• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Englastar

ja det är perfekt att vara hemma, då hinner man aldrig riktig börja må dåligt men när man ska göra något typ jobba så kommer illamåendet mycket fortare.... jag har helle ringen direkt matlust men måste ju äta i alla fall. Dock är det lite lättare med smaklös mat och neutral mat, typ potatismos och dylikt. Men men....

• Fialisan

Erwanith, du som har gått lite längre. Är det normalt att börja må illa igen senare under graviditeten?? Mådde väldigt illa fram tills vecka 12-13 men de gick över när jag ätit något.
    Nu på senare så har jag svårt att sova och börjat må väldigt illa, igår och idag främst. Trodde illamåendet försvann där i början ju =( Usch orkar inte med en sån period till, urk.
    Någon mer som har problem med fogarna? ja fick det redan i v 12, barnmorskan menade det att det bara var hormonellt, men hon fick allt ändra sig nu :P Går inte en dag utan att jag har ont, och på jobbet är det olidligt. men måste stå ut så man får lite pengar sen iaf...

• Erwanith
    Fialisan skrev 2010-06-10 11:18:20 följande:
    Erwanith, du som har gått lite längre. Är det normalt att börja må illa igen senare under graviditeten?? Mådde väldigt illa fram tills vecka 12-13 men de gick över när jag ätit något.
    Nu på senare så har jag svårt att sova och börjat må väldigt illa, igår och idag främst. Trodde illamåendet försvann där i början ju =( Usch orkar inte med en sån period till, urk.
    Någon mer som har problem med fogarna? ja fick det redan i v 12, barnmorskan menade det att det bara var hormonellt, men hon fick allt ändra sig nu :P Går inte en dag utan att jag har ont, och på jobbet är det olidligt. men måste stå ut så man får lite pengar sen iaf...
    Jag har börjat må illa nu igen, framförallt tidiga mornar, så jag tror att det kan svänga väldigt det där med illamåendet. Vissa dagar runt v 20 kunde jag må jätteilla medan dagen efter inte känna någonting. Jag mådde väldigt illa i början av grav. men kräktes aldrig, har fortfarande inte gjort det, men bussfärder är fortfarande väldigt jobbiga.

/C
  • Fialisan
    Erwanith skrev 2010-06-10 11:28:20 följande:
    Jag har börjat må illa nu igen, framförallt tidiga mornar, så jag tror att det kan svänga väldigt det där med illamåendet. Vissa dagar runt v 20 kunde jag må jätteilla medan dagen efter inte känna någonting. Jag mådde väldigt illa i början av grav. men kräktes aldrig, har fortfarande inte gjort det, men bussfärder är fortfarande väldigt jobbiga.

/C
    Okej, tack så mycket för ditt svar. Känns inget roligare men då vet jag vad som kan vänta iaf, hehe.Skrattande
  • Englastar

hmmmm jag som också tänkte att det var en period och sen inget mer illamående Obestämd typiskt då kan man nog räkna med det senare också.... typiskt...

• Bjornis

Puh! Allt såg bra ut. Fick fina siffror också. Bild finns i galleriet! NU ska jag slappna av. 12+0 enl mätningen idag!

• cotton

Björnis, massor med grattis! Vad härligt att du kan slappna av och börja helt förstå att du är gravid!

• cotton

Björnis, kikade i ditt  galleri, vilken fin bebis!!!

En fråga bara, vad betyder DPO? *idiotförklarar mig själv*

• Bjornis
    cotton skrev 2010-06-10 13:15:27 följande:
    Björnis, kikade i ditt  galleri, vilken fin bebis!!!

En fråga bara, vad betyder DPO? *idiotförklarar mig själv*
    Days Past Ovulation. Jag tempade med fertility friend och då används den termen hela tiden.

Ja, visst är den söt? Nu vill jag se den igen! Haha. Men nu dröjer det ju flera veckor till! Jaja och med moderkakan i framvägg så kan det ju dröja innan första sparken känns men men, det är fantastiskt skönt att det återigen var ett lycka ultralujd. Det är kanske vår tur nu!
  • Englastar

superfina bilder, går ju inte att missta sig på att det är en bebis därinne  Glad längtar så till mitt eget men det är inte förrän den 22:e!!!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?