• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Snigelkotten

Har heller aldrig haft muffproblem, tvättar den varje dag med Dove hårdtvål.

• Denebola
    Förälskad skrev 2010-05-22 18:50:32 följande:
    Jo det har jag men du skrev att det var jag som tog upp honom och det var det ju inte. Jag har dessutom inte sagt något negativt om honom.
    Bara för att det inte var du som började är du inte oskyldig när du fortsätter. Prat om honom slafsandes i min otvättade snippa tycker jag var ganska negativt. Att överhuvudtaget dra in en person i diskussionen som inte har en chans att försvara sig är även det ganska lågt.
  • Pormoicheia
    Trynträ skrev 2010-05-22 18:52:37 följande:
    Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha.
    Jag brukar ta lite vatten i handen och blaska av underlivet i samband med att jag går på toaletten. Skitenkelt!
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Cinza
    Denebola skrev 2010-05-22 18:52:25 följande:
    Dessutom är urea/karbamid bra för huden, det återfinns i många bra hudkrämer
    Där ser man. Detta var nytt för mig Ännu en anledning att INTE skrämmas av lite steril vätska.
  • Snigelkotten
    Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha.
    Läs de senaste inläggen i denna tråd, många tvättar underlivet bara var tredje dag.
  • Veladis
    Det är ju jättelätt när man t ex sitter på toa...
  • Trynträ
    AnnelieTyresö skrev 2010-05-21 23:23:57 följande:
    Aha, är det bara att börja duscha för att underhudsfettet ska försvinna??Det måste jag testa!
  • Trynträ
    CecAl skrev 2010-05-22 00:16:36 följande:
    Måste fråga vad grejen är med att duscha innan man går och lägger sig? Alltså huden utsöndrar ju massa fetter och svett under natten också, så när man vaknar och går till jobbet så är man ju typ "smutsig" igen... Någon annan skrev att de duschar på kvällen för att det är lättare när man har barn, men om man inte har barn då? Vad är tankegången över att duscha innan läggdags? Hade en vän som sa att hon duschade på kvällen för att "man vill ju vara ren när man går och lägger sig i sin rena säng". Men vill man inte vara ren när man tar på sig rena kläder och går ut också?
    Klart man vill vara ren när man kryper ner i sängen. Hur kul är det att sova i smutsiga sängkläder. Ska man ha sex vill man väl dessutom vara lite fräsch. Rena kläder sätter då inte jag på mig varje dag. Anser inte att jag behöver tvätta dem efter en dag såvida det inte är underkläder eller strumpor. Sen tycker inte jag att jag är smutsig och svettig när jag vaknar jämfört med en dag på jobbet där man kanske gått lunchpromenad eller promenad till och från jobbet. Sen kanske man dessutom tränat på kvällen.
  • Stormflicka

Jag tycker det är fånigt med överrenliga människor som tror att man behöver duscha minst en gång om dagen för att anses vara fräsch. Ni har ju fått det här helt om bakfoten.. För det första mår huden bra av att vila lite, vatten och tvål torkar ut. Dessutom kan det där vara väldigt individuellt.. Vissa stinker efter några timmar, andra stinker efter några dar.
    Själv duschar jag varannan dag ungefär, ibland varje dag om jag har haft en svettig dag på jobbet eller om jag har tränat flera dagar i sträck, ibland kan det gå tre dagar om jag känner mig helt ok fräsch.
    De dagar jag inte duschar tvättar jag mig under armarna och i ansiktet såklart, och använder även så kallade intim-servetter från apoteket som är superbra.. för att fräscha upp fittan lite om jag känner behov av det ;)

• Verkligen

Läskigt att det finns så många lortgrisar..
    Att duscha 2 ggr i veckan är ju vidrigt rent ut sagt. Speciellt i denna värmen.

Jag känner mig jättesmutsig efter en hel dag utomhus, inte går man och lägger sig oduschad då i sängen..

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
Svar på tråden hur ofta duschar ni?