• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Mina 78

Hej allihop,

Tråkigt att tråden verkar självdö tycker jag. Ingen som vill fika nån dag i nästa vecka?  

• Bjornis
    Mina 78 skrev 2011-04-25 17:01:24 följande:
    Hej allihop,

Tråkigt att tråden verkar självdö tycker jag. Ingen som vill fika nån dag i nästa vecka?  
    Ja det är trist. Jag hänger i den andra göteborgstråden som drogs igång parallellt med denna, där är det mer ös med fikor osv. Tänkte om nån vill hänga på!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m58016279.html
  • SL79

Ja det är tråkigt. Jag tar gärna en fika nästa vecka och kanske en promenad om det är så här gött väder. Tisdag och fredag är inte så bra för min del annars kan jag närsom.

• Kiaa

Jag är bortrest hela nästa vecka, men jag ses gärna veckan efter det.

• Mina 78

Jag kan på onsdag nästa vecka, eller så väntar vi en vecka till på Kristina

• snöflinga04

Hallå på er. Vi har haft fullt upp här och veckorna bara ruller på!  Hur är det med er? Har vi bytt tråd? Kram på er

• Mina 78

Hej, Jag och Sara pratade om att fika på Villa Blparc tisdag eller torsdag nästa vecka i samband med Mamma Bootcamp dvs typ 11. Passar det er andra?

• Mina 78

Torsdag 11.00 på Villa Belparc harSara och jag bestämt. Hoppas några fler dyker upp Glad

• Kiaa
    Mina 78 skrev 2011-05-10 13:24:57 följande:
    Torsdag 11.00 på Villa Belparc harSara och jag bestämt. Hoppas några fler dyker upp Glad
    Jag får se hur mitt besök i Slottsskogen går imorron innan jag bestämmer mig. Cornelia *hatar* barnvagnen just nu så det är inte så lätt att ta sig nånstans tyvärr...
  • Mina 78

Asch då, så var Inez också förut. Hon är fortfarande inget stort fan av den, men det blev tusen gånger bättre sen vi bytte till sittdelen

Hoppas ni kommer. Det vore kul att träffa er 

• Kiaa
    Mina 78 skrev 2011-05-11 08:44:48 följande:
    Asch då, så var Inez också förut. Hon är fortfarande inget stort fan av den, men det blev tusen gånger bättre sen vi bytte till sittdelen

Hoppas ni kommer. Det vore kul att träffa er 
    Vi försökte med sittdelen för ett par veckor sedan, men tyckte det såg så ostadigt ut. Kanske dags för ett nytt försök?! Har ni kuddar vid sidorna för att göra det mera stabilt eller funkar det ändå? Just nu är det mest Babybjörnen (sittandes framåt) som gäller - och det är minst sagt tungt i längden *pust*
  • Bjornis
    Kiaa skrev 2011-05-11 09:17:15 följande:
    Vi försökte med sittdelen för ett par veckor sedan, men tyckte det såg så ostadigt ut. Kanske dags för ett nytt försök?! Har ni kuddar vid sidorna för att göra det mera stabilt eller funkar det ändå? Just nu är det mest Babybjörnen (sittandes framåt) som gäller - och det är minst sagt tungt i längden *pust*
    Låter precis som oss!! Han vägrar liggdelen, både liggande och uppallrad av kuddar. Ligga på mage funkar ett tag tills han blir för trött i nacken och på kullersten är det så där...
    Babybjörnen framåt är det som gäller. Ibland inåt om han är tillräckligt trött, då kan han skrika nån minut och sen däcka (men oftast bara hos pappa). Sittdelen provade vi för ca 2 v sen men vi har sittdel framåt och han verkade lite förvirrad (lika gnällig som i liggdelen alltså) då men kanske ska prova igen för nu har han åkt mkt babybjörn framåt. Je herregud. Hur länge har de strulat för er med att han inte gillar vagnen? Vi är inne på en månad nu... Jag bara hoppas det vänder snart!
  • Mina 78
    Kiaa skrev 2011-05-11 09:17:15 följande:
    Nej vi har inga kuddar på sidorna. Vi bytte till den delen när Inez var 4 månader och det har fungerat bra, men det kanske beror lite på vad man har för vagn. Oftast har vi ju henne liggandes, men även det fungerar bättre i sittvagnen, den har ju inte så höga sidor så hon blir ju inte lika instängd. 

Däremot skulle jag inte vilja ha henne framåt. I sittdelen är hon ju inte helt stabil utan behöver lyftas upp lite emellanåt och dessutom är hon ju så liten att mamma och pappa fortfarande är det allra mest intressanta. Inez är fortfarande inte jätteförtjust i att vara i vagnen några långa stunder och här ingen sån där bebis som somnar i vagnen på promenad, men det går tuden gånger bättre nu med sittdelen. Jag brukar ha med selen så att man kan ha henne i den en stund om det behövs
  • Kiaa
    Bjornis skrev 2011-05-11 10:32:05 följande:
    Låter precis som oss!! Han vägrar liggdelen, både liggande och uppallrad av kuddar. Ligga på mage funkar ett tag tills han blir för trött i nacken och på kullersten är det så där...
    Babybjörnen framåt är det som gäller. Ibland inåt om han är tillräckligt trött, då kan han skrika nån minut och sen däcka (men oftast bara hos pappa). Sittdelen provade vi för ca 2 v sen men vi har sittdel framåt och han verkade lite förvirrad (lika gnällig som i liggdelen alltså) då men kanske ska prova igen för nu har han åkt mkt babybjörn framåt. Je herregud. Hur länge har de strulat för er med att han inte gillar vagnen? Vi är inne på en månad nu... Jag bara hoppas det vänder snart!
    Det verkar vara rätt så vanligt att dom börjar vägra liggvagnen runt 3-4 månader - jag har pratat med massor som säger samma sak. Cornelia har varit sånnhär i runt 3 veckor. Idag ska jag göra ett nytt försök med sittdelen. Hopppas det kommer att funka. Hon ser ju stabil ut när hon sitter i t.ex. soffan tycker jag, så det borde funka i vagnen också nu *håller tummarna*
    Våran sittdel går att vända så man kan välja om den ska vara framåt eller bakåt. Det känns skönt, för det hade inte känts bra att ha henne framåtvänd redan.
  • Kiaa
    Mina 78 skrev 2011-05-11 15:44:15 följande:
    Nej vi har inga kuddar på sidorna. Vi bytte till den delen när Inez var 4 månader och det har fungerat bra, men det kanske beror lite på vad man har för vagn. Oftast har vi ju henne liggandes, men även det fungerar bättre i sittvagnen, den har ju inte så höga sidor så hon blir ju inte lika instängd. 
    Jag försöker möta upp med er på Villa BelParc klockan 11 (om det inte blir olidlig skrikfest på vägen dit, men då skickar jag ett sms). Då kan vi kanske också kolla på det där med sittdelen, ifall jag inte fått till det på vägen dit.
  • snöflinga04

Hej på er. Ledsen att vi inte dök upp. Alvin har haft förstoppning och feber som sedan över gick i att han blev lös i magen. BVC todde att han kanske var magsjuk, men jag vet inte jag har inte blivit dålig i all fall. Sömnen har varit upp och ner denna veckan, både för Alvin och mig. Jag borde hört av mig till någon av er men i torsdags glömde jag helt bort att det var torsdag och att vi hade tänkt följa med. Jag hoppas att det löser sig snart med Alvins mage och sömn. Jag hoppas att vi kan följa med på nästa fika. Ber om ursäkt igen. Hoppas att ni hade det trevligt! Kram på er!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?