• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Ruggugglan
    Fragile Flower skrev 2010-06-10 07:59:53 följande:
    Jag har bott i ett sk. invandratätt område. Jag trivdes inte och flyttade efter ett halvår.

Det begicks ofta brott. Levde med låst dörr eftersom det gick runt personer ett tag som knackade på, slog ner lägenhetsinnehavaren och tog vad de ville. Gick därför inte ut vid vissa tider. Krossat glas, fimpar, kanyler på de mest fantastiska ställen. Såg flera ggr folk slänga ut sina sopor från balkongen! Låg sopor överallt och vaktmästaren fick dagligen jobba med att plocka sopor! Många entréer på husen var av glas, ofta krossades varenda ruta på flera ingångar. Mkt otrevligt folk. Var med om barn som kunde komma fram och säga något spydigt om att jag är ung mamma. (Har aldrig varit med om förr, enbart där..) När det visade sig att grannen i samma trappuppgång vi anmält för kvinnomisshandel av sin fru var pedofil bestämde jag mig för att flytta. Det fick fan vara nog.

Däremot så är det inte enbart invandrare som är kriminella och allmänt stökiga. Jag bor numera i ett område med nästan enbart svenskar i ett litet samhälle. Det har varit tyst och lugnt fram tills nu. Socialen har börjat placera det mest fantastiska människorna här.. Vi har bland annat stött på en man som blev hotfull mot min 4åring för att hon "stod i vägen". Samma man gav sig på en kassörska i samhällets affär. Flertalet missbrukare har flyttat in. Jag har inga problem med missbrukare om de sköter sitt i det tysta, men när det går ut över andra så får jag nog..

Vi letar efter hus och hoppas kunna flytta till ett område där jag kan släppa ut barnen utan att känna oro.
    Ska väl tillägga att invandrartäta området jag bodde i även hade många fördelar. Det var mågkulturellt och jag älskar andra kulturers sätt att bete sig på. Det må vara en aning högljutt, men ack så trevliga! Här får jag vara glad om grannen kommer ihåg att hälsa tillbaks Svenskar..
  • CallGirl
    jaghopparhögt skrev 2010-06-10 01:33:45 följande:
    Trist när staten förlorar våldsmonopol, tror tyvärr vi behöver en mycket tuffare polis för att slut på den gangsterkultur som sprider sig som en cancer i förorter över hela Sverige.
    Eller att v hade poliser som hade möjlighet att sätta sig ned bredvid dessa gangsters och pratade med dem istället. Jag tror nämligen att tuffare poliser skapar mer våld.
  • Joppis

Jag hörde ungdomarna  på radio imorse som försökte förklara varför det som händer...händer. Jag blev bara helt urförbannad på snorungarna och vart fan är deras föräldrar? Det började med att 12-åringar inte kom in på en bal för att dom såklart var för unga. Då slog dom sönder rutor på skolan. En lärare ringde polisen. Då hotade dom läraren för att denne "golat". Sen går 20 ungdomar mot en ensam polis, polisen gör mantelrörelse, skjuter varningsskott. Och då säger ungjävlarna i radion. "Bättre att vi förstör för grisarna än att dom förstör för oss"... Hade det varit min unge hade han fått utgångsförbud under minst 1 år!

Som en minister sa igår: "Detta sociala beteende är helt oacceptablet oavsett om orsaken är utanförskap"! Det har han HELT RÄTT I!

• Joppis
    CallGirl skrev 2010-06-10 08:05:41 följande:
    Eller att v hade poliser som hade möjlighet att sätta sig ned bredvid dessa gangsters och pratade med dem istället. Jag tror nämligen att tuffare poliser skapar mer våld.
    Ja, "grisarna ska ha" skriker dessa förbanande snorungar. Vart fan är deras föräldrar? Hemma och röker vattenpipa och tycker synd om sig själva?
  • chrissandra

Hade en kompis som bodde i ett område som från början inte hade några invandrare men som fick det efterhand.

De slängdes sopor ut genom fönstren, krossadades bilrutor, i tvättstugan var det alltid fullt liv och ingen tvätt kunde lämnas för då var den försvunnen. Hela området blev utsatt för stölder, vandalisering och stök.
    Att i just detta område inte se kopplingen mellan invandrare och förstörelse blev således omöjligt. Min kompis flyttade givetvis därifrån och så gjorde till sist alla övriga svenska hyresgäster.
    Dessa hyreshus var nyrenoverade då (just innan invandrarana kom) och bl.a. hissar installerades i trapphusen.
    Tyvärr blev det så att när invandrarna försvann från detta område var husen i så dåligt skick att endast rivning blev ett alternativ.
    Det fanns ingen svensk som ville bo där och att återigen renovera husen hade blivit en alldeles för hög kostnad.

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-06-10 01:01:25 följande:
    Bara lugn, ingen kommer att vilja våldta dig
    Ibland är du såååå förbannad spydig. Ingen skulle snarare vilja bli våldtagen av dig.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-10 08:11:50 följande:
    Ja, "grisarna ska ha" skriker dessa förbanande snorungar. Vart fan är deras föräldrar? Hemma och röker vattenpipa och tycker synd om sig själva?
    Nej, dom sitter på sina feta röv i närmaste moske med al-jazera på högsta volym...*suck* Obestämd
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 08:44:16 följande:
    Nej, dom sitter på sina feta röv i närmaste moske med al-jazera på högsta volym...*suck* Obestämd
    Ja, för ta hand om sina barn gör dom ju inte. Vad har 12-åringar ute på nätterna att göra?
  • chrissandra
    Roze skrev 2010-06-10 08:44:16 följande:
    För att ta problemet på allvar, Var är deras föräldrar?
  • Stinky
    Joppis skrev 2010-06-10 08:09:19 följande:
    Jag hörde ungdomarna  på radio imorse som försökte förklara varför det som händer...händer. Jag blev bara helt urförbannad på snorungarna och vart fan är deras föräldrar? Det började med att 12-åringar inte kom in på en bal för att dom såklart var för unga. Då slog dom sönder rutor på skolan. En lärare ringde polisen. Då hotade dom läraren för att denne "golat". Sen går 20 ungdomar mot en ensam polis, polisen gör mantelrörelse, skjuter varningsskott. Och då säger ungjävlarna i radion. "Bättre att vi förstör för grisarna än att dom förstör för oss"... Hade det varit min unge hade han fått utgångsförbud under minst 1 år!

Som en minister sa igår: "Detta sociala beteende är helt oacceptablet oavsett om orsaken är utanförskap"! Det har han HELT RÄTT I!
    Jag håller med dig till viss del. Men frågan är om deras föräldrar verkligen är så medvetna om vad deras snorungar gör? Jag vet att det i många familjer skulle ta hus i helvete om föräldrarna visste, och ungarna skulle bli rejält misshandlade. Och den där misshandeln bidrar mycket säkert till hur barnen agerar ute i samhället.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.