• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

Atti, jag tycker inte det ser svagare ut! GRATTIS!

Mjaaw, har du provat att testa? Jag tycker det låter lovande...

• sugarrush

Jippie!!!
    Äntligen lite goda nyheter här!

Gick till en ny gynekolog idag för cellprovskontroll och för att se vad han kunde göra för att hjälpa mig i missfallsdjungeln. Han kollade och sade att allt såg bra ut, och han verkade inte alls orolig över missfallen.

Nästa gång jag plussar jag ska ringa honom direkt, och så ska han göra ultraljud dag 4+5. (med sin superspecialultraljudsapparat kunde han se fostret redan då). Om fostret såg friskt ut då (på 4+5) skulle jag få pregnyl (progesteron-sprutor) att ta varje dag fram till vecka 12 eller vecka 14. Och så ville han ha ultraljud på mig varannan vecka fram till vecka 12!!!!!!
    FAN VAD GÖTT!!!!!!

Så nu kör jag albyl minor från ÄL på läkarens rekommendation, och hoppas på en tidig julklapp!

• sugarrush

Förresten Atti, dina tester ser ju starkare ut! Grattis!

Hur går det för Mjaaw??? Testat idag?

• Mjaaw
    Pancakes skrev 2010-11-30 11:24:35 följande:
    Atti, jag tycker inte det ser svagare ut! GRATTIS!

Mjaaw, har du provat att testa? Jag tycker det låter lovande...
    sugarrush skrev 2010-11-30 14:32:11 följande:
    Förresten Atti, dina tester ser ju starkare ut! Grattis!

Hur går det för Mjaaw??? Testat idag?
    Idag när jag vakna tänkte jag gå ut o köpa ett grav-test , o sen tänkte jag att jag kunde vänta ett par timmar och se ifall det skulle bli så att jag får mens, för att affären till grav-test ligger i andra sidan jordklotet haha. Men icke mens ,så jag gick hela vägen och köpte o for tillbaka , precis när jag har liksom testat o väntar på svaret så får jag MENS! hahahahahah alltså det är inget roligt men jag skrattar åt min otur som jag haft hela livet.. Och såklart var det ett blankt negativt grav-test..
  • Mjaaw

min mens är ju så oregelbunden , ifall jag nångång skulle bli gravid , när ska jag då testa!? på tanke på att den är oregelbunden..

• sugarrush

Fasen vad synd Mjaaw! jag vet hur tråkigt det känns.
    Blä och fy för mens, min håller på att avta men jag HATAR verkligen mens!!!!
    Vi kanske ska vi gå ut i skogen och dricka bloody mary på en lingontuva?

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-11-30 14:31:26 följande:
    Jippie!!!
    Äntligen lite goda nyheter här!

Gick till en ny gynekolog idag för cellprovskontroll och för att se vad han kunde göra för att hjälpa mig i missfallsdjungeln. Han kollade och sade att allt såg bra ut, och han verkade inte alls orolig över missfallen.

Nästa gång jag plussar jag ska ringa honom direkt, och så ska han göra ultraljud dag 4+5. (med sin superspecialultraljudsapparat kunde han se fostret redan då). Om fostret såg friskt ut då (på 4+5) skulle jag få pregnyl (progesteron-sprutor) att ta varje dag fram till vecka 12 eller vecka 14. Och så ville han ha ultraljud på mig varannan vecka fram till vecka 12!!!!!!
    FAN VAD GÖTT!!!!!!

Så nu kör jag albyl minor från ÄL på läkarens rekommendation, och hoppas på en tidig julklapp!
    Grattis!! Vad superhärligt och skönt med en läkare som bryr sig och förstår. UL varannan vecka är ju drömmen, och toppen, för att kunna se hur allt fortlöper. Nästa gång måste det ju bara gå bra, skönt att du har stöttande läkare bakom dig.

När är äl nästa gång så jag vet vad jag ska hålla tummarna inför?
  • Mjaaw
    sugarrush skrev 2010-11-30 15:03:53 följande:
    Fasen vad synd Mjaaw! jag vet hur tråkigt det känns.
    Blä och fy för mens, min håller på att avta men jag HATAR verkligen mens!!!!
    Vi kanske ska vi gå ut i skogen och dricka bloody mary på en lingontuva?
    Åååh jag önskar :o !
    Jag tål inte skitmens, den e skit skit skit.
    E fortfarande irriterad över det som hänt, jag fick lite rosa men sen inget mer , men jag vet om att det är mensen som kommer, så man satsar väl nån annan gång..
    Vad sägs som att gå ut på någon krog o supa ihjäl oss.. bättre än så blire inte !
    (haha jag dricker inte)
  • sugarrush
    Mjaaw skrev 2010-11-30 15:17:39 följande:
    Vad sägs som att gå ut på någon krog o supa ihjäl oss.. bättre än så blire inte !
    (haha jag dricker inte)
    Låter underbart. It is a date!
    Muffe80 skrev 2010-11-30 15:14:17 följande:
    När är äl nästa gång så jag vet vad jag ska hålla tummarna inför?
    Tack Muffe, söta du! Ja, VUL varannan vecka känns ju som en dröm! Jag känner mig helt uppspelt efter det här läkarbesöket idag, och känner mig så himla glad! Läkaren var så positiv och hjälpsam.

Nästa ÄL sker förmodligen nu till helgen så då får du hålla tummarna. Vi ska på spa, men vi får se till att ha ha lite nakenhet mellan baden.
    (Hihi... förresten, blir det ett pluss i december tippar jag på en flickbebis, med tanke på de heta poolerna som sambon kommer tillbringa helgen i... )
  • Muffe80

Åh vad mysigt med spa!!! Njut och ha det bra!! och mys massor
    Jag saknar dig i vår tråd!

Du ville ju ha vul varannan vecka sa du sist en gång, och nu får du det... hur många får det liksom?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3