• Maxipaxi

Splittrat Sverige

När jag ser sånt här

så ser jag framför mig ett splittrat Sverige, där enskilda kommuner kommer att ha politisk representation blott från det ursprungsetniska området, med allt vad det innebär. Vilka etniska svenskar vill bo i ett område som det som visas i reportaget? Svar: Ingen. Alla flyttar därifrån och kristna irakier som bor runtom i Sverige, vill dit. På lång sikt kommer sannolikt dessa kommuner att kräva autonomi och kanske bildar egna statsbildningar, eller så blir de till utländska enklaver inom Sverige. Konsekvensen av det blir antingen att hela Sveriges politiska och kulturella karta måste ritas om, att vi helt enkelt måste släppa ifrån oss vissa regioner. Eller så får vi inbördeskrig.

Vad tycker vi om detta?

• Svar på tråden Splittrat Sverige
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-06-03 09:13:49 följande:
    Vilken etnicitet har de som står i denna kö då? Och var är din källhänvisning? Och för det tredje, vad skulle det visa att om det vore så att det funnes en ort som var populär bland såväl svenskar som invandrare, om merparten inte är det?

Var journalisterna bor kan du läsa om här: www.mediestudier.se/bdh_filearea/studier/Har_...

De skriver om den fantastiska mångkulturen men knappt en enda bor i de områden där mångkulturen är påtaglig. Som sagt, hyckleri.
    Jag visste inte att journalister representerar ALLA utlänningar men Tack då vet jag det.

Du bor i lilla Göteborg så du kan inte ha så mycket kännedom om Stockholm. Kista ÄR en populär område bland både svenskar & utlänningar likaså Sollentuna/Rissne/Solna med flera. Att ni har hissing backa  som ni hakar upp er på är ert lilla problem INTE HELA Sveriges.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • ViceGuy
    Roze skrev 2010-06-03 10:30:37 följande:
    Jag visste inte att journalister representerar ALLA utlänningar men Tack då vet jag det.

Du bor i lilla Göteborg så du kan inte ha så mycket kännedom om Stockholm. Kista ÄR en populär område bland både svenskar & utlänningar likaså Sollentuna/Rissne/Solna med flera. Att ni har hissing backa  som ni hakar upp er på är ert lilla problem INTE HELA Sveriges.
    Låt mig försöka förstå hur du resonerar.

Göteborg är inte Sveriges problem, men resten av världen är det? Hmm okej.

Förövrigt så är exempelvis Tensta inte Sveriges stolthet direkt.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Plejaderna

Ja, detta är ett praktexempel på det "underbara" mångetniska samhälle våra politiker tvingat på oss och som våra politiskt korrekta journalister och kulturmänniskor försvarar och lovsjunger..fast de vill ju inte själva bo där förstås..såna här "etniska enklaver" kommer att i en allt snabbare takt poppa upp som svampar ut jorden..med denna takt massinvandringen sker kommer snart varenda kommun (förutom möjligtvis de få kommuner PK-eliten själv bor i) i hela Sverige ha sitt eget "Lilla Irak" "Lilla Somalia" osv
    Alla problem som uppstår beror självfallet på de etniska svenskarnas strukturella diskriminering och ovilja att intigrera invandrarna...Leve mångkulturen..Sverige får inte vara för svenskt...

• Plejaderna
    Bedhead skrev 2010-05-27 11:51:15 följande:
    Grunden för problemet är en lag som heter ebolagstftningen. Lösningen är politisk. All byggande som sker gör det på politiska grunder. Finns det ett Rinkeby i Stockholms Stad så beror det på politisk ovilja att göra något åt det.
    Sveriges politiker borde visa att de menar allvar med sin högljudda integrationsretorik och flytta till Södertälje, Rinkeby, Rosengård, Bergsjön, Fittja med liknande områden för att därigenom på ett kraftfullt och övertygande sätt personligen bidra till denna integration! 
  • I Blackrose I
    Plejaderna skrev 2010-06-03 14:31:51 följande:
    Sveriges politiker borde visa att de menar allvar med sin högljudda integrationsretorik och flytta till Södertälje, Rinkeby, Rosengård, Bergsjön, Fittja med liknande områden för att därigenom på ett kraftfullt och övertygande sätt personligen bidra till denna integration! 
    Men ta och ge dig. Du har för övrigt flera inlägg från mig som du jättegärna får sätta tänderna i.

BigDaddy skrev en mycket bra inlägg om just detta. Ska den som är emot fattigdom och fattigas situation själv bo i fattigdom för att tas på allvar?! Hur tänker du/ni? Kan man inte föra fram sina politiska åsikter om man inte bor i dessa områden. Dessutom har jag gett flera orsaker till varför folk flyttar ut från just dom här områdena du har gett som exempel. Vad var det som var svårt att ta till sig av mina inlägg?
  • I Blackrose I
    ViceGuy skrev 2010-06-03 13:53:19 följande:
    Låt mig försöka förstå hur du resonerar.

Göteborg är inte Sveriges problem, men resten av världen är det? Hmm okej.

Förövrigt så är exempelvis Tensta inte Sveriges stolthet direkt.

