• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Jag ska till MVC Kungshöjd i Göteborg. Den 24 juni ska jag på inskrivning. Men den 23 juni ska jag på VUL på Carlanderska. Vill se bebisen.

• Lillebäcks mamma

Proppen1982: Nej, nu är jag hemmafru Solig Mysmys!

Åh va underbart att få jobba på dagis! Min svärmor gör också det så man får ju höra det ena sötare än det andra Skrattande 

• Proppen1982
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-09 15:34:03 följande:
    Proppen1982: Nej, nu är jag hemmafru Solig Mysmys!

Åh va underbart att få jobba på dagis! Min svärmor gör också det så man får ju höra det ena sötare än det andra Skrattande 
    Vi kan byta om du vill, du kan gå till min förskola så kan jag vara hemmafru:)
  • Lillebäcks mamma

Det hade varit underbart mysigt! Skrattande Fast jag hade nog inte velat lämna tillbaka barnen sen, så det hade ju kunnat bli ett problem...Drömmer

• Kiaa

Bjornis: nej, ingen bild denna gången. Det fanns ju inte så jättemycket att se än med tanke på att jag bara är i v.11+0. När vi gör det "riktiga" ultraljudet v 18 kommer vi köpa bild.

• Bjornis
    Kiaa skrev 2010-06-09 18:57:02 följande:
    Bjornis: nej, ingen bild denna gången. Det fanns ju inte så jättemycket att se än med tanke på att jag bara är i v.11+0. När vi gör det "riktiga" ultraljudet v 18 kommer vi köpa bild.
    Fast det är ju rätt fascinerande ändå. Min bild från 9+1 visar ju tydligt att det är en liten människa. Sen fick ju vi bilderna gratis så. Ja, vid rul hoppas jag på bild och sen ska vi köpa 3D och könsul och lite extra smått och gott. Tänkte jag iaf. Haha. Hoppas maken håller med. Men först är det nupp-ul imorn. Hu, nervöst.
  • Lillebäcks mamma

Hu! Kom in från en liten promenad med sambon alldeles nyss och höll på att svimma. Jag blir yr, mår jätteilla, det börjar svartna för ögonen, spränghuvudvärk och så börjar jag kallsvettas. Det är inte första gången det händer efter promenad den senaste veckan. Jag förstår inte varför...Brukar gå mellan 30-90 minuter varje dag, men går inte fortare än att jag kan prata normalt. Vissa dagar går det hur bra som helst, andra klarar jag knappt av att ta mig hem - oberoende hur långt eller kort jag gått. 
    Någon som har nån bra gissning om vad det kan bero på?

Förresten, är det någon som kollat upp med barnmorskan vad som gäller vid utomlandsvistelse?

Hoppas ni sover gott! {#emotions_dlg.flower} 

• Emmiii

Jag hoppar på =) Är i vecka 13+4. Bor i Frölunda tsm med sambon & hunden. Är 22 år :)

• Proppen1982

Lillebäcks mamma: Det låter lite otäckt. Har ingen aning om vad det kan bero på, kanske lågt blodtryck? Vad duktig du är som prommenerar varje dag. Borde jag oxå göra men har verkligen inte orkat nu när jag varit så trött.

Emmiii: Välkommen:)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?