• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • annaj84

Härligt sugar att ni kommer få så bra hjälp nu framöver!! Det kommer gå vägen och du kommer vara en trygg blivande mamma Glad

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-01 10:26:35 följande:
    Oj, vad hemskt. Stackars dig som fick ett så sent missfall!
    Hittade de orsaken till att hon dog, finns det något man kan göra för att undvika det nästa gång? Usch, det måste ha varit fruktansvärt att gå igenom... *krama om*
    Förstår att det måste kännas jättelänge att vänta.. har ni sökt någon hjälp?

Visst är det jobbigt men man tar nya tag, det var jättejobbigt första tiden och jag trodde verkligen inte jag skulle överleva det. Jag blev väldigt febrig när jag var gravid , hade 41-42 grader i kroppen under en vecka och den värmen klarade hon inte av. Jag gick igenom en blindtarmsoperation under graviditeten och blev infekterad och det var en av orsakerna tyvärr:(  (läkarn här i Syrien hade GLÖMT att sprita grejjerna han använde under operation, jag gick igenom en massa faktist då jag stanna i sjukhus en månad här i syrien och jag blev också infekterad (i urinblåsan) av deras toaletter som var fulla av bakterier (sjukaste tiden i mitt liv faktist) och ungefär en månad senare kom mamma från Syrien och hämtade ner mig till Sverige och där stannade jag i sjukhus ytterligare en vecka i Akademiska sjukhuset. Och dom berättade redan tidigt att mitt lilla liv (Elina) inte skulle klara av medicinerna heller:(.

Ja en lite hemsk händelse, men jag mår mycket bättre nu, tack gumman *kram*

Jo, nu har vi sökt hjälp hos en doktor och han kollar just nu min ägglossning dom här 2 månaderna<3 tack för frågan gumman{#emotions_dlg.flower}
    MCT79 skrev 2010-12-01 09:18:58 följande:
    Vi har försökt precis över 1 år nu... hade ett utomkvedshavandeskap i januari i år... sen två mf i v. 5  augusti och september.

SUCKS! Men för varje månad det skiter sig kommer vi närmare att lyckas...
    Men gumman lilla :( Jag förstår att det är jobbigt, men vi klarar av det , visst är vi starka :D
    Har du tagit någon hjälp ? Håller tummarna för en decembergraviditet!!

STOORA grattis JaniaHjärta
  • MCT79

Usch vad hemskt Mjaaw... kan inte föreställa mig hur det skulle vara.. :((  Självklart går ju ditt liv i första hand men i ett annat land kanske man hade kunnat klara båda era liv! (lite brasklapp dock, jag vet inte hur bra sjukvården är i syrien?)
    Min historia är ju ingenting mot ditt!!  Men absolut, vi kommer klara detta tillsammans!

• Mjaaw
    Mjaaw skrev 2010-12-01 17:10:16 följande:
     och ungefär en månad senare kom mamma från Syrien och hämtade ner mig till Sverige och där stannade jag i
    Nu skrev jag lite fel där , mamma kom ifrån SVERIGE och tog med mig ner till Sverige igen. Sådär!
    MCT79 skrev 2010-12-01 18:38:06 följande:
    Usch vad hemskt Mjaaw... kan inte föreställa mig hur det skulle vara.. :((  Självklart går ju ditt liv i första hand men i ett annat land kanske man hade kunnat klara båda era liv! (lite brasklapp dock, jag vet inte hur bra sjukvården är i syrien?)
    Min historia är ju ingenting mot ditt!!  Men absolut, vi kommer klara detta tillsammans!
    Sjukvården tycker jag (enligt mig) här i Syrien är bokstavligen SKIT. Oj ursäkta ordet.
    Jo hade jag vart i Sverige hade både jag och min lilla tös klarat oss. Det är något garanterat!
    När jag var i Syrien så blev jag bara sämre och sämre med tiden.
    Jag gick en gång med min man och klagade till doktorn att jag hade väldigt ont så sa han att jag bara
    sökte uppmärksamhet och började skratta.
    Så icke sa nicke.. fast det finns väldigt bra doktorer här i Syrien, men dom är sällsynta..(jag går just nu hos en rätt duktig)

