• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-11-30 15:30:19 följande:
    Åh vad mysigt med spa!!! Njut och ha det bra!! och mys massor
    Jag saknar dig i vår tråd!

Du ville ju ha vul varannan vecka sa du sist en gång, och nu får du det... hur många får det liksom?
    Jag vet! Superlyxigt ju!
    Haha, och jag som fick bråka med min kurator i en hel timme för att hon kunde gå med på att KANSKE ge mig ETT ultraljud innan RUL. Mer än så skulle bestämt ge mig missfall, enligt henne.... Pucko-kurator!

Dagens läkare sade även någonting om att vi även kunde ta blodprov med hcg-nivän för att se att den ökade korrekt. Det var ju något som de VÄGRADE att ta på sjukhuset!

Ja, så nu Muffe får vi hålla tummarna på en tidig julklapp!
    Hoppas du mår bra. kram!
  • MCT79

Vad skönt Sugar!! Glad för din skull!! Jag hoppas också på några kontroller sådär i början men jag tror inte min gyn är omöjlig heller faktiskt... ska bara plussa först....DAMMIT!!

Idag har jag varit till privatläkare i annat ärende... har så förbannat ont i en handled och har haft det i snart 9 veckor... har inte skadat mig eller så... bara ONT i vissa rörelser. Var till vårdcentralen för ett par veckor sen men hon tog inte ens i handen... å så ringde jag den här mannen.... Morbus de Quervain heter mitt problem och nu har jag fått två kortisoninjektioner i handleden/senskidorna... Det skulle bli bättre på 2-3 dar sa han.. HOPPAS!

Annars då... dagarna sniglar fram....äl+6-7 idag... HAHAHAH! Snart sneglar jag mot gravtesten......

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-30 16:57:23 följande:
    Vad skönt Sugar!! Glad för din skull!! Jag hoppas också på några kontroller sådär i början men jag tror inte min gyn är omöjlig heller faktiskt... ska bara plussa först....DAMMIT!!

Idag har jag varit till privatläkare i annat ärende... har så förbannat ont i en handled och har haft det i snart 9 veckor... har inte skadat mig eller så... bara ONT i vissa rörelser. Var till vårdcentralen för ett par veckor sen men hon tog inte ens i handen... å så ringde jag den här mannen.... Morbus de Quervain heter mitt problem och nu har jag fått två kortisoninjektioner i handleden/senskidorna... Det skulle bli bättre på 2-3 dar sa han.. HOPPAS!

Annars då... dagarna sniglar fram....äl+6-7 idag... HAHAHAH! Snart sneglar jag mot gravtesten......
    Aj, vad jobbigt. Handleden som man liksom använder hela tiden... Hoppas det går över!
    Ja nu är det bannemej din tur att plussa. En augustibebbe hade inte varit fel, eller hur!
  • MCT79
    Mjaaw skrev 2010-11-30 14:59:17 följande:
    min mens är ju så oregelbunden , ifall jag nångång skulle bli gravid , när ska jag då testa!? på tanke på att den är oregelbunden..
    Jag hade nog testat från vad jag trodde var bim men med billigare tester än de som finns på apoteket...
    jag köper mina på testlagret.se
  • MCT79
    Mjaaw skrev 2010-11-30 15:17:39 följande:
    Åååh jag önskar :o !
    Jag tål inte skitmens, den e skit skit skit.
    E fortfarande irriterad över det som hänt, jag fick lite rosa men sen inget mer , men jag vet om att det är mensen som kommer, så man satsar väl nån annan gång..
    Vad sägs som att gå ut på någon krog o supa ihjäl oss.. bättre än så blire inte !
    (haha jag dricker inte)
    Fasen vad tråkigt mjaaw.... :(((
  • pixerpie

Sugar, vilken bra läkare- hurra! Fler såna vill vi ha!!! Ha en mysig helg nu!!

Mjaaw... Jo, det är ju lite skumt... men ibland har jag tagit test bara för att få mensen att komma igång!! Men finns det inte äl-test du kan ta? Så får du lite bättre koll på när och om äl är?! ( fast vi/ jag ska inte lura ner dig i test-träsket!)

Å, MCT... då börjar det närma sig jue... Spännande!!

Och så lite ego... Har varit till läkare och tagit progesteronprov på dag 19... Ska ta ett till blodprov på dag 26, någon som vet vad man testar då?? Och fick ju positivt äl test ons/ tors förra veckan och sedan fortsatte jag och testa men det blev aldrig riktigt negativt då jag tog sista testet igår... Lite skumt, det har hela tiden varit nästan lika starka streck... Frånsett på onsdagen då det var riktigt starkt? Kanske äl aldrig var? Eller vad tror ni? Jag trodde det skulle "dippa" direkt efter det starka testet?

• Jania

Gjorde ett test 28e på eftermiddagen. Lyckas inte ladda upp bilden hit. Men strecket var såååå svagt. Nytt test imorrn bitti.....
    Hoppas

• Mjaaw
    pixerpie skrev 2010-11-30 20:13:17 följande:
    Mjaaw... Jo, det är ju lite skumt... men ibland har jag tagit test bara för att få mensen att komma igång!! Men finns det inte äl-test du kan ta? Så får du lite bättre koll på när och om äl är?! ( fast vi/ jag ska inte lura ner dig i test-träsket!)
    Det finns inga äl-test här i Syrien :(
    Jag blir ju hysterisk, här finns ingenting , tillomed graviditetstesten vågar jag inte ens lita på!
    Sist jag blev gravid (missfallets graviditet) så gjorde jag ett grav test 2 VECKOR efter BIM och icke , där vart det minus, och jag fick ändå ingen mens, väntade utan tålamod en vecka till (vecka 7 då) då jag gick till läkarn, och jo visst vart jag gravid!.. men jag hann inte njuta så mycket över graviditeten heller :( Men jag fick missfall väldigt sent också.. han gå väldigt långt.

När har ni BIM tjejer ?
  • Mjaaw

Ja tjejer, det är ju hur tråkigt som helst , men jag har fortfarande ett jäkla ryggbesvär , så det gör inte hela grejjen bättre.
    Men nu mår jag lite bättre , ni är så gosiga tjejer ni, det är jättekuk att prata med tjejer som vart i samma/är i samma situation , och visst blir man glad över när ni plussar , så kan vi andra fortsätta försöka :D

Tänkte fråga hur länge ni har försökt ???

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3