" target="_blank">

&
    Det är många områden som inte är Sveriges stolthet direkt inte bara Tensta. Nu vet jag inte vart du bor men vet du att t.ex. Parken som finns i medborgarplatsen ÄR Stockholms mest fruktade park?! Ha i åtanke att Medborgarplatsen ÄR söder det vill säga en otrolig eftertraktad område så vad vill du ha sagt?

Nej, jag menade att bara för att det finns några områden i Göteborg som är rent av kassa så kan man inte haka upp sig och säga att ALLA utlänningar flyttar ut från dessa områden för att sen flytta till renrasiga svenska områden. Områdena jag har gett som exempel ÄR inte renrasiga svenska områden men otrolig populära bland både svenskar & utlänningar men bor man inte i Stockholm utan i sin lilla byhåla så kan man ju inte veta det. Har fullt förståelse för det.
  • Plejaderna
    Roze skrev 2010-06-03 15:01:07 följande:
    . Ska den som är emot fattigdom och fattigas situation själv bo i fattigdom för att tas på allvar?! Hur tänker du/ni? Kan man inte föra fram sina politiska åsikter om man inte bor i dessa områden. Dessutom har jag gett flera orsaker till varför folk flyttar ut från just dom här områdena du har gett som exempel. Vad var det som var svårt att ta till sig av mina inlägg?
    Ja, rent moraliskt ska man de..om man hyllar fattigdomen som nåt eftersträvansvärt och som man dessutom tvingar på andra. Politikerna hyllar det mångkulturella samhället och massinvandringen..då bör de också bo i områden som är rejält kulturberrikande och inte bo i områden där man knappt ser en "svartskalle" förutom hemhjälpem då möjligtvis Hyckleri kallas det..

Varför skapar då politikerna medvetet områden som är så hemska att de inte vill bo där själva?? Varför hyllar journalisterna det mångkulturella samhället när de själva vägrar bo i bostadsområden som blivit kraftigt kulturberrikade?

www.mediestudier.se/bdh_filearea/studier/Har_bor_journalisterna.pdf
  • I Blackrose I
    Plejaderna skrev 2010-06-03 15:20:53 följande:
    Ja, rent moraliskt ska man de..om man hyllar fattigdomen som nåt eftersträvansvärt och som man dessutom tvingar på andra. Politikerna hyllar det mångkulturella samhället och massinvandringen..då bör de också bo i områden som är rejält kulturberrikande och inte bo i områden där man knappt ser en "svartskalle" förutom hemhjälpem då möjligtvis Hyckleri kallas det..

Varför skapar då politikerna medvetet områden som är så hemska att de inte vill bo där själva?? Varför hyllar journalisterna det mångkulturella samhället när de själva vägrar bo i bostadsområden som blivit kraftigt kulturberrikade?

www.mediestudier.se/bdh_filearea/studier/Har_...
    Jag bryr mig inte om journalister eller politiker. Den ena mer svin än den andra. Jag ÄR emot massinvandring utan några som helst "regler" att gå efter men jag ÄR inte emot mångkulturell samhälle. Jag ÄR emot privata skolor/friskolor vilka dom än är. Tycker religion är något man ska hålla privat och inte skylta med men jag ÄR emot assimilering.

Fortfarande ÄR det inte utlänningarnas fel att dessa områden ser ut som dom gör. Det ÄR inte utlänningarnas fel att bostadsmarknaden i t.ex. Stockholm är KASS och det enda chans du har till lägenhet är bland dina landsmän. Tycker du folk ska bo ute på gatan tills deras 4-5år i bostadskön har passerat så att dom kan få lägenhet i en relativ integrerad område?!
  • ViceGuy
    Roze skrev 2010-06-03 15:05:55 följande:
    Det är många områden som inte är Sveriges stolthet direkt inte bara Tensta. Nu vet jag inte vart du bor men vet du att t.ex. Parken som finns i medborgarplatsen ÄR Stockholms mest fruktade park?! Ha i åtanke att Medborgarplatsen ÄR söder det vill säga en otrolig eftertraktad område så vad vill du ha sagt?

Nej, jag menade att bara för att det finns några områden i Göteborg som är rent av kassa så kan man inte haka upp sig och säga att ALLA utlänningar flyttar ut från dessa områden för att sen flytta till renrasiga svenska områden. Områdena jag har gett som exempel ÄR inte renrasiga svenska områden men otrolig populära bland både svenskar & utlänningar men bor man inte i Stockholm utan i sin lilla byhåla så kan man ju inte veta det. Har fullt förståelse för det.
    Ja stackars alla oupplysta bönder från Malmö, Göteborg, Uppsala osv som vandrar i mörkret. Tänk om vi hade en lika fin insikt som alla vackra, fina Stockholmare :)

Har du vunnit priset för den FL-medlem som lyckats spy mest galla över andra användare samt gjort de mest korkade kommentarerna än? Hade jag orkat hade jag gjort en samling över dina finaste citat och jag kan slå vad om att de skulle fylla två-tre A4-ark.

Att det finns osäkra områden sen årtionden tillbaka är väl knappast ett argument för att fortsätta låta ännu fler områden förstöras?

Men vi 8 av 9 miljoner som bor i byhålor kan ju omöjligen förstå er intelligenta upplysta Stockholmare.
    The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
Svar på tråden Splittrat Sverige