• Maxipaxi

Splittrat Sverige

När jag ser sånt här

så ser jag framför mig ett splittrat Sverige, där enskilda kommuner kommer att ha politisk representation blott från det ursprungsetniska området, med allt vad det innebär. Vilka etniska svenskar vill bo i ett område som det som visas i reportaget? Svar: Ingen. Alla flyttar därifrån och kristna irakier som bor runtom i Sverige, vill dit. På lång sikt kommer sannolikt dessa kommuner att kräva autonomi och kanske bildar egna statsbildningar, eller så blir de till utländska enklaver inom Sverige. Konsekvensen av det blir antingen att hela Sveriges politiska och kulturella karta måste ritas om, att vi helt enkelt måste släppa ifrån oss vissa regioner. Eller så får vi inbördeskrig.

Vad tycker vi om detta?

• Svar på tråden Splittrat Sverige
  • Maxipaxi
    Bedhead skrev 2010-05-24 22:07:38 följande:
    Jag tror inte du vet så mycket om hur invandrartäta områden skapas. Det är en förenkling att påstå att alla invandrare vill bo där. De bor där för att det oftast är lättast att få bostäder där.
    Så lät det då inte på mannen i inslaget jag refererar till.
  • Eshka
    Bedhead skrev 2010-05-24 22:07:38 följande:
    Jag tror inte du vet så mycket om hur invandrartäta områden skapas. Det är en förenkling att påstå att alla invandrare vill bo där. De bor där för att det oftast är lättast att få bostäder där.
    Det kanske är en förenkling om man drar alla invandrartäta områden i hela Sverige över en och samma kam, men enligt det som framkom av youtube klippet ville de flesta bo där av fri vilja TROTS att det rådde bostadsbrist.
  • Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 22:10:16 följande:
    Så lät det då inte på mannen i inslaget jag refererar till.
    Södertälje är speciellt eftersom det är det område som faktiskt mest liknar en etnisk enklav. Övriga invandrartäta områden (Botkyrka, Rinkeby etc) har inte en sådan uniform etnisk befolkning. Där är det jag skrev mer relevant. Men jag vet ändå inte på vilket sätt mannen på klippet är landsförrädare.
  • Maxipaxi
    Bedhead skrev 2010-05-24 22:13:56 följande:
    Södertälje är speciellt eftersom det är det område som faktiskt mest liknar en etnisk enklav. Övriga invandrartäta områden (Botkyrka, Rinkeby etc) har inte en sådan uniform etnisk befolkning. Där är det jag skrev mer relevant. Men jag vet ändå inte på vilket sätt mannen på klippet är landsförrädare.
    Jag har inte skrivit att mannen i inslaget är landsförrädare.

Landsförrädare är de som anser att det okej och medverkar till att invandringen till Sverige är så stor att det i princip bildas enklaver i landet.
  • flingflong
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 22:22:16 följande:
    Jag har inte skrivit att mannen i inslaget är landsförrädare. Landsförrädare är de som anser att det okej och medverkar till att invandringen till Sverige är så stor att det i princip bildas enklaver i landet.
    Landsförrädare?
    *funderar*
  • Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 22:22:16 följande:
    Jag har inte skrivit att mannen i inslaget är landsförrädare.Landsförrädare är de som anser att det okej och medverkar till att invandringen till Sverige är så stor att det i princip bildas enklaver i landet.
    Aha, du är en sån kille.
  • Maxipaxi
    Bedhead skrev 2010-05-24 22:28:23 följande:
    Aha, du är en sån kille.
    Ja, en sån där som vill Sverige väl. Och du är...en Quisling?
  • jaghopparhögt
    Kate Ryan skrev 2010-05-24 17:49:40 följande:
    Detta betyder kåkstäder, stora maffiaklaner som styr hela städer, korruption, paramilitärer, polisstat, etniska enklaver, motsättningar mellan olika religioner och äventuellt ett och annat folkmord. Vidare kommer välfärdsstaten vara ett minne blott, skolavgifter kommer, universitet kommer kosta, ingen pension osv.
    Jag ser fram emot det.
  • Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 22:30:50 följande:
    Ja, en sån där som vill Sverige väl. Och du är...en Quisling?
    Det tror jag säkert att du skulle tycka om du kände mig.
  • Nice Girl Wrong Place

Vad får folk ut av att överdriva?
    Islam tar över Sverige, alla kommer ha burka och en inbördeskrig knackar snart på dörren.

Lägg av!

Och källan är alltid vinklad, ALLTID.
    Ni vill tro det värsta, det är en ursäkt för att ni känner som ni gör.

I början blev jag arg, nu blir jag mest ledsen för er skull. Det kan fan inte vara lätt.

Beautifully Human
Svar på tråden Splittrat Sverige