• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • needtobreathe
    Saftmedbulle skrev 2011-06-28 16:05:08 följande:
    Varför fick du nej först av Danderyd? Verkar väldigt godtyckligt inom allt det här... Har just själv haft mitt tredje missfall och har "rätt till" utredning, men har ingen ANING om vart jag ska vända mig... :(
    Sök privat är mitt tips! De brukar va bäst, kortast väntetider också.. men de varierar såklart - bara hoppas de är ett bra ställe! Jag hamnade på Ultragyn genom Vårdguiden vid mitt 2a MF förra året, även där de 3e upptäcktes, o då fick ja utredning + kontroller där! Jättebra. Bor i Sthlm!

Vart bor du?

Och självklart kan ja påminna dig igen.. ;) Man glömmer lätt bort allt i karusellen.. och som sagt, de tog mig ett bra tag efter all skit att må bra igen. Men NU så!
  • Saftmedbulle
    needtobreathe skrev 2011-06-28 16:07:26 följande:
    Sök privat är mitt tips! De brukar va bäst, kortast väntetider också.. men de varierar såklart - bara hoppas de är ett bra ställe! Jag hamnade på Ultragyn genom Vårdguiden vid mitt 2a MF förra året, även där de 3e upptäcktes, o då fick ja utredning + kontroller där! Jättebra. Bor i Sthlm!

Vart bor du?

Och självklart kan ja påminna dig igen.. ;) Man glömmer lätt bort allt i karusellen.. och som sagt, de tog mig ett bra tag efter all skit att må bra igen. Men NU så!
    Stockholm här oxå! Tacksam för tips! Var i kontakt med Sophiahemmet, men de kunde inte hjälpa mig sa de... Jävligt uppmuntrande... Var ligger Ultragyn (inte hört talas om)?
    Och du... jag tror ingen tar illa upp för din bebisbild - den är ju uppmuntrande!
  • needtobreathe
    Saftmedbulle skrev 2011-06-28 16:12:03 följande:
    Stockholm här oxå! Tacksam för tips! Var i kontakt med Sophiahemmet, men de kunde inte hjälpa mig sa de... Jävligt uppmuntrande... Var ligger Ultragyn (inte hört talas om)?
    Och du... jag tror ingen tar illa upp för din bebisbild - den är ju uppmuntrande!
    Ultragyn är bra, du behöver nog dock remiss dit nuförtiden, men de borde inte vara svårt om du åker till sjukan o kräver att bli kallad dit! Det ligger vid Odenplan det jag gick på, Ragnhild Hjertberg och Eva Hardmeier hade jag, riktigt bra läkare båda två! Den förstnämnda är verkligen fantastisk!
  • Saftmedbulle

Tack! Ska till Huddinge på återbesök, efter MF nr 3, om en dryg vecka och då ska jag försöka se om jag kan få remiss dit.

• needtobreathe

Och justja, ang bebisbilder.. vet själv hur jobbigt de va o se när jag samlade på MF.. samtidigt som de ger en hopp! Så ni får helt enkelt säga till om de är stötande, förstår de absolut isåfall!

• MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-06-28 16:05:08 följande:
    Varför fick du nej först av Danderyd? Verkar väldigt godtyckligt inom allt det här... Har just själv haft mitt tredje missfall och har "rätt till" utredning, men har ingen ANING om vart jag ska vända mig... :(
    Förmodligen pga resurser.. gissar jag.

Var bor du Saftochbulle?
    Jahajaaa....
  • MCT79
    MCT79 skrev 2011-06-28 16:53:49 följande:
    Förmodligen pga resurser.. gissar jag.

Var bor du Saftochbulle?
    Förlåt jag borde läst lite längre...
    Ultragyn är ett bra tips men kräver remiss numera, annars an jag rekommendera GynStockholm i Jakobsberg, jag fick komma inom 1,5 vecka. Supertrevliga sköterskor, togs massor med prover och ville göra ultraljudsundersökning av min livmoder så de är seriösa.
    Hade en läkare där som kanske inte är den varmaste som person men väldigt kunnig. Och som sagt, ingen remiss och anslutna till landstinget så frikort gäller.
    Jahajaaa....
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-06-28 16:56:49 följande:
    Förlåt jag borde läst lite längre...
    Ultragyn är ett bra tips men kräver remiss numera, annars an jag rekommendera GynStockholm i Jakobsberg, jag fick komma inom 1,5 vecka. Supertrevliga sköterskor, togs massor med prover och ville göra ultraljudsundersökning av min livmoder så de är seriösa.
    Hade en läkare där som kanske inte är den varmaste som person men väldigt kunnig. Och som sagt, ingen remiss och anslutna till landstinget så frikort gäller.
    Jättebra tips! Tack så hemskt mycket! Det är en hel djungel det där och ja... det är jobbigt att ringa runt och förhöra sig, speciellt som man är ledsen samtidigt (fick mitt mf i lördags och igår var jag helt knäckt).
    Tack, tjejer!
  • needtobreathe

SaftochBulle;

Usch, va de så nära inpå! :( Beklagar! Men bryt ihop o kom igen!

Får ja fråga om du bor på Södra sidan då du ska till Huddinge? Vi bor i Hagsätra! :)

• FruW

Sofy vilken goding!! Tycker det är helt ok att du lägger in en sån bild här :) jag läser ju dessutom de andra trådarna dagligen, så mig gör det inget!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3