• Maxipaxi

Splittrat Sverige

När jag ser sånt här

så ser jag framför mig ett splittrat Sverige, där enskilda kommuner kommer att ha politisk representation blott från det ursprungsetniska området, med allt vad det innebär. Vilka etniska svenskar vill bo i ett område som det som visas i reportaget? Svar: Ingen. Alla flyttar därifrån och kristna irakier som bor runtom i Sverige, vill dit. På lång sikt kommer sannolikt dessa kommuner att kräva autonomi och kanske bildar egna statsbildningar, eller så blir de till utländska enklaver inom Sverige. Konsekvensen av det blir antingen att hela Sveriges politiska och kulturella karta måste ritas om, att vi helt enkelt måste släppa ifrån oss vissa regioner. Eller så får vi inbördeskrig.

Vad tycker vi om detta?

• Svar på tråden Splittrat Sverige
  • Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 21:15:01 följande:
    Hur kommer det sig att alla svenskar flyr sådana områden då, om det nu är så fantastiskt med hög invandring?
    Jag skrev aldrig att det var fantastiskt för svenskarna. Svenskar vill nämligen, precis som de flesta andra folkgrupper, bilda etniska enklaver med varandra. Men då är det plötsligt inget problem, eller hur?
  • Maxipaxi
    Bedhead skrev 2010-05-24 21:38:56 följande:
    Jag skrev aldrig att det var fantastiskt för svenskarna. Svenskar vill nämligen, precis som de flesta andra folkgrupper, bilda etniska enklaver med varandra. Men då är det plötsligt inget problem, eller hur?
    Bilda politiska enklaver i vårt eget land!?

De som strävar efter avskaffande av nationell suveränitet är att betraktas som landsförrädare.
  • Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 21:43:06 följande:
    Bilda politiska enklaver i vårt eget land!?De som strävar efter avskaffande av nationell suveränitet är att betraktas som landsförrädare.
    Eh, etniska enklaver skrev jag väl?
  • Maxipaxi
    Bedhead skrev 2010-05-24 21:45:28 följande:
    Eh, etniska enklaver skrev jag väl?
    Ja, jo, fel av mig. Dock är min synpunkt precis densamma.
  • Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 21:46:52 följande:
    Ja, jo, fel av mig. Dock är min synpunkt precis densamma.
    Att man är landsförrädare för att man vill bo i ett område dominerat av landsmän? Isåfall finns det många landsförrädare på Ekerö och i Danderyd.
  • Maxipaxi
    Bedhead skrev 2010-05-24 21:48:45 följande:
    Att man är landsförrädare för att man vill bo i ett område dominerat av landsmän? Isåfall finns det många landsförrädare på Ekerö och i Danderyd.
    Nej.

Det kallas inte enklaver när svenskar bor i Sverige.
  • Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 21:52:57 följande:
    Nej.Det kallas inte enklaver när svenskar bor i Sverige.
    Men annars är man landsförrädare?
  • Maxipaxi

Man är landsförrådare om man förråder sitt land, som Quisling. De som vill söndra Sverige, är landsförrädare. Ja, helt klart.

• Maxipaxi

..och en del politiker borde f.ö. ända upp som Quisling.

• Bedhead
    Maxipaxi skrev 2010-05-24 22:05:56 följande:
    Man är landsförrådare om man förråder sitt land, som Quisling. De som vill söndra Sverige, är landsförrädare. Ja, helt klart.
    Jag tror inte du vet så mycket om hur invandrartäta områden skapas. Det är en förenkling att påstå att alla invandrare vill bo där. De bor där för att det oftast är lättast att få bostäder där.
Svar på tråden Splittrat Sverige