• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jonna1982

Hej!
    Hoppar in här jag också!
    Jag ska bli mamma men bär inte barnet, BF 3december. 

Så himla mycket nytt och spännande!! 

Är 28 år och bor i majorna. 

• 2B Mom
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-15 16:21:15 följande:
    Välkomna hit 2B mamma och Soffi83 och grattis till era plus!

Tack Englastar för flitigt och mycket bra uppdatering av medlemslistan Solig

Kiaa: Åh, då förstår jag Skrattande Trodde först kanske att jag fått något om bakfoten och räknat fel. Men som du säger, det lär ju inte bli på dagen anyway (vilket jag nog är glad för då jag hoppas på att ta mig in i januari innan bebisen släpps ut Tungan ute )
    Tack för det varma välkomandet:
    Är 33 år, bor på Kortedala och BF 31:a Januari, dvs. slutet av Januari nån gång:)
  • Lillebäcks mamma

Välkommen hit Jonna1982 och grattis till det kommande barnet! Glad

Jag blir väldigt nyfiken som alltid när det visar sig ett område jag inte utforskat, så jag hoppas att du inte tar illa vid dig av alla frågor som trillar ur munnen på mig likt barnavis. Du får självklart sålla fritt bland frågorna och endast svara på dom du känner dig bekväm med. Jag förstår att det kan bli ganska privat.

Barnet bärs av en surrogatmamma? Vad fick er att ta det beslutet? Hur kändes det? Får man göra det i Sverige eller måste man åka utomlands? Hur är kontakten med kvinnan som i så fall bär barnet? Finns det företag/organisationer som hjälper en med processen? 

• Kiaa
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-15 16:21:15 följande:
    Välkomna hit 2B mamma och Soffi83 och grattis till era plus!

Tack Englastar för flitigt och mycket bra uppdatering av medlemslistan Solig

Kiaa: Åh, då förstår jag Skrattande Trodde först kanske att jag fått något om bakfoten och räknat fel. Men som du säger, det lär ju inte bli på dagen anyway (vilket jag nog är glad för då jag hoppas på att ta mig in i januari innan bebisen släpps ut Tungan ute )
    Jag hade också hoppats kunna "hålla på den" några dagar extra för att föda i januari istället, men nu känns den möjligheten lite mera avlägsen... det var nog önsketänkande som fick mig att räkna fel första gången...
  • Lillebäcks mamma

Man lär ju inte önska det då, när man är stor och tung och allt är jobbigt Tungan ute Men nu tror jag nog att jag kommer att gå över, som förstagångsföderska och allt. De som inte vill gå över (typ 95% av alla gravida) brukar ju allt som oftast göra det tycker man. Så jag hoppas på det och tänker ta det jättelugnt över jul och nyår Glad
    Kanske kommer din lilla bebis precis efter tolvslaget på nyår och får vara med i tidningen som årets första Flört Vem vet...

• Jonna1982
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-15 22:22:06 följande:
    Välkommen hit Jonna1982 och grattis till det kommande barnet! Glad

Jag blir väldigt nyfiken som alltid när det visar sig ett område jag inte utforskat, så jag hoppas att du inte tar illa vid dig av alla frågor som trillar ur munnen på mig likt barnavis. Du får självklart sålla fritt bland frågorna och endast svara på dom du känner dig bekväm med. Jag förstår att det kan bli ganska privat.

Barnet bärs av en surrogatmamma? Vad fick er att ta det beslutet? Hur kändes det? Får man göra det i Sverige eller måste man åka utomlands? Hur är kontakten med kvinnan som i så fall bär barnet? Finns det företag/organisationer som hjälper en med processen? 
    Är lite enklare än så. Min kärA sambo bär barnet . Vi har gjort IVF på Sahlgrenska. =)
  • Jejja82

Hej!
    Jag hoppar också in i er tråd!
    Jag är 28 år, bor på hisingen och väntar första barnet.
    Än så länge räknar vi med att bebisen dyker upp någon gång runt den 6 dec:)

Ska göra RUL den 7/7, får se om dom fastställer samma datum.

• Jejja82

Glömde en sak..
    Vet inte om ni har pratat om det tidigare i tråden för den är lååång:)

Om man som jag tycker att ett UL är på tok för lite så kan jag varmt rekommendera Emmakliniken på lindholmen.

Det är inte gratis men man får snabbt tid, smidigt, bara att boka via nätet.
    Personalen där är jättegulliga.

Jag har gjort två UL där. Ett i vecka 9 och ett i vecka 12.

Tidigt VUL gjorde jag hos gynekologgruppen för 200:-

Jag vet, en jäkla massa kontroller, men bättre det än att oroa sig:)

Ha en fin dag allihopa!

• Lillebäcks mamma
    Jonna1982 skrev 2010-06-15 22:55:35 följande:
    Är lite enklare än så. Min kärA sambo bär barnet . Vi har gjort IVF på Sahlgrenska. =)
    Åh! Du ser, inskränkt som man är så tänkte man inte ens på det. Men va mysigt! Och mycket bättre än surrogatmamma för man får ju klappa på bebismagen nästan när man vill då ju Glad

Välkommen hit Jejja82 och grattis till ditt plus! 7/7 är ju snart Glad Härligt att så snart få se sin lilla knodd igen!
  • Englastar

Uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin:  29 år, Tynnered, BF – slutet av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - januari 2010
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - januari 2011
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?