• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-27 13:00:52 följande:
    Fast dom var aldrig lika starka... nääära... men aldrig riktigt lika. Bara vänta och se.. jag har slutat med rosenroten nu IFALL det var ÄL förra veckan... i förrgår hade jag GRÄSLIGT ont över äggstockarna dock...

Vi har inte myst så mycket så jag misstänker att  vi bommat... har ingen aning om bim nu... haha... LOST!
    Du kan ju försöka njuta av att du inte vet kanske så slipper du pressen? Vad som helst kan hända liksom! Du verkar ju ha lätt för att bli gravid så man vet ju aldrig...

Hur går det med utredningen? Har du varit hos läkaren nåt mer sen det där första besöket?
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-10-27 13:01:55 följande:
    Det kan du nog bara avgöra själv.. skippar nog nästa månad för att se om min cykel blir mer normal...

Folsyra äter jag... har gjort sen januari. =)
    Jag har oxå ätit folsyra sen i januari och då tog det sig i feb, men sen gick det ju (som du vet) som det gick i apr... Är nog så att min kropp inte är redo än eller så tänker jag på det för mkt, fastän jag försöker låta bli (lättare sagt än gjort)... Men den här månaden får det bli varannan dag och inga äl-test och absolut inga grav.test före BIM. =) Gumman, vi kämpar vidare tillsammans! 

Kram på dig!  
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-10-27 13:40:24 följande:
    Jag har oxå ätit folsyra sen i januari och då tog det sig i feb, men sen gick det ju (som du vet) som det gick i apr... Är nog så att min kropp inte är redo än eller så tänker jag på det för mkt, fastän jag försöker låta bli (lättare sagt än gjort)... Men den här månaden får det bli varannan dag och inga äl-test och absolut inga grav.test före BIM. =) Gumman, vi kämpar vidare tillsammans! 

Kram på dig!  
    Jag tror inte det spelar nån roll om man tänker på det eller inte, det kan ju vara väldigt stressande att känna press på sig att INTE tänka på det också. Självklart har man inte annat i huvudet när man är fokuserad på att skaffa barn. Det verkar som att det bara tar tid ibland, även om man timar jätterätt. Håller tummarna för er, förr eller senare blir det plus i den här tråden, så är det bara! Ledsen om jag spammar fel tråd när jag egentligen hör hemma i den andra men kan inte släppa er och vill hänga med vad som händer lite ändå...
  • SoMa72
    Pancakes skrev 2010-10-27 13:53:11 följande:
    Jag tror inte det spelar nån roll om man tänker på det eller inte, det kan ju vara väldigt stressande att känna press på sig att INTE tänka på det också. Självklart har man inte annat i huvudet när man är fokuserad på att skaffa barn. Det verkar som att det bara tar tid ibland, även om man timar jätterätt. Håller tummarna för er, förr eller senare blir det plus i den här tråden, så är det bara! Ledsen om jag spammar fel tråd när jag egentligen hör hemma i den andra men kan inte släppa er och vill hänga med vad som händer lite ändå...
    Du har säkert helt rätt! =) Det blir ju när det blir, när det är rätt helt enkelt. Sen får man försöka mota bort alla hjärnspöken som viskar nåt om att "äggen är för gamla nu", "min tid har varit" osv... =)  

Spamma på du, det är bara roligt att du forf är här och "ser till oss" tycker jag, sen hoppas jag att vi alla får fortsätta i den tråd du befinner dig i nu.... Hjärta
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-27 13:05:23 följande:
    Du kan ju försöka njuta av att du inte vet kanske så slipper du pressen? Vad som helst kan hända liksom! Du verkar ju ha lätt för att bli gravid så man vet ju aldrig...

Hur går det med utredningen? Har du varit hos läkaren nåt mer sen det där första besöket?
    "Spamma" på du... ja jag känner ingen panik över var i cykeln jag är... myser när vi känner för det och inväntar mens... typ. :)
    Jag tror jag behöver vila en månad med.... inte känna den där pressen över att pricka rätt..
  • LillaMy3

Nu har jag varit busig och testat på äl +10. Mest bara för att få den dumma gravidtanken ur huvudet så jag kan koncentrera mig på annat. MEN där var ett fullt synligt streck!! Svagt, men det är ju bara 10 dagar efter äl, samt inte så värst koncentrerat kiss så här på eftermiddagen (höll mig bara två timmar)

Får vänta till BIM nu så inte kroppen spelar mig ett spratt....

• Pilgrimmen
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 18:02:00 följande:

dålig skärpa på mobilen....
    Det var nog inte bara skärpan som gjorde det svårt att se, haha storleken var nog värre, hihi! Men jag ser ett streck till fast bilden är liten Åh va roligt
  • LillaMy3

Ja det gick visst inte göra den större... Tänkte inte på det  Blev lite exalterad här 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3