• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Lisa det låter lite konstigt faktiskt, men jag vet inte...

• LisaVäntar

Ja, visst låter det märkligt! Har inga test hemma heller :( då har jag en lutealfas på typ 20 dagar, DET är inte bra :(

• Lofot
    LisaVäntar skrev 2011-07-27 19:20:51 följande:
    Precis, man måste höra det från ALLA! :)
    Vad är planen nu, ska du få göra nytt prov om några månader eller?
    Jag ska bli kallad om 4 månader igen. (Väldigt lång väntan!!!) Men jag tänker fortsätta försöka bli med barn ändå, eftersom det "bara" är en lätt förändring och säkert inget farligt.
    Frågade barnmorskan idag då jag ringde och tjöt av oro och hon sa att man skulle fortsätta.
  • LisaVäntar

Fortsätt du rosen! Man kan ta test även om man är gravid också, fram till v 12 ungefär, det gjorde jag :)

Hög, mjuk o öppen livmodertapp o äggviteflytningar..

• FruW

Skumt Lisa! Mys på för säkerhets skull ;)

• LisaVäntar

Ska se om jag lyckas övertala maken, han tror jag går sönder om han ens petar på mig när jag är sjuk ;)

• FruW

Hihi, ja då kan det kanske bli lite knepigt ;)

Hörrni, jag behöver lite råd. När (om) min mens kommer i augusti ska jag ringa min läkare. Har inga fler recept på pergo bl a. Vi funderar lite på vad vi "vill". De 2 gånger jag har ätit pergo har man ju inte följt upp det, eftersom det va sommarstängt. Med Vul gör att kolla äl alltså. Kan kanske fortsätta med pergo lite till, vet någon hur länge man kan äta det? Jag äter ju bara enkeldos. Funderar också på att försöka få remiss till Ivf, tror ni man kan få det samtidigt som man försöker med andra metoder?

• SoMa72

Tror man iaf kan äta 6 kurer, fast du behöver kanske en dubbelkur? kör på, det SKA ta sig, gumman!

• LisaVäntar

Hör vad de säger, de brukar ju ha ganska bestämda åsikter.. Han/hon vill säkert uttömma alla andra alternativ innan ni får remiss till ivf, man kan väl t.o.m köra trippeldos pergo?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3