• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-15 13:11:12 följande:
    Tack!
    Men det blev inget progesteron. Hon var heller inte helt säker på om jag hade endo eller inte men ville inte sätta in åtgärder just nu eftersom de involverade p-piller. Dock såg hon en lite förtjockad slemhinna i livmodern som kunde tyda på ANTINGEN rester från missfallet ELLER ny graviditet.
    Gud vad jag hoppas på ny graviditet för dig!!!!! Blåhåller tummarna! Hjärta

Ja, jag hoppas den inte kommer alls, men jag är rädd för att plussa igen, kommer att oroa mig sjuk för ett nytt mf... Fast jag vet att man inte får tänka så.
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-15 13:36:51 följande:
    Ja, jag hoppas den inte kommer alls, men jag är rädd för att plussa igen, kommer att oroa mig sjuk för ett nytt mf... Fast jag vet att man inte får tänka så.
    Vet precis hur du känner. Hur i helvete skulle man kunna glädja sig över en graviditet när man bara kommer gå och vänta på ett nytt mf? Just nu känns det som om man kommer känna så iaf.
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-15 13:11:12 följande:
    Tack!
    Men det blev inget progesteron. Hon var heller inte helt säker på om jag hade endo eller inte men ville inte sätta in åtgärder just nu eftersom de involverade p-piller. Dock såg hon en lite förtjockad slemhinna i livmodern som kunde tyda på ANTINGEN rester från missfallet ELLER ny graviditet.
    Huh? Involverade p-piller, vad menar du? :/

Förtjockad slemhinna har man innan mens eller ja vid grav ;) Hoppas!! När har du BIM?
  • sugarrush
    miraclee skrev 2010-11-15 13:45:50 följande:
    Huh? Involverade p-piller, vad menar du? :/

Förtjockad slemhinna har man innan mens eller ja vid grav ;) Hoppas!! När har du BIM?

Åh kul att se dig S... jag menar miraclee! Jag har saknat dig! Hoppas du mår bra!

Alltså, behandling av endometrios är att äta p-piller. För hormonerna i pillrena gör att symptomen lättar. Men eftersom jag vill bli gravid så ska jag förstås inte äta p-piller. Så vi lät den eventuella endometriosen vara så att jag kan bli gravid.

Jag har BIM i helgen någon gång tror jag. Så jag är på typ BIM-5 eller BIM-6 idag. 

• miraclee
    sugarrush skrev 2010-11-15 13:50:46 följande:

Åh kul att se dig S... jag menar miraclee! Jag har saknat dig! Hoppas du mår bra!

Alltså, behandling av endometrios är att äta p-piller. För hormonerna i pillrena gör att symptomen lättar. Men eftersom jag vill bli gravid så ska jag förstås inte äta p-piller. Så vi lät den eventuella endometriosen vara så att jag kan bli gravid.

Jag har BIM i helgen någon gång tror jag. Så jag är på typ BIM-5 eller BIM-6 idag. 

Jag smygläser här hela tiden, men skriver inte så ofta, hihi ;) Jag mår ok, förutom allt jävla elände me hyperemesis osv så har ja fått lunginflammation! Underbart ;D Annars så! Och med dig? :)

Jaha, ja då är jag med! Jag kopplade inte riktigt.. trög!

Hoppas slemhinnan betyder grav då! Jag gjorde ett VUL i juni när utredningen började o då hade ja också de, på BIM -4 va ja där trorja, de va ju en grav då som tyvärr slutade illa men poängen är att de ändå är BRA me tjock slemhinna ;) Håller tummarna för dig!!

Förstår er oro inför ny grav o MF dock.. hemskt var det verkligen i början!! Nu i v 18 först börjar jag lugna ner mig, men inte helt.. ibland är den där mer, ibland mindre. Men har börjat känna av honom därinne nu me små pickanden o de lugnar ner, men hittils.. nä fyfan! Varje dag har man gått på nålar, kollar fortfarande av vana efter blod på pappret efter ja kissat.. snacka om förstörd psykiskt efter alla MF man haft..
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-15 13:42:52 följande:
    Vet precis hur du känner. Hur i helvete skulle man kunna glädja sig över en graviditet när man bara kommer gå och vänta på ett nytt mf? Just nu känns det som om man kommer känna så iaf.
    Ja, vi får försöka svälja rädslan och vara glada för varje dag som går när det väl är dags... Och så får vi peppa och stötta varandra förstås {#emotions_dlg.flower}
  • sugarrush

Tack miraclee... fan med lunginflammation! Drygt!
    Har du kollat att det ska bli en kille alltså? Coolt! Har ni funderat på namn och sånt?

SoMa72: Klart vi ska stötta varann! Och försöka vara positiva!
    Förresten, har du några symptom?

• Muffe80

Åh de där med att kolla blod på pappret... kommer det nånsin försvinna? Jag kollar varje gång och blir numera lika glad varje gång det inte är blod... Sjukt!

• sugarrush

Tror inte det nånsin försvinner faktiskt... Man blir liksom ärrad efter missfall.
    Men du är ju massor av veckor gången muffe! Lyllos dig

• miraclee

sugarrush skrev 2010-11-15 14:13:28 följande:
    Tack miraclee... fan med lunginflammation! Drygt!
    Har du kollat att det ska bli en kille alltså? Coolt! Har ni funderat på namn och sånt?

SoMa72: Klart vi ska stötta varann! Och försöka vara positiva!
    Förresten, har du några symptom?
    Har du inte sett bilderna? Förvånad De trodde jag.. ja alltså ja va på daterings UL o så råkade man se, haha.. de va ganska tydligt sa hon ;) Navelsträngen låg icke där heller så de va inte den..

Lägger upp dom i ett annat inlägg under, de blir helt weird om ja lägger in här, suck!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3