• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-16 21:20:47 följande:
    Hej tjejer... lite mindre ledsen... men fasen... bläää... hoppas på kortare cykel så man slipper vänta så länge iaf...

SoMa, jag håller mina tummar för dig! Om du hade starkt utslag på äl-test 2 nov. så ägglossade du kanske den tredje så är det ju supertidigt ju och därmed helt normalt med svagt plus!!
    Hej gumman!

Skönt att du är lite mindre ledsen nu! *kramar om* Du, nu skiter vi i Rosenroten helt och hållet? Jag orkar inte med den här skiten... =(
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 09:44:16 följande:
    ja, det tycker jag med, men nu siktar jag verkligen in mig på att mensen kommer igång på riktigt, blir så trött på att hoppas och sen rycks marken bort från en och man ramlar ner i avgrunden. oj, vad dystert det lät! Glad 

men fr att varken ha blött innan eller blött vid grav, så känns det osannolikt ifall det ändå är en grav nu.... har inte kommit mer blod sen imorse, men det behöver inte heller betyda nåt.

tack, vännen!!

kram
    Jag tycker det är ganska stor skillnad på testen, från att jag knappt ser strecket på det övre till att se ett svagt men ack så tydligt streck på det nedre.
    Så som det nedre ser ut testade jag med testlagret vid förra grav och på samma urin fick jag ett stort, fint och tydligt plus med CB+.
    Jag förstår att du inte vill hoppas men jag hade nog inte kunnat hålla mig ändå. Det har ju blivit uppenbart starkare från igår!

Håller alla tummar för dig!

Alicia
  • Alicia 72

SoMa, hur gjorde du för att få fram galleriet?
    Tänkte fixa så att du kan jämföra med mina bilder. Såg nu att det till och med var CB med veckoindikator (CBs absolut okänsligaste test) som jag testade med och fick "gravid 1-2 veckor" som svar. Att jämföra med lika svagt test på testlagret som du hade på bilden.

mvh, Alicia

• SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 10:03:23 följande:
    Jag tycker det är ganska stor skillnad på testen, från att jag knappt ser strecket på det övre till att se ett svagt men ack så tydligt streck på det nedre.
    Så som det nedre ser ut testade jag med testlagret vid förra grav och på samma urin fick jag ett stort, fint och tydligt plus med CB+.
    Jag förstår att du inte vill hoppas men jag hade nog inte kunnat hålla mig ändå. Det har ju blivit uppenbart starkare från igår!

Håller alla tummar för dig!

Alicia
    Gullegumman!! Hjärta 
    Nu köpte jag ju ett CB digital igår som ligger och väntar, ska jag även köpa ett CB+ tycker du? Jag avvaktar åtminstone till imorgon o köper det efter jobbet ifall det inte kommer mer blod...

Kram!
  • sugarrush

Jag tror att jag har mensvärk... blä!

• Alicia 72
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 10:10:13 följande:
    SoMa, hur gjorde du för att få fram galleriet?
    Tänkte fixa så att du kan jämföra med mina bilder. Såg nu att det till och med var CB med veckoindikator (CBs absolut okänsligaste test) som jag testade med och fick "gravid 1-2 veckor" som svar. Att jämföra med lika svagt test på testlagret som du hade på bilden.

mvh, Alicia
    Hittade själv hur man gjorde!
    Om du tittar i mitt galleri så ser du två bilder. Bilden med endast ett test på är tagen på äl+14. Strecket syns knappt. Bilden med två tester bredvid varandra är tagen dagen efter. Tycker att våra test ser lika starka ut och som du ser gav det även utslag på CB Veckoindikator.

CB+ är känsligare än CB Digital. Jag skulle ta ett till testlagret-test i morgon om jag vore du och kolla om det blivit starkare. Har det det skulle jag kolla med det digitala.

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-17 10:25:32 följande:
    Usch, jag känner också att det verkar vara på gång. Har inga grav-hopp kvar efter morgonens snövita test. Så då kan man ju lika gärna få mens kan man tycka.

Vi verkar vara många i fas just nu i alla fall!

Alicia
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 10:27:07 följande:
    Usch, jag känner också att det verkar vara på gång. Har inga grav-hopp kvar efter morgonens snövita test. Så då kan man ju lika gärna få mens kan man tycka.

Vi verkar vara många i fas just nu i alla fall!

Alicia
    Jag vet faktiskt inte när jag har BIM, hade en så konstig och utdragen mens efter förra missfallet. Men ÄL inträffade förrförra lördagen, så rimligtvis borde BIM inträffa i helgen.
    Men jag har inget stort hopp om resultat denna månaden. Tyckte mig inbilla symptom tidigare men nu känns det precis som menstuttar och mensmage. Jaja.
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-17 10:42:45 följande:
    Jag vet faktiskt inte när jag har BIM, hade en så konstig och utdragen mens efter förra missfallet. Men ÄL inträffade förrförra lördagen, så rimligtvis borde BIM inträffa i helgen.
    Men jag har inget stort hopp om resultat denna månaden. Tyckte mig inbilla symptom tidigare men nu känns det precis som menstuttar och mensmage. Jaja.
    Har inte heller koll på något denna månad. Har HELT glömt bort när jag hade mens sist. Fick dock värsta äl-smärtorna vid en tidpunkt som kändes som alldeles för tidigt (men som sagt jag glömde helt bort att anteckna mensen förra månaden och får inte ihop det hur jag än försöker tänka tillbaka).
    Får lita på att det var äl ändå som jag kände av och i såna fall är jag på äl+14 idag. Brukar ligga på äl + 10-13. allra oftast 12 dagar.
    Om jag räknar efter vad jag tolkade som en nidisvärk+blödning så var det förra onsdag kväll för 1 vecka sen.
    Med det samt datumet för äl-smärtorna i beräkningen så kan jag nog helt utesluta plus denna månaden.

Hur räknar ni förresten skillnaden mellan äl och mens? Räknar ni äl-dagen som dag 1 eller dagen efter som dag 1?
    När man beräknar mens-cykeln ska ju första mensdagen vara dag 1. Kanske samma med att beräkna luteal-fasen, dvs att äldagen ska vara dag 1?

Alicia
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-17 10:25:32 följande:
    Nej, nej!!!! Hoppas det inte är så...

Kram
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3