• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (vill också)

Är i samma sits, dock inte försökt med tvåan lika länge... Ettan tog drygt 1,5 år att bli gravid med, efter att ha slutat med p-piller. Tvåan har vi nu försökt med sedan februari. Ettan är redan 20 månader... Inte användt något annat skydd än kondom efter dotterns födelse.

Har superoregelbunden mens allt mellan två veckor och fyra månader mellan gångerna... så nu försöker vi med varannandagsprincipen. Dock så har jag varit superförkyld och trött så vi missat två veckor... Får se hur det går.

• Anonym (vill också)

Glömde ju skriva att alla utom en av mina gravidkompisar från första grav, väntar barn i aug/sep och alla lyckades på första försöket både första och andra gången. Jättekul för dem, men jag är avundsjuk!

• Anonym (jag också)
    Samma här! Vi har också ett barn som snart fyller 3 år och han blev till utan problem men nu har vi försökt i nästan 2 år utan resultat. Vi har gått på utredning och min man som är äldre har totalt 39 miljoner spermier/ml, men i simtestet 1,9 miljoner/ml och det måste vara 3 mln, så detta kan vara anledningen. Han ska lämna ytterligare ett prov för att kolla så det verkligen är så.
    Jag kände mig mycket ledsen och stressad men nu har jag slappnat av och tänkte försöka ett år till på naturligt väg och om det inte blir något så gör jag IVF.
    Hur gamla är ni som har män med dåliga spermier? Jag är 32 och min man 50.
  • Anonym (samma läge)
    Anonym (jag också) skrev 2010-05-26 23:04:08 följande:
    Jag är 30 och min man är 38.
    Vi fick inte veta om simtestet, menar du då testet som görs i provrörsmiljö? Det skrev de om, men bara typ att de inte rörde sig så bra i provrörsmiljö, fick inga siffror...
    Min sambo ska också lämna ett ytterligare prov nästa v för att se så att det inte var någon avvikelse bara.
    Fick min mens nu ikväll faktiskt, även om jag alltid är lite inställd på att det förmodligen inte är nåt, så hoppas jag ändå, *suck*...
    Lycka till allihop!
  • Anonym (Lilla jag)

Jag är 31 å min man är 47.. Vi gjorde ju utredning innan första barnet kom, så jag minns inte om vi fick ngt antalspermier/ml, minns bara att det var slött..
    Nåja, vi har lyckats en gång- jag hoppas innerligt att det går vägen igen! Ägglossning har nu passerat... Nu kommer den jobbiga väntan...

Tänk om det skulle gå vägen nu? Då bli jag äntligen 2-barnsmamma....ihop med en vännina som precis fått veta att hon blivit gravid...
    Men har man sån tur?
    Nä....
    Posivit tänkande?
    Nä.... inte längre....{#lang_emotions_cry}

Ujuj, vi får verkligen hålla alla tummar å tår för varandra här!

• Anonym (jag också)
    Anonym (samma läge) skrev 2010-05-27 00:14:44 följande:
    "Vi fick inte veta om simtestet, menar du då testet som görs i provrörsmiljö? Det skrev de om, men bara typ att de inte rörde sig så bra i provrörsmiljö, fick inga siffror..."
    Jag ringde för att fråga om resultat och då fick jag reda på dessa siffror. De sa att det ska vara totalt 20 mln/ml och han hade 39 så det var mycket bra, men i simtestet var de för få (1,9 i stället för 3 mln). Vet inte riktigt vad de menade med simtestet.

Jag väntar ivrigt på nästa provresultat men det får vi först efter sommaren. Intressant att få veta om det blir bättre eller sämre. Mannen tar varma bad flera gg i veckan och det gör nog inte saken bättre:(
  • Itchy

Om du har svårt att göra nummer två rekommenderar jag lavemang. Inte ökat spermieintag som någon tyckte.

• Anonym (Lilla jag)
    Itchy skrev 2010-05-27 23:17:15 följande:
    Om du har svårt att göra nummer två rekommenderar jag lavemang. Inte ökat spermieintag som någon tyckte.
    Ja det är sant, haha! Fast å andra sidan hade jag nog vänt mig till ett annat forum om det var avföring och inte barn vi pratade om.
    Men den satt bra ändå! {#lang_emotions_laughing}
  • Anonym (samma läge)
    Anonym (jag också) skrev 2010-05-27 16:32:39 följande:
    Ja, visst är det spännande att höra om hur det andra testet ser ut, fast jag misstänker att det blir lika, eftersom att vi försökt i 2 år så var det nog inte just det testet som var avvikande... Mannen har dock dragit ner på alkohol sen vi fick resutatet, träna mer och börjat äta lite bättre (zink vitaminer med), nu bananer också Kan ju alltid hoppas, tror att mannen blir mer motiverad att dra ner på snus etc om han märker att han faktiskt kan göra skillnad (då det inte är bevisat att just det gör skillnad)
    Ska ta testet nästa vecka, hoppas att vi får besked snart.
    Dra ner på de varma baden vettja! 
    Jag håller tummarna för alla er här på tråden :)
    Itchy skrev 2010-05-27 23:17:15 följande:
    Hahaha
  • Anonym (Lilla jag)

Är det ngn som har BIM i dagarna då?
    Själv är jag mitt emellan ägglossning å BIM.... denna väntan...

Pratade med min väninna idag som nyligen blivit gravid... De hade ju inte planerat detta och egentligen vill hon inte ha ett till barn av diverse anledningar som jag kan förstå..
    Men hon kommer nog behålla barnet
    Men det är detta- jag är så ledsen, varför kan inte JAG då få bli gravid? Som verkligen längtar? Känns så orättvist!
    Till råga på allt så kan hon egentligen inte ens bli gravid... (trånga äggledare kan det ha varit)... första kom ju via ivf.

MEN JAG DÅÅÅÅ???????
    Frisk å längtar!!

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??