• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • JoWiAn
    Alicia 72 skrev 2011-07-06 20:45:09 följande:
    Det var på nyheterna idag att övervikt påverkar både chanserna att bli gravid och risken för missfall ökar. Men de sa inte hur många kg övervikt det rör sig om.

Alicia

Jag blir gravid lätt trots min övervikt. Många som har tex PCO är överviktiga. Att ÄL strular precis som när man är underviktig. Min menscykel är som en klocka och ÄL oxå.
  • Bellas7

Ang övervikt, undervikt osv. Min syster hade ca 25 kg för mycket och då ett högt BMI. Hon försökte att bli med barn och fick mf i omgångar. Efter 5 år blev de beviljade ivf i malmö och tre försök skulle de få. Att bli gravid var inte svårt men enligt doktorn där så var det att om man hade ett högt BMI kunde kroppen stötta bort fostret och man fick då mf. Efter två försök o mf sa deras läkare att hon var tvungen att gå ner minst tio kg annars skulle inte sista försöket funka. Hon gick ner 14 kg på 8 månader hade fortfarande 10-15 kg för mycket när de satte in hennes ägg sista gången. Hon har i dag en pojke. Läkaren är hundra på att det försvårar att få behålla fostret om man har mycket övervikt. (hon gick upp allt o lite till efter) och har nu haft 6 mf till.

Sen då med mig, Jag har 2-3 kg övervikt Max men har oxå lätt att bli med barn och har haft många mf hmm. Vår tredje syster har fem barn blir med barn bara gubben rister på kalsongerna. Hon väger som jag. Så jag vet inte hur mycket övervikten spelar roll men under min utredning så sa de att den spelar stor roll.

Jag tror att det är mycket omständigheter och otur oxå som blir inblandat tyvärr.

• Alicia 72
    JoWiAn skrev 2011-07-06 23:34:11 följande:
    Jag blir gravid lätt trots min övervikt. Många som har tex PCO är överviktiga. Att ÄL strular precis som när man är underviktig. Min menscykel är som en klocka och ÄL oxå.
    Jo men det nya med undersökningen var just att även missfallsrisken ökade med övervikten.

Alicia
  • LisaVäntar

Kan vi inte dra igång en ner-i-viktgrej här? Så mycket lättare när man har stöttning o framförallt i en såhär härlig grupp :)

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-07-07 09:35:33 följande:
    Kan vi inte dra igång en ner-i-viktgrej här? Så mycket lättare när man har stöttning o framförallt i en såhär härlig grupp :)
    bra idé! Om denna gav också skiter sig hänger jag på... men ska nog inte gå ner i vikt just nu... siktar på att inte gå upp istället... =)
    Jahajaaa....
  • FruW

Lisa gärna!! Jag kämpar ju även för att komma i form till bröllopet, så man kan ju tycka att jag borde va supermotiverad, haha!!

MCT välkommen hem!! Tycker inte du ska fokusera på vikten för mkt. Som jag har förstått det ( jag kan så klart ha fel) så är det inte så bra att gå upp för lite heller, då det innebär att fettet i kvinnans kropp bryts ner till förmån för barnet. Vi har ju ganska mkt miljögifter bundna i fettet, dessa löses ut i blodet o kan då komna till barnet, vissa gifter under fel utvecklingsstadier kan ge skador..

• MCT79

Mimmi jo såklart kommer man ju gå upp en del... men hoppas hålla det så lite som möjligt... :)

I morn har jag VUL.... 8,40... tänk på mig då... =)

Jahajaaa....
  • telgebo
    FruW skrev 2011-07-07 11:15:22 följande:
    Lisa gärna!! Jag kämpar ju även för att komma i form till bröllopet, så man kan ju tycka att jag borde va supermotiverad, haha!!

MCT välkommen hem!! Tycker inte du ska fokusera på vikten för mkt. Som jag har förstått det ( jag kan så klart ha fel) så är det inte så bra att gå upp för lite heller, då det innebär att fettet i kvinnans kropp bryts ner till förmån för barnet. Vi har ju ganska mkt miljögifter bundna i fettet, dessa löses ut i blodet o kan då komna till barnet, vissa gifter under fel utvecklingsstadier kan ge skador..
    Ouups, min BM säger inget om min nedgång, skumt.
    Gravid v.24+3 BF 23/10 Bara 108 dagar dit
  • FruW

MCT jag lovar, håller tummarna stenhårt!!

Telge, jag tror inte man vill oroa i onödan. Vissa går ju ner utan att det betyder att de bantar, men att aktivt banta el dyl när man är gravid är nog inte så bra... Sen är ju detta mer miljömedicin, kanske inte ngt alla bm kan..?

Har hört att minst 7-8 kg "bör" man gå upp, då detta ska motsvara graviditeten, men det skiljer sig ju massor från kvinna till kvinna o mellan grav med, har jag förstått det som..,

• MCT79

Menn oohh var korkad jag är... tog ett gravtest... svagare än på bim+6.... whyyyyyy...varför gjorde jag det?!

Jahajaaa....
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3