• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • JoWiAn
    FruW skrev 2011-07-06 09:33:58 följande:
    Hej tjejer!

Kan inte sluta läsa i tråden, så är väl lika bra att jag fortsätter hänga här! ;)

Usch va tråkigt att du fick ännu ett mf jowian! Är det ditt andra eller tredje? Du vet att du har rätt till en mf-utredning efter 3mf va?

SoMa hur mår du?

Efter flera dagar med spottings o en mens som inte verkade vilja komma igång tog jag i morse ett gravtest, bim +1. hann med att doppa stickan, då kom mensen! Varför är det alltid så!? Ska inte ens tänka tanken att ta ett gravtest nästa gång, då borde ju inte tanten komma, eller hur?! ;)

Stor kram till er alla!!!
    Mitt 3:dje  MF! Kolla inlägget över ditt Utredning är redan på gång!

Blir alltid så Vill man ha igång sin mens så tar man ett gravtest! Gravtest lockar fram tanten från sin gömma!   
  • FruW

Sorry jowian, skönt iaf ned utredning!! Vi är oxå utredda, visade inget..

• JoWiAn
    FruW skrev 2011-07-06 09:43:49 följande:
    Sorry jowian, skönt iaf ned utredning!! Vi är oxå utredda, visade inget..

Tror inte de är nåt fel på oss heller. Har ju en son ihop redan... Kanske är nåt med hormonbalansen eller nåt.
  • Lofot

Hej tjejer. Kunde inte låta bli att skriva.
    Var inne på KK idag och skulle kolla en cysta jag hade förra mf, den var borta nu. Men vi fick även göra massa blodprov både maken och jag så utredningen börjar redan nu. Himla skönt!
    Vi tog massa prover på mig och kromosomprov på maken. Han ska även in och göra spermaprov snart.
    Vad tror ni, är risken stor att det är nåt jättefel så att vi aldrig kommer kunna få barn?Gråter Lite orolig...för doktorn sa "ja, eftersom ni fått tre missfall och det är så ovanligt så kan det ju vara så att ni på nåt sätt inte passar ihop..."

Då blev jag lite orolig...

• Bellas7

Rosen det där tror jag inte på, den läkaren vet inte vad han pratar om. Jag har tre MA och minst fem missfall runt v 6-9. Oftast är det något annat. Typ att Slemhinnan inte är tillräckligt tjock (får man tabletter för) eller att man behöver extra progresteron. Enligt vår läkare på vår utredning sa han att vissa kvinnor är super känsliga för något fel på fostret el embryon och väljer att stötta bort det då. Det känns mycket bättre än att man inte skulle passa ihop med sin partner. Så jag tror bara att det varit otur för dig gumman och du får den hjälp du behöver nu.

• Lofot
    Bellas7 skrev 2011-07-06 13:53:35 följande:
    Rosen det där tror jag inte på, den läkaren vet inte vad han pratar om. Jag har tre MA och minst fem missfall runt v 6-9. Oftast är det något annat. Typ att Slemhinnan inte är tillräckligt tjock (får man tabletter för) eller att man behöver extra progresteron. Enligt vår läkare på vår utredning sa han att vissa kvinnor är super känsliga för något fel på fostret el embryon och väljer att stötta bort det då. Det känns mycket bättre än att man inte skulle passa ihop med sin partner. Så jag tror bara att det varit otur för dig gumman och du får den hjälp du behöver nu.
    Tack, ja jag hoppas det. Det kändes lite oproffsigt av honom att säga sådär. Man blev ju inte mindre orolig liksom.
    Sen sa han även att "er ska vi säkert kunna hjälpa" Så det var lite dubbelsidig information också...
  • Alicia 72
    Lofot skrev 2011-07-06 13:31:07 följande:
    Hej tjejer. Kunde inte låta bli att skriva.
    Var inne på KK idag och skulle kolla en cysta jag hade förra mf, den var borta nu. Men vi fick även göra massa blodprov både maken och jag så utredningen börjar redan nu. Himla skönt!
    Vi tog massa prover på mig och kromosomprov på maken. Han ska även in och göra spermaprov snart.
    Vad tror ni, är risken stor att det är nåt jättefel så att vi aldrig kommer kunna få barn?Gråter Lite orolig...för doktorn sa "ja, eftersom ni fått tre missfall och det är så ovanligt så kan det ju vara så att ni på nåt sätt inte passar ihop..."

Då blev jag lite orolig...
    App, app, kom ihåg vad jag skrev tidigare i tråden! Att par med oförklarligt upprepade missfall (fler än tre) har precis lika stor chans att bli gravida som de som aldrig fått mf!!!

Har aldrig hört att mf beror på att man inte passar ihop. Att ha svårt att bli gravid kan ju bero på det.

Kram/Alicia
  • needtobreathe

Rosen; äh! De trorja inte! Jag hade 3 mf förra året me min kille, utredning startade men innan vi fått svaren va ja gravid igen me devin, fick progesteron o de gick vägen! Tror bara på otur eller ngt annat. Ni kommer lyckas!!

• Alicia 72
    needtobreathe skrev 2011-07-06 14:21:42 följande:
    Rosen; äh! De trorja inte! Jag hade 3 mf förra året me min kille, utredning startade men innan vi fått svaren va ja gravid igen me devin, fick progesteron o de gick vägen! Tror bara på otur eller ngt annat. Ni kommer lyckas!!
    Att boka tid för utredning verkar vara ett bra sätt att bli gravid! Detsamma hände oss! Den avsatta tiden för utredningen blev istället ett första VUL där ett pickande hjärta syntes i v 5+0.

Alicia
  • Lofot

Jag hoppas så innerligt att ni har rätt :)
    Sofy och ALicia, så himla härligt att det gick vägen för er! Hjärta

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3