BigDaddy skrev 2010-06-03 16:34:46 följande:
ViceGuy, jag har sett dig vara aktiv nu i en del trådar som jag inte sett dig i tidigare. Jag vill gärna förstå ditt engagemang. Skulle du kunna klargöra vad du vill ha sagt? Jag försöker förstå men det spretar än så länge och jag får inte riktigt grepp på vad du är ute efter. Skulle vara tacksam om du kan tänka dig sammanställa lite. Det är bara en önskan från min sida och inget annat. Hoppas du kan se det så.
Givetvis.
Jag är ute efter samma sak du är ute efter, debatt. Då jag anser att yttrandefrihet och öppen diskussion, även om de mest känsliga av ämnen, är av mycket stor vikt om en riktig demokrati ska överleva.
Människors självständiga tänkande och förmåga att kunna ta in åsikter utanför de som ligger en själv närmast är också av yttersta vikt om man vill ha en sann demokrati.
Vi ser oss gärna om i världen och pekar på det och det landet som har fått allt om bakfoten. De är korrupta och låter sina regeringar styra över dem, medan vi i Sverige är så välupplysta av våran fantastiska regering och media.
Vi glömmer HELT bort att vi är precis lika hjärntvättade som alla andra och vår media är minst sagt väldigt vinklad, och det är viktigt för mig att delge människor synpunkter de kanske aldrig tänkt på. Det finns nog mycket jag sagt på detta forum som jag egentligen inte håller med om, eller har ändrat min åsikt om, och jag hoppas att fler människor gör det.
Eftersom det dryper av PK-åsikter på detta forum, tillskillnad från vissa andra, så känns det som ett kall att dräpa lite av PK-ismen. På andra forum anses jag vara en riktig rödstrumpa och totalt politiskt korrekt.
Men det är alltid kul med lite nyans och ombyte.