• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • got2b
    Lofot skrev 2011-07-27 20:51:41 följande:
    Jag ska bli kallad om 4 månader igen. (Väldigt lång väntan!!!) Men jag tänker fortsätta försöka bli med barn ändå, eftersom det "bara" är en lätt förändring och säkert inget farligt.
    Frågade barnmorskan idag då jag ringde och tjöt av oro och hon sa att man skulle fortsätta.
    I normala fall är det ingen fara att ta nytt test fast man är gravid. Vi lät bli på mig eftersom jag blödit och han ville inte riskera att det hände igen.
    Så bara fortsätt era försök!!
  • LisaVäntar

Vad jobbigt flickanfin! Prata om detta med din kurator, brukar hjälpa bra :) kan tänka att det kom lite som en chock när ni hade lagt ner försöken, kanske är att det var oförberett som gör att det känns jobbigt...? Vad har du för fysiska besvär? Svara bara om du vill, inget tvång alls!

• HjärtatAlicia
    LisaVäntar skrev 2011-07-28 12:46:31 följande:
    Vad jobbigt flickanfin! Prata om detta med din kurator, brukar hjälpa bra :) kan tänka att det kom lite som en chock när ni hade lagt ner försöken, kanske är att det var oförberett som gör att det känns jobbigt...? Vad har du för fysiska besvär? Svara bara om du vill, inget tvång alls!
    Det känns ganska jobbigt ja.. :/
    Jag är konstant yr, trött, matt i kroppen, ont i muskler/leder, orkelös, migränattacker, rubbad syn.. det var nog det som är jobbigast..
    Vardagen är ganska svår just nu, eftersom jag inte klarar av att göra normala saker längre.. sambon tar största lasset med dottern..
    Jag vill så gärna ha ett syskon till vår flicka.. men eftersom jag fått ett mf och ett ma och jag mår såhär så bestämde vi oss för att lägga det åt sidan tills jag mår bätre..
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-07-28 12:26:08 följande:
    Wihoo! 72,8 kg nu, jämfört med 74,8 när jag började :D
    Grattis, bra jobbat!!! Själv har jag inte vågat ställa mig på vågen på bra länge... Skäms Men snart måste jag väl, nåja... Det blir ett senare problem.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-28 12:50:48 följande:
    Det känns ganska jobbigt ja.. :/
    Jag är konstant yr, trött, matt i kroppen, ont i muskler/leder, orkelös, migränattacker, rubbad syn.. det var nog det som är jobbigast..
    Vardagen är ganska svår just nu, eftersom jag inte klarar av att göra normala saker längre.. sambon tar största lasset med dottern..
    Jag vill så gärna ha ett syskon till vår flicka.. men eftersom jag fått ett mf och ett ma och jag mår såhär så bestämde vi oss för att lägga det åt sidan tills jag mår bätre..
    Lider med dig, men hoppas att det snart vänder och du kan börja känna lite glädje igen, att orken kommer tillbaka samt att kroppen återhämtar sig till det mer normala. Hjärta Stor kram på dig!!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • HjärtatAlicia
    SoMa72 skrev 2011-07-28 13:04:50 följande:
    Lider med dig, men hoppas att det snart vänder och du kan börja känna lite glädje igen, att orken kommer tillbaka samt att kroppen återhämtar sig till det mer normala. Hjärta Stor kram på dig!!
    Tack Soma =)
    hur går det för dig?
    KramHjärta
  • LisaVäntar

Oj, vet de inte vad det beror på? Förstår att det känns jobbigt för dig :/ har du kontakt med någon läkare? Någon plan för utredning eller så? Vet inte vad jag ska säga, mer än att ge dig en stor cyberkram!

Tack soma! Nu ska du inte bry dig om din vikt, det problemet får du tackla om typ 8 månader ;)

• HjärtatAlicia
    LisaVäntar skrev 2011-07-28 13:06:08 följande:
    Oj, vet de inte vad det beror på? Förstår att det känns jobbigt för dig :/ har du kontakt med någon läkare? Någon plan för utredning eller så? Vet inte vad jag ska säga, mer än att ge dig en stor cyberkram!
    Jag går hos en kurator och har nyligen fått diagnosen depression/ångest/panikågest..
    Taaack!
  • SoMa72
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-28 13:05:36 följande:
    Tack Soma =)
    hur går det för dig?
    KramHjärta
    Det går bra här, fick se lilla hjärtat ticka igår på VUL, så just nu är jag mkt lättad...Åtminstone fram till KUB.

KramHjärta
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • HjärtatAlicia
    SoMa72 skrev 2011-07-28 13:11:14 följande:
    Det går bra här, fick se lilla hjärtat ticka igår på VUL, så just nu är jag mkt lättad...Åtminstone fram till KUB.

KramHjärta
    Vad underbart Hjärta
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3