Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Jag bor i ett invandrartätt område, men det finns även många svenska familjer här.
Jag trivs kanonbra, många olika kulturer möts.
Visst träffar man på idioter också, men det finns det överallt och inom alla kulturer!
Det är mest på dagis man märker att det finns mycket invandrare, i en grupp på 15 barn så kanske fem är "svenska". Men som sagt, vi trivs mycket bra och ska flytta till radhus nu, fast inom området så att säga.
Anova, såklart jag vet det!
Vilket "bevisar" att det är värre nu i just den förorten iaf. Dock känner jag ett fåtal svenskar som faktist anammade en brytning redan då i unga år, 70-talister menar jag.
Anova, jag är också glad över min uppväxt i förorten. (Fick f ö en känsla av att du tvivlade på den med uttrycket "om du nu har bott där") Den var fantastisk på många sätt utöver det här med andra kulturer. Dock känner jag inte mig trygg där längre och kan således inte tänka mig att bo där.