• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Sugar - hur har ni haft det på er mysresa?

• soffy83

Hej tjejer!

Det ser ut som att jag får hoppa tillbaka till den här tråden Rynkar på näsan Var på VUL idag och borde vara i v 9-10. Livmodern hade växt bra och det fanns hinnsäck, men trots att läkaren använde två olika ultraljudsapparater kunde hon inte hitta något foster. Med tanke på hur långt det är gånget så borde hon ha sett något. Hon trodde det var ett till missfall, men skulle ändå skicka mig till ett annat ställe för nytt VUL. Känns så jobbigt att behöva sitta hemma och vänta. Hur länge måste man vänta på att missfallet ska börja av sig själv innan man får hjälp?

• MCT79
    soffy83 skrev 2010-12-06 16:57:14 följande:
    Hej tjejer!

Det ser ut som att jag får hoppa tillbaka till den här tråden Rynkar på näsan Var på VUL idag och borde vara i v 9-10. Livmodern hade växt bra och det fanns hinnsäck, men trots att läkaren använde två olika ultraljudsapparater kunde hon inte hitta något foster. Med tanke på hur långt det är gånget så borde hon ha sett något. Hon trodde det var ett till missfall, men skulle ändå skicka mig till ett annat ställe för nytt VUL. Känns så jobbigt att behöva sitta hemma och vänta. Hur länge måste man vänta på att missfallet ska börja av sig själv innan man får hjälp?
    Men neeeeeej....
    Håller mina tummar och tår att det är nått anatomisk på dig som gjorde det svårt att se bara. Hur länge får du vänta på nytt vul?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-06 16:17:24 följande:
    Så ledsen för din skull om mensen kommer
    MCT... Kramkramkram!
    Jag får väl sura ett par dar och sen komma igen.. brukar ju studsa tillbaka. Ska inte ropa fan än dock. Ingen mens.. och den brukar komma exakt 14 dagar efter första dagen jag får utslag på äl-test...vilket är idag.
  • FruW

Soffy - nej vad säger du!! Åh jag hoppas att nya undersökningar visar att allt är bra, håller alla tummar o tår!!

MCT - ge inte upp vännen, så länge inte tanten har kommit finns det hopp!!!

Annars är du (o alla andra) välkomna till BIM i januari med mig.. Flört

Hade ett besök av en vän idag, hon berättade nyligen att de väntar sitt andra barn. Är så klart jätteglad för deras skull, men känner mig som om det BARA är jag som inte är gravid av alla mina vänner! Gråter När hon åkt hem rann tårarna på mina kinder.. Hur ska man orka all den här väntan???

Ursäkta deppinlägget från mig idag, men är lite ledsen ikväll..

• MCT79
    FruW skrev 2010-12-06 19:19:40 följande:

Soffy - nej vad säger du!! Åh jag hoppas att nya undersökningar visar att allt är bra, håller alla tummar o tår!!

MCT - ge inte upp vännen, så länge inte tanten har kommit finns det hopp!!!

Annars är du (o alla andra) välkomna till BIM i januari med mig.. Flört

Hade ett besök av en vän idag, hon berättade nyligen att de väntar sitt andra barn. Är så klart jätteglad för deras skull, men känner mig som om det BARA är jag som inte är gravid av alla mina vänner! Gråter När hon åkt hem rann tårarna på mina kinder.. Hur ska man orka all den här väntan???

Ursäkta deppinlägget från mig idag, men är lite ledsen ikväll..

Jag vet precis hur du känner mimmi... massor på mitt jobb som är gravida också... en började ett halvår efter mig och är redan nånstans mellan vecka 25 och 30.... en annan gravid vet jag iofs har försökt skitlänge, där är hennes sambo problemet... de hade en lyckträff med första och väntade på ivf med andra men fick en lyckträff till... s¨klart är jag glada för deras skull... men jag då...snälla...snart...
  • Atti
    soffy83 skrev 2010-12-06 16:57:14 följande:
    Hej tjejer!

Men kära vännen, hoppas verkligen att de har haft fel. Ta hand om dig. 

Kramar omHjärta
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • soffy83

MCT - Tack! Jag vet faktiskt inte hur länge. Jag hoppas att det blir snart så man får det avklarat. Läkaren var ju inte det minsta hoppfull så det är jag inte heller. Men då vill man ju få en möjlighet att bli skrapad i alla fall så man slipper sitta och vänta på ett missfall i julklappRynkar på näsan

Mimmi80 - Tack! Är så skönt att kunna skriva här där människor vet vad det är man går igenom=)

Det enda som är positivt i det här är att vi nu kan få en missfallsutredning. Tråkigt bara att man måste ha 3 missfall i rad innan...

Kramar till alla er andra

• Atti
    MCT79 skrev 2010-12-06 14:46:19 följande:
    Hej alla... jag testade i morse men det var negativt.. har fått mensvärk under dagen så den kommer nog i morgon... fasen också.
    Har haft vansinnigt ömma bröst snart 4 veckor... begriper inte. :(
    Men du, ge inte upp ännu. Vi håller tummarna att den inte kommer.

Kram
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • pixerpie

Hoppar in med ett hej och en KRAM till alla som behöver!!
    Önskar mig själv en trevlig minisemester till Danmark och att mensen inte kommer utan att jag får en trevligt luciapresent i form av ett plus.Tungan ute
    Ha en bra vecka!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3