• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Sandris82

Duschar minst en gång om dagen! Är ingen "svettig" person men känner mig inte fräsch annars! Vill helst duscha på morgonen och ibland även på kvällen med mina barn (det ni )

• litenskatt

Jag duschar varje dag. Känns fräschast ^^

Isabell ✝ 070722 ★ Alica 090414 ★ Lilla3an BF 101207
  • Förälskad
    Denebola skrev 2010-05-22 18:53:59 följande:
    Bara för att det inte var du som började är du inte oskyldig när du fortsätter. Prat om honom slafsandes i min otvättade snippa tycker jag var ganska negativt. Att överhuvudtaget dra in en person i diskussionen som inte har en chans att försvara sig är även det ganska lågt.
    Sådär. Eftersom du sa åt mig att sluta prata om honom så varför fortsätter du själv att prata om honom? Då gör du ju samma sak som jag gjorde. Du diskuterar du också om honom vilket är lågt av dig också. Jag tycker inte du ska försöka sätta dit mig när du gör samma misstag själv.
    Varför ska din man försvara sig? Jag har inte sagt något illa om honom eller hur? Han har ingenting att försvara. Fånig diskution det här, jag orkar inte fortsätta diskutera med dig. Trevlig kväll!
  • Guldrosen

Vi i vår familj rengör oss bara en gång om året. Det årliga jul-doppet...
    Far badar först, sedan jag, därefter dottern och sist sonen. Äldst badar först...

Vi tar vårt ansvar. Vi slösar inte med världen vatten. Vi tänker på dem som inget vatten har...

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Indras mamma
    Trynträ skrev 2010-05-22 18:52:37 följande:
    Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha.
    Ja alltså, antingen har du duschen alldles intill toaletten så att du kan sitta på toa å dra duschslangen å tävtta på så sätt. eller så har man en bidé, d e inte så svårt
  • Anaiah
    Denebola skrev 2010-05-22 18:52:25 följande:
    Dessutom är urea/karbamid bra för huden, det återfinns i många bra hudkrämer
    Och i tandkräm!
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-22 18:52:37 följande:
    Hur tvättar man underlivet om man inte duschar undrar jag? Det måste man väl ändå tvätta varje dag och då är det ju enklast att ställa sig i duschen. Fötterna blir ju också rätt svettiga. Nä det blir bara bök och inte duscha.
    Nej, inte måste man tvätta underlivet varje dag, det håller sig hyfsat fräscht på egen hand och man kan bara skölja bort "slaggprodukterna" lite då och då. En trasa med vatten, vatten/olja eller bara olja är ett bra sätt att tvätta underlivet när man inte dushar.
  • ääni
    Anaiah skrev 2010-05-22 19:38:44 följande:
    Och i tandkräm!
    Inte i min tandkräm!
Svar på tråden hur ofta duschar ni?