Ärsh då gumman , historia spelar ju ingen roll , bara vi klarar av det tjejer! Duktiga kan vi vara Glad

KRAM!
  • sugarrush
    Mjaaw skrev 2010-12-01 17:10:16 följande:
    Visst är det jobbigt men man tar nya tag, det var jättejobbigt första tiden och jag trodde verkligen inte jag skulle överleva det. Jag blev väldigt febrig när jag var gravid , hade 41-42 grader i kroppen under en vecka och den värmen klarade hon inte av. Jag gick igenom en blindtarmsoperation under graviditeten och blev infekterad och det var en av orsakerna tyvärr:(  (läkarn här i Syrien hade GLÖMT att sprita grejjerna han använde under operation, jag gick igenom en massa faktist då jag stanna i sjukhus en månad här i syrien och jag blev också infekterad (i urinblåsan) av deras toaletter som var fulla av bakterier (sjukaste tiden i mitt liv faktist) och ungefär en månad senare kom mamma från Syrien och hämtade ner mig till Sverige och där stannade jag i sjukhus ytterligare en vecka i Akademiska sjukhuset. Och dom berättade redan tidigt att mitt lilla liv (Elina) inte skulle klara av medicinerna heller:(.

Ja en lite hemsk händelse, men jag mår mycket bättre nu, tack gumman *kram*

Jo, nu har vi sökt hjälp hos en doktor och han kollar just nu min ägglossning dom här 2 månaderna<3 tack för frågan gumman{#emotions_dlg.flower}
    Men oj, vilken historia!
    Jag blir imponerad att du orkar. Herregud alltså...

Nästa gång ska du se att det går bättre, sådan mega-otur får vi hoppas att man bara får en enda gång i livet. Skönt att du klarade dig helskinnad (kroppsligt alltså) ur historien, då finns det ju jättegoda chanser att ni lyckas snart igen.
    kram!
  • miraclee

Sugar;

Jag ska svara på ditt mail idag, jag har bara varit SÅ trött. Uh! Men nu är jag på benen igen så nu ska jag svara ;)

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-02 08:35:06 följande:
    Men oj, vilken historia!
    Jag blir imponerad att du orkar. Herregud alltså...

Nästa gång ska du se att det går bättre, sådan mega-otur får vi hoppas att man bara får en enda gång i livet. Skönt att du klarade dig helskinnad (kroppsligt alltså) ur historien, då finns det ju jättegoda chanser att ni lyckas snart igen.
    kram!
    Tack gumman , jag hoppas också att jag lyckas snart igen, så man får gå igenom en fin graviditet igen, men jag vet om att jag inte kommer njuta av den förrän jag gått en längre tid.

Kramar<3
  • sugarrush

Vad TRÖTT jag blir...
    Idag fick jag en blödning, en rätt stor en, med koagel och skit... och jag som trodde jag skulle ha ÄL i helgen...
    Jag fattar inget, min cykel har tydligen blivit helt skum...

Jaja, jag har ändå lite goda nyheter: Jag fått tid på sjukhuset redan i mellandagarna för att påbörja missfallsutredningen! Så nu jag kör jag alltså sjukvård både på sjukhuset och privat samtidigt. Hängslen och livrem, jajemen!

• Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-12-02 11:31:54 följande:
    Jaja, jag har ändå lite goda nyheter: Jag fått tid på sjukhuset redan i mellandagarna för att påbörja missfallsutredningen! Så nu jag kör jag alltså sjukvård både på sjukhuset och privat samtidigt. Hängslen och livrem, jajemen!
    Men titta så kul !!!!!

Nu blir du gravid garanterat tjejen! 2 hjälp på samma gång liksom ! Wihuu för dig!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-02 11:31:54 följande:
    Vad TRÖTT jag blir...
    Idag fick jag en blödning, en rätt stor en, med koagel och skit... och jag som trodde jag skulle ha ÄL i helgen...
    Jag fattar inget, min cykel har tydligen blivit helt skum...

Det är fan mer irriterande än att man inte plussar... att cykeln inte sköter som den förväntas!!! Skönt med massa hjälp dock, nu jäklar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3