• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • plutten02

vad tror ni om detta...

Hade sex på kvällen den 22 juni... Fick en en GLAD GUBBE med cb digitala ÄL test den 23 juni... Så ÄL borde väl varit 24/25 juni eller något sånt??

Så myset måste ha blivit ca 2 dagar innan ÄL...

Så finns det någon chans att vi träffade denna gången??? VAD TROR NI???

• JoWiAn
    LisaVäntar skrev 2011-06-30 19:02:09 följande:

Kan du inte få planerat VUL innan dess? Någon dag innan eller så.. Sök privat o förklara läget o säg att du vill ha en tid den 15:e pga att ni ska iväg.. Borde gå, jag har fått komma bara pga oro när jag har sökt privat. Man ska kunna se hjärta o att det ser bra ut o många säger att risken för missfall minskar om man sett hjärtat slå efter v 8, men vet inte om man menar 7+ eller 8+..?

Vi har ingen privat i närheten... Är inte det jättedyrt dessutom? Kanske kan ringa vanliga gyn och få en tid.... Fick ju tid första gången när jag fick småblödningar. Var inne akut andra gången. Blev bättre mottagen där, lite därför jag vill gå dit igen . På gyn frågade doktorn om jag fått positivt på gravtest. Blev helt paff! Vad tror hon? Att jag gick dit för att jag tyckte de var kul eller?

2:a gången åkte jag till akuten dagen efter jag fick småblödningar. Tog blodprover (bla hcg), blodtryck osv. Då såg han att allt var på väg ut. Jätte gullig doktor som förklarade allt och tog sig tid!

• JoWiAn
    plutten02 skrev 2011-06-30 19:43:00 följande:
    vad tror ni om detta...

Hade sex på kvällen den 22 juni... Fick en en GLAD GUBBE med cb digitala ÄL test den 23 juni... Så ÄL borde väl varit 24/25 juni eller något sånt??

Kan ju ta sig... Men de e sp svårt att veta. Man kan ju mysa massa precis när man ska utan att det tar sig. Lite som ett lotteri och många av oss har dålig tur i lotteriet, tyvärr...
  • plutten02

Jag hade ingen aning om att jag skulle ha ÄL då jag bara testade för skojs skull 18 dagar efter MF och fick en glad gubbe... Sen slog det mig att vi hade haft sex kvällen innan...

• SoMa72

JoWiAn, privat vul kostar 230 kr här i Uppsala, det är det klart värt...

• Decembra
    plutten02 skrev 2011-06-30 19:43:00 följande:
    vad tror ni om detta...

Med andra sonen hade vi kört på i 4-5 månader. Så blev det mars och vi tänkte att vi har en julenisse redan och det kanske är kul om de fyller lite mer isär. Såå jag tänkte att det inte var nån "fara" att sexa utan skydd 5 dagar före äl. Men jorå, blev gravid Så 2 dagar före är fullt möjligt enligt mig. 
    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • FruW

Tjoho SoMa!!! I morgon är det testdags!!!!! Hur mår du?

• SoMa72

Jag mår svullet o har molvärk, hur mår du? Tror inte det syns nåt imorgon på BIM-5 Men hoppas förstås

• Bellas7

SoMa när tog du sprutan ? Dag och klockslag ?? Jag hade hemska biverkningar till 12 dagar efter sprutan usch.

Mimmi när hade du äl ?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3