• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Proppen1982

Lillebäcks mamma: Hehe ja dom är ju klart inte inte lika underbara hela tiden med alla exterSkrattande
    Vad jobbigt med illamåendet, hoppas det är nått övergående. Man tror ju att man skall vara ganska skyddad runt v.12

Bra att du fick tips så du kan forsätta med promenaderna, skall oxå försöka ta tag i det nu om det bara hade slutat regna:(

Idag var jag på inskrivning och på hälsosamtal, barnmorskan var jätte gullig. Fick bra kontakt så det känns skönt. Känns konstigt bara att jag inte skall dit igen förrän 22 september, är ju en evighet dit.

• Proppen1982
    FrökenFinemang skrev 2010-06-11 18:38:43 följande:
    Jag har haft ganska ont sedan början av graviditeten och det har blivit värre och värre. Är nu på första dagen i v.7. Fick tips i går kväll av min sambos mamma som är barnmorska att testa att knyta en scarf eller sätta en elastisk binda (sånt där bandage) runt kroppen över blygdbenet för att se om det hjälper. (Dock ska man inte spänna allt för hårt för då hindrar man ju blodflödet) Jag gissar att det funkar ungefär som ett sånt där gravidbälte.. Jag har gått med bandage innanför byxorna hela dagen idag och haft mycket mindre ont!  Solig
    Så nu funderar jag på att skaffa ett riktigt avlastningsbälte. Det är SÅ mycket lättare att jobba när man inte har ont hela tiden. Glad Men att testa om det hjälper genom att använda bandage eller liknande var ett jättebra tips när man inte har möjlighet att bara köpa ett riktigt på vinst och förlust!
    Tack för tipset, skall ta å prova de. Om det inte hjälper nått så kan jag kanske utesluta foglossning.
  • Fialisan
    Proppen1982 skrev 2010-06-11 16:42:13 följande:
    Jag har lite ont runt bäckenet men är bara i v.11. Var på inskrivning idag och berättade det för barnmorskan hon visste inte vad det kunde var, trodde att jag hade sovit konstigt eller nått. För foglossning sa hon att det inte var så tidigt.
    Pratade med en på jobbet och hon hade en kompis som fått det redan i v.10. Hoppas bara att det är för att jag har legat å jäst de sista veckorna och inte rört mig mycke. Vilken vecka är du i nu?
    Min barnmorska sa det först med, att det "antagligen var hormonellt" och att det skulle gå över. Mina arbetskollegor visste dock bättre :P Flera som fått foglossning så tidigt redan innan v10. Jag är i v 18 nu =)
  • Proppen1982
    Fialisan skrev 2010-06-11 19:03:08 följande:
    Min barnmorska sa det först med, att det "antagligen var hormonellt" och att det skulle gå över. Mina arbetskollegor visste dock bättre :P Flera som fått foglossning så tidigt redan innan v10. Jag är i v 18 nu =)
    Arbetskollegor brukar ha rättSkrattande Fast denna gången hoppas jag att barnmorksan har rätt. Hur går det för dig då? Blir det värre hela tiden eller hur fungerar de?
  • Fialisan
    Proppen1982 skrev 2010-06-11 20:33:27 följande:
    Arbetskollegor brukar ha rättSkrattande Fast denna gången hoppas jag att barnmorksan har rätt. Hur går det för dig då? Blir det värre hela tiden eller hur fungerar de?
    ja visst är det så =) hehe jo hoppas kan man ju alltid, det gjorde jag också, det är ju inget man vill gå och dras med direkt. Det kom ganska fort på mig och ordentligt i styrka också, sa bara pang efter en dag på jobbet. sen var det kört i stort sett. Det blir lååångsamt lite värre känns det som. Men när jag är hemma och är ledig så brukar jag inte få så ont, men det beror lite på vad jag gör. Går jag ut och går en längre stund så kommer det krypandes. Jobbar jag kommer det efter en timme eller två och sitter i lääänge sen. Knakar som hejsan i mina höftleder med. Hade taskiga leder redan innan :P vinklar jag benen utåt och in igen så "kluckar" det, oavsett hur länge jag håller på :D Sambon tycker det låter hemskt, haha. Jag är mer fascinerad :P Lite knäpp ja :D
  • Bjornis

