SoMa72 skrev 2010-11-17 13:34:22 följande:
Tack för det... Peppande som alltid, tack Alicia!
Inget mer blod alls än, peppar peppar.
Kan det vara så att om äl var starkast 02 nov, så släppte ägget 03 nov och BIM är idag? Så att det är därför det kan vara så svagt? *försöker hitta alla möjliga ursäkter för att det ska se bra ut och inte vara nåt dåligt den här månaden*
Om du hade max den 2 november så brukar det stå på äl-testförpackningarna att ägget släpper mellan 36-48 timmar efter utslag. Detta kan dock variera lite. Om min dundrande älsmärta jag får under någon timme beror på att ägget släpper precis då så brukar det vara 24 timmar från maxtest. Så som sagt, lite olika.
Men i teorin borde ägget alltså ha släppt den 3;e eller 4:e november. (Känner du förresten av något efter maxutslaget som kan tolkas som att ägget släpper?)
Sen är det lite olika hur man ska räkna, har för mig att alla, även de som har kortare lutealfas ska räkna med 14 dagar efter äl för att kunna få ett någorlunda rättvist testresultat.
Så som jag sa tidigare, du är tidigt ute och jag tycker inte alls att test-strecken är svaga för den tidpunkten.
Du såg ju själv mina tester, det svagaste är på äl+14. Dvs där du är i dag ELLER i morgon. Och du har starkare än vad jag hade redan nu.
Och du såg också skillnaden från en dag till en annan.
Att det inte kommit mer blod låter ju inte heller som en traditionell mens, eller hur?
Nej jag tror och hoppas att du fortfarande är gravid! Test med sticka i morgon och se skillnaden. Tycker du fortfarande att du är osäker så bränn CB-testet också så får du svart på vitt!
Alicia