• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-16 13:17:28 följande:
    Snart, gumman!!! Snart är det VÅR tur!!!! =)

Många, många kramar
    Har du vågat testa ännu SoMa?

Alicia
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-16 13:20:07 följande:
    Har du vågat testa ännu SoMa?

Alicia
    Ja, jag har ju det och jag tyckte det var väldigt -, men med lite god vilja kan man ana jordens svagaste +, vågar dock inte tro eller hoppas nåt alls än, avvaktar några dagar...
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-16 13:23:24 följande:
    Ja, jag har ju det och jag tyckte det var väldigt -, men med lite god vilja kan man ana jordens svagaste +, vågar dock inte tro eller hoppas nåt alls än, avvaktar några dagar...
    Ihhhhh!!! Ett plus är ett plus! DET BLIR så svagt i början!
    Vilket test hade du?
    Kul, då VAR det en nidis i alla fall! När var det du kände av ägget/hade nidisen? I mitt fall var det i onsdags kväll och testade negativt så sent som i går, måndag.

Ska testa i morgon igen om inte mensen kommit men har inga större förhoppningar.

Grattis!

Alicia
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-16 12:55:15 följande:
    Just nu är jag bara så evinnerligt ledsen.. tårarna strömmar nedför mina kinder.. fick veta att ytterligare en kollega är gravid idag.. å självklart är jag jätteglad för hennes skull men samtidigt blir min egen sorg ännu lite starkare..
    Det dyker upp fler och fler gravida kollegor, kollegor som började försöka långt efter mig...

NÄR SKA DET BLI VÅR TUR???  :´´´´(((
    Jag vet precis hur det känns.
    Fan det är så himla orättvist, man vill bara gråta, ja, jag börjar faktiskt nästan gråta när jag tänker på hur det känns för dig nu. För det är faktiskt för jävla jobbigt. Så jävla sorgligt. Vi förtjänar bättre.
    Men nästa år kommer vi ha våra bebisar, vi också. Det SKA vi bara!

Men det är riktigt jobbigt när folk i ens omgivning bara går omkring och är supergravida, ja  man hatar dem nästan faktiskt. Jag har själv fortfarande svårt att vara glad över min systers graviditet, just för att hon tar allting så för givet. De bestämde att de skulle bli gravida just på bröllopsresan i juni för det vore ju så jävla perfekt med barn i mars, inte för nära jul och så vore det ju rent FRUKTANSVÄRT om de fick ett barn som föddes på senare halvan av året, då skulle ju barnet vara sist i klassen med moped.... självklart blev hon ju gravid på bröllopsresan och fattar inte alls att jag kan vara ledsen över missfall, jag borde ju bara vara glad över hennes barn istället. Ett missfall är väl bara att skaka av sig liksom...

Jag har precis kommit från min kurator (som jag för övrigt blev skitförbannad på idag eftersom hon INTE tyckte jag skulle gå på ett extra VUL ifall jag blev gravid igen för det skulle innebära risker för barnet enligt henne...) men iallafall, kuratorn säger ofta att de är vi som kämpar för våra älskade barn som blir de bästa föräldrarna. Det kan man ju tänka på.

Stor kram till dig MCT! Tänker på dig!
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-16 13:23:24 följande:
    What? Streck? Men gud så roligt, då är du ju gravid!
    Åh så glad jag blir för din skull! *kram*
    Vänta några dagar och gör ett nytt test, så får du säkert ett starkare streck!
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-16 13:32:05 följande:
    Ihhhhh!!! Ett plus är ett plus! DET BLIR så svagt i början!
    Vilket test hade du?
    Kul, då VAR det en nidis i alla fall! När var det du kände av ägget/hade nidisen? I mitt fall var det i onsdags kväll och testade negativt så sent som i går, måndag.

Ska testa i morgon igen om inte mensen kommit men har inga större förhoppningar.

Grattis!

Alicia
    Testlagrets, men jag ska köpa ett cb digital efter jobbet, jag vågar ju ännu inte riktigt tro nåt... Ja, det var kanske en nidis. =) Jag hade nidisen i torsdags/fredags o så svaaaag plus idag.

Håller tummarna för att det syns nåt för dig imorgon!

Tack! (om man nu vågar tacka i ett så tidigt skede)
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-16 15:13:28 följande:
    What? Streck? Men gud så roligt, då är du ju gravid!
    Åh så glad jag blir för din skull! *kram*
    Vänta några dagar och gör ett nytt test, så får du säkert ett starkare streck!
    Ja, jo, fast jag vågar verkligen inte tro det än, kan ju ha inbillat mig, men jag visade bilden för några släktingar o de är helt övertygade om ett svagt plus. =) Shit, sen ska man ev. gå och noja sig och vara orolig i många veckor...

Tack gumman! *kram* Men än ropar jag inte hej helt och hållet, ska testa med CB digitalt också. Och sen ett nytt vanligt på torsdag om inget annat händer
  • Längtan efter liten

sofy: jag tycker inte heller det är du :) haha... samma som jag.. jag hette InHeaven innan... Längtan är linte riktgt jag heller :D

Längtan efter liten är stor
  • SoMa72

Det kan ju vara ett tidigt mf också, därav min blödning förra veckan och ett pytteplus idag, man vet ju aldrig... =/ Får bara hoppas på det bästa!

• sugarrush

Men gumman, testa inte för tidigt med ett CB digital, de kräver mer hormon än det vanliga CB-testet och stickorna för att bli positivt. Jag brukar alltid testa med stickor innan BIM, och med CB digital absolut tidigast på BIM - för själv skulle jag bli superbesviken om jag testade för tidigt och fick negativt.

När har du BIM?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3