Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
luscious, nej det är inte vidare kul om barnen ska anamma Rinkeby-svenskan .
Var hos mina päron i i helgen, de bor kvar i Tensta, och där var en svensk tjej som lekte på gården och hon bröt otroligt mycket. Hon var kanske 8 år. Det är trist.
Jag åker dock gärna tillbaka till min gamla förort och hälsar på, men bo där vill jag inte igen.
Jag bor i Farsta som jag upplever som ganska invandrartätt fast det är ju inte som rinkeby. Trivs jättebra här i alla fall och har inga planer på att flytta.
Stinky, jag vet precis vad du menar!! Inte är det en vacker sk dialekt inte. Jag har klarat mig utan brytning och du kan inte ens gissa att jag spenderat 25 år i Tensta.
Fanns inget alternativ som passar mig. Jag har bott i en invandrartät förort men har flyttat. Inte för att jag vantrivdes utan för att kontraktet på andrahandslägenheten jag bodde i tog slut. Jag skulle kunna bo i en invandrartät förort om allt jag värderar att ha i mitt bostadsområde finns där. Det gäller dock för alla områden när jag tänker efter.
luscious, säger det högt inne i mitt huvud och ler....manneeeen veeenttaaa...