• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Englastar
    Uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma;  24 år , Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton;  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar;  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin;  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith;  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85;  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a;  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20;  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis,  31 år, Vasastan, BF - början av januari 2011
    Kiaa;  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN;  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar;  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen;  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin;  29 år, Tynnered, BF – slutet av januari 2011
    Proppen1982; 28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii;  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan; 24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn; 22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86; 24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang; ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6; ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis; ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma; ? år, ?, BF - januari 2010
    Soffi83; ? år, Frölunda, BF - ? 
  • Englastar

Ska på inskrivningssamtal i morgon kl. 10 Glad är det alltså några som fått göra någon form av ultraljud även på inskrivningen? Har läkartid och ultraljud inbokat nästa tisdag oxå...

varför är många barnmorskor negativa till familjeliv?

• Kiaa
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-15 12:37:50 följande:
    12+2? Jag har bf 29 och är 11+6 idag. Så du bör ju vara 11+4 om du har bf 31 december??
    Lillebäcks mamma: Du har rätt - jag räknade åt fel håll...
    Jag hade bf 28 december och var då 11+6. Nu sa hon att jag var 12+2 och då borde det istället bli bf 25 december?
    Aja, spelar ju inte så stor roll egentligen. i slutändan vet man ju ändå inte om det blir +/- 2 veckor.
  • Bjornis

Rättade till mitt bf lite.

Lillebäcks mamma:
      24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin:  29 år, Tynnered, BF – slutet av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  ? år, ?, BF - januari 2010
    Soffi83:  ? år, Frölunda, BF - ? 

• Lillebäcks mamma

Välkomna hit 2B mamma och Soffi83 och grattis till era plus!

Tack Englastar för flitigt och mycket bra uppdatering av medlemslistan Solig

Kiaa: Åh, då förstår jag Skrattande Trodde först kanske att jag fått något om bakfoten och räknat fel. Men som du säger, det lär ju inte bli på dagen anyway (vilket jag nog är glad för då jag hoppas på att ta mig in i januari innan bebisen släpps ut Tungan ute )

• Soffi83
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-15 16:21:15 följande:
    Välkomna hit 2B mamma och Soffi83 och grattis till era plus!

Tack Englastar för flitigt och mycket bra uppdatering av medlemslistan Solig

Kiaa: Åh, då förstår jag Skrattande Trodde först kanske att jag fått något om bakfoten och räknat fel. Men som du säger, det lär ju inte bli på dagen anyway (vilket jag nog är glad för då jag hoppas på att ta mig in i januari innan bebisen släpps ut Tungan ute )
    Tack för välkomnandet.
    Är 26 och har BF 11/10 (hoppas dock på 101010 hihi)
  • Proppen1982
    Englastar skrev 2010-06-15 13:25:02 följande:
    Ska på inskrivningssamtal i morgon kl. 10 Glad är det alltså några som fått göra någon form av ultraljud även på inskrivningen? Har läkartid och ultraljud inbokat nästa tisdag oxå...

varför är många barnmorskor negativa till familjeliv?
    Min BM sa att det var för att det skrivs så mycke som inte stämmer och att många tar saker å ting alldeles för seriöst. Plus att det förekommer en del "mobbnig", som hon sa.
    Men denna tråden tyckte hon var en bra idé:)
  • Bjornis
    Proppen1982 skrev 2010-06-15 19:59:56 följande:
    Min BM sa att det var för att det skrivs så mycke som inte stämmer och att många tar saker å ting alldeles för seriöst. Plus att det förekommer en del "mobbnig", som hon sa.
    Men denna tråden tyckte hon var en bra idé:)
    Ja, mycket blir ju så fel här på FL! Det är ju många som hänger här av en anledning (missfall, ovanliga symptom osv).
    Jag sökte mig hit när jag började analysera min menscykel och kom fram till att den inte är helt "normal". MEN jag hade inte heller lärt mig nåt om jag inte varit här (och på nätet i allmänhet). 
    Min bm med ma:t var allmänt anti internet och jag förstår om man som person inte har nån sållningskapacitet alls, då kan det nog vara "farligt" att surfa för mkt. Jag är rätt bra på att vara källkritisk dock. Som jag upplevt så tror "alla" BMs att man har ägglossning på dag 14 och att det sen är typ 14 dar till mens?! Att det inte finns nåt som heter kort lutealfas eller att barnalbyl kan vara bra om man fått många mf för att nämna nåt. Många svenska BMs är rätt dåligt pålästa överlag vilket är sorgligt tycker jag. Kanske de skulle surfa runt lite? Jag vill gå efter äl när jag beräknar bebisens strl medan BM vill gå efter senaste mens så denna gången har jag räknat om min senaste mens så det blir rätt med när äl var även om in senaste mens startade flera dar innan. Haha. Men då slipper jag diskussionen med BM och ul inbokat för tidigt.

Oj, va långt det blev. Hehe. Jag tror jag försöker säga att internet kan vara förrädiskt och öka oron men kan också lugna och få en att inse att man inte är ensam och att det finns hjälp att få! Även om man inte får det på MVC!
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-06-15 20:34:58 följande:
    Ja, mycket blir ju så fel här på FL! Det är ju många som hänger här av en anledning (missfall, ovanliga symptom osv).
    Jag sökte mig hit när jag började analysera min menscykel och kom fram till att den inte är helt "normal". MEN jag hade inte heller lärt mig nåt om jag inte varit här (och på nätet i allmänhet). 
    Min bm med ma:t var allmänt anti internet och jag förstår om man som person inte har nån sållningskapacitet alls, då kan det nog vara "farligt" att surfa för mkt. Jag är rätt bra på att vara källkritisk dock. Som jag upplevt så tror "alla" BMs att man har ägglossning på dag 14 och att det sen är typ 14 dar till mens?! Att det inte finns nåt som heter kort lutealfas eller att barnalbyl kan vara bra om man fått många mf för att nämna nåt. Många svenska BMs är rätt dåligt pålästa överlag vilket är sorgligt tycker jag. Kanske de skulle surfa runt lite? Jag vill gå efter äl när jag beräknar bebisens strl medan BM vill gå efter senaste mens så denna gången har jag räknat om min senaste mens så det blir rätt med när äl var även om in senaste mens startade flera dar innan. Haha. Men då slipper jag diskussionen med BM och ul inbokat för tidigt.

Oj, va långt det blev. Hehe. Jag tror jag försöker säga att internet kan vara förrädiskt och öka oron men kan också lugna och få en att inse att man inte är ensam och att det finns hjälp att få! Även om man inte får det på MVC!
    Är också sån att jag gärna söker information på internet. Självklart måste man vara kritisk till vad man läser. Råkade ut för ett utomkvedshavandeskap tidigare och skulle inte haft en aning om vad det innebar om jag inte hade använt internet. Inte ens på SU förklarade de särskilt väl vad det var, vad det innebar och vad som skulle göras åt det. Hade jag inte läst det hade jag fått flera otrevliga överraskningar. Var ändå ingen roligt upplevelse men kändes lite lättare att handskas med när man hade information om det.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?