• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-08-03 05:43:50 följande:
    Stoooooooopp!! BIM-6 är jeeeetetidigt!! Om du hade en nidis igår så kommer det ta några dar innan det visar. Även om ägget fäste igår så tar det 2-3 dagar innan du har tillräckligt med hormoner i kroppen för att det ska synas på ett gravtest! Så ta det lugnt! =))

Kram!
    Okej !!

Jag har varit så bortskämd med att testa tidigt förut och det har visat något .. men behöver det inte göra det vid varje grav?
    Jag menar en gång postivt gravtest tidigt så bör det komma varje gång lr?

Tack för ditt svar ialla fall, du gav mig hopp!!
    Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-08-03 05:51:44 följande:
    Okej !!

Jag har varit så bortskämd med att testa tidigt förut och det har visat något .. men behöver det inte göra det vid varje grav?
    Jag menar en gång postivt gravtest tidigt så bör det komma varje gång lr?

Tack för ditt svar ialla fall, du gav mig hopp!!
    Man kan ju tro det men så är det ju inte ... det beror på helt på när ägget fäster, hur fort hormonet stiger osv osv. Jag har varit gravid 5ggr nu på 1,5 år och aldrig plussat före bim-2 utom denna gång då jag plussade på bim-5... nu visade det sig vara tvillingar men jag vet inte om det spelar in?

De säger att alla graviditeter är olika från början till slut. Hittade några siffror på det där i en iphoneapp...ska se om jag kan hitta dem igen.... om jag minns rätt så har du ca 50% chans att få plus på bim-2 och på bim är siffran 90%... så uppenbarligen plussar en del först efter bim också. =)

Ha is i magen, jag tror på dig! =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • FruW

God morgon tjejer!!

Fler som har det varmt??

Här där jag bor (håll i er nu för nu kommer lite gnäll Flört) har vi jättevarmt, ska bli 25-26 grader idag. I samband med det har vi inget vatten, då huvudledningen i gatan har pajat, så vatten får hämtas i tankbilar på gatan, helt ok, men det går åt en del! Det värsta är nog att det inte går att spola på toan, det i kombination med min mensmage som alltid ballar ut o gör mig kass, + värme - NOT SO FUN!!!

Hoppas ni har det gött!

Kram på er

• MCT79
    FruW skrev 2011-08-03 10:12:32 följande:

God morgon tjejer!!

Fler som har det varmt??

Här där jag bor (håll i er nu för nu kommer lite gnäll Flört) har vi jättevarmt, ska bli 25-26 grader idag. I samband med det har vi inget vatten, då huvudledningen i gatan har pajat, så vatten får hämtas i tankbilar på gatan, helt ok, men det går åt en del! Det värsta är nog att det inte går att spola på toan, det i kombination med min mensmage som alltid ballar ut o gör mig kass, + värme - NOT SO FUN!!!

Hoppas ni har det gött!

Kram på er

jag förstår dig!! Är helt ärligt talat trött på sol! Allt är brunt här, buskar, gräs, vi har fått max 5mm regn sedan midsommar.. inget som kan leva i den här torkan!

Regn tack!
  • LisaVäntar

För en gångs skull har vi det varmt här!! Det har regnat non stop i 3 veckor ungefär, så jag klagar INTE på värmen ;) men förstår att det är jobbigt för Mimmi :) hur länge ska ni vara utan vatten?

• HjärtatAlicia

Hej tjejer!
    Blev rädd inatt, riktigt rädd!
    Vaknade av en hemsk smärta, som jag fick andas mig igenom.. och bet i kudden för att inte skika..
    Kan inte riktigt säga hur det kändes och var det satt.. men runt magområdet och det skar, strålade, vred sig..
    Det släppte 30 sekunder och sen kom det igen.. varade nog i 5-7 minuter.. men jag vet inte vad det var!!
    Vill inte vara med om det igen iallafall...
    Bör tillägga att jag har ganska hög smärttröskel och ändå var detta hemskt! 

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-03 13:28:15 följande:
    Hej tjejer!
    Blev rädd inatt, riktigt rädd!
    Vaknade av en hemsk smärta, som jag fick andas mig igenom.. och bet i kudden för att inte skika..
    Kan inte riktigt säga hur det kändes och var det satt.. men runt magområdet och det skar, strålade, vred sig..
    Det släppte 30 sekunder och sen kom det igen.. varade nog i 5-7 minuter.. men jag vet inte vad det var!!
    Vill inte vara med om det igen iallafall...
    Bör tillägga att jag har ganska hög smärttröskel och ändå var detta hemskt! 
    Men usch!  Kan deet vara tarmarna som får jobba nu när du är gravid?? Att det var en fis på tvären någonstans?
  • HjärtatAlicia

Nej det var inte alls så.. kan inte ens säga att det satt över magen exakt.. inte över livmodern heller..
    Jag låg på sidan, så tror det mesta satt runt höften... åhh.. jag vet inte :/ Men hemskt var det.. inte riktigt som kramp.. utan mer en strålande smärta.. 

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • FruW

De börjar släppa på vattnet nu, skönt! Har iaf kunnat spola!! :)

Flickanfin låter jobbigt, tycker med det låter som om tarmarna jäklas med dig. Är det inte vanligt att man blir trög i magen vid en graviditet?

• Lofot

Ägglossning nu igen... Känns som det är det enda som rör sig i skallen på mej nu för tiden.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3