Är hemma hos mamma och ska fira storebror som fyller 40 men ville bara vara med på snacket om män. Hehe. Min man är den som tjatat om bebis hos oss med men så tog det ju oss ett år att iaf gå så här långt i en graviditet så det har ju fått mig att längta också. Iaf så är jagockså ganska daltad med men det roligaste var det du skrev Lillebäcks mamma om städningen när folk skulle komma på besök. Haha. Jag kom hem häromdan, och vi har ju precis flyttat och det finns massor att fixa med, då står karln och putsar våra halvsmutsiga fönster. Som att det är prio ett!? Haha. Han är också teknikfreak och sladdnörd. Men vi är båda besatta av sport så vi njuter av Fotbolls-VM ihop som tur är!

Här är jag fortf i lyckorus efter gårdagens ul (även om det känns som flera dar sen)! Solig

Fast börjar fundera om jag inte också har en liten släng av foglossning. Ömmar rätt bra i svanken emellanåt... Obestämd

• 737 dagar

Jag har inte hängt med så bra här känner jag, men tänkte gnälla lite.
    Vet inte om ni vart med om det, men när jag pratar om att jag ska få barn så säger många "men det är ju inte säkert än".. Va f*n liksom?? Min syster bl.a. sa så när jag fråga henne om hur de känns att bli moster. Jag förstår verkligen inte det. Inte säger jag till min syster som har barn att hennes barn kanske hamnar under en bil imorn. Blir så arg!

Visst  vet jag att missfallsrisken är högre fram till v12, men måste man måla f*n på väggen?

• Lillebäcks mamma

Bjornis: Haha ja, framförhållning och prioritering verkar skilja sig rätt mycket mellan män och kvinnor Tungan ute Men såhär i efterhand blir det ju ganska komiskt...

737 dagar: Man måste ju förvänta sig ett barn, inte ett missfall! När vi berättade så började alla berätta om vilka de kände som hade fått döfödda barn, MA, ofostriga graviditeter och in i minsta detalj hur det var när de fick missfall. Jag höll på att dö! Okej, man vet om att det finns risker, det är ju typ det enda man tänker på. Men det behövs ju inte spädas på med andras oro, för det är säkert det det är. Andra människor vill liksom på något sätt försöka skydda en genom att säga sånt, istället sårar de.

Min storasyster lämnade rummet när vi berättade för familjen och hon har inte pratat med mig sedan dess. Hon är sur för att hon skulle vara först. Jag vet inte hur jag ska bemöta det, så jag låter henne vara ifred helt enkelt. Förhoppningsvis kommer hon till sans snart. Men att konfrontera henne och riskera att få höra taskiga saker om mitt barn, det klarar jag inte av. 

• J0SSAN

Är lite besviken, verkar inte som jag får någon plats på Barnmorskegruppen som jag ville och jag har inte hört något possitivt om Torslanda MVC där jag bor.
    Dessutom hade jag hoppats på att kunna göra ett UL så tidigt som möjligt eftersom jag inte tror att jag kommer kunna dölja graviditeten för tjocka släkten många veckor till. Den chansen är ju rätt minimal i Torslanda och dessutom har de antagligen mycket sämre utrustning...

• Lillebäcks mamma

JOSSAN är det så belastat på Barnmorskegruppen att du inte får plats? Jag går ju som sagt på mvc kungshöjd mitt inne i stan och är supernöjd. Om man ändå måste hoppa in i bilen för att ta sig dit så kanske det inte är hela världen att fortsätta en bit till? 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?