inte killarna fullt ut hur vi känner, o hur skulle de, det är ju i våra kroppar alla hormoner svänger fram och tillbaka, vi som känner oss kassa för att det bara blir mf.. (eller iaf jag) Men försök att fokusera på det som är bra, er kärlek, vänner, hobbies mm, det finns fullt med positiva saker i livet, men det kan va lätt att glömma bort dessa ibland...

Tjo vad jag låter uppåt, haha! Är eg depp idag, spenderat dagen på ikea - tillsammans med 10 000 gravidmagar o nyfödda bebisar! Man ser det man letar efter..

• sugarrush

Tänk att det är så många som har det likadant.... absolut är det så mimmi, killarna fattar ju inte fullt ut, det är ju inte de som känner av alla hormonförändringar som vi gör. Det är ju inte på deras kroppar det sliter att hela tiden bli gravid för att sedan förlora det...

Ja, jag förstår ju hur sambon tänker, det är ju inte så kul att vara med någon som är negativ och bitter hela tiden, och där humöret pendlar kopiöst. För antingen är jag gravid och överlycklig, eller så har jag precis fått missfall och är djupt deprimerad. Så har det ju hållit på sedan i maj. Visst vore det bra om man hittade ett mellanläge.

Sambon hävdar att det vore bra om jag kunde känna mig lycklig även om jag inte är gravid. Men jag hävdar att jag inte är deppig just för att jag inte är gravid, utan för att jag fått missfall! Jag var ju inte sån här innan vi blev gravida första gången, liksom. Det är ju för att jag burit på ett barn och det har dött.
    Just nu känner jag att jag bara går omrking och spelar teater och låtsas vara glad, men djupt inom mig är jag jätteledsen. Jag är faktiskt inte speciellt ledsen för att det inte tog sig den här månaden, men jag är ledsen för att två foster jag burit på har dött, inom loppet av några månader. Det tar hårt på psyket.

Har iallafall haft en väldigt aktiv helg, fixat hemma och försökt hitta på nya projekt hemma som inte har något med graviditet eller bebisar att göra. För det mesta känns det bra. Men ibland, när jag är trött eller hungrig, då känns det tungt igen. Och då måste jag gå in i ett rum och vara själv - jag vågar knappt visa att jag är ledsen framför sambon just nu.

MCT: låter underbart med Paris! Perfekt att göra sånt nu när höstmörkret tränger sig på här hemma i sverige. Skönt det låter att släppa gravid-stressen lite också.

Jag har varit och tränat idag för första gången på länge, det var verkligen skönt. Nu är jag så trött efter det att jag får ta ett tupplur tror jag.
    Kram på er alla!

• MelikaH

Jag undrar hur ofta det händer att man får tillbaka sin ÄL direkt?
    Eller är det så att den ska komma igång direkt? 

• MCT79

Mne åååhhh fortfarande inget utslag på äl-test...positivt alltså.. det var tom svagare nu än vad det varit sista dagarna...  tråååk.

Ska det vara såhär med rosenroten så struntar jag i den nästa cykel!

• Happiest
    MCT79 skrev 2010-10-25 19:15:01 följande:
    Mne åååhhh fortfarande inget utslag på äl-test...positivt alltså.. det var tom svagare nu än vad det varit sista dagarna...  tråååk.

Ska det vara såhär med rosenroten så struntar jag i den nästa cykel!
    Jag är inte alls insatt men ska inte rosenroten hjälpa till med ägglossningen eller varför är det man äter det egentligen?
  • Pancakes

Kikar in och säger hej! Hur mår ni tjejer?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3