Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Är uppväxt i invandratätt område och TRIVDES, bodde där från 7 - 21 års ålder, min mamma bor fortfarande kvar.
Vi hade dock aldrig sådana problem som i rosengård eller rinkeby.
Jag är uppväxt i invandrartätt område och även sedan min familj flyttade därifrån så fortsatte jag att gå i en invandrartät skola.
Först i vuxen ålder flyttade jag därifrån helt & hållet. Och jag skulle aldrig flytta tillbaka.
Det är bara att inse att de flesta invandrartäta områden/skolor snabbt blir väldigt nergångna - allmänt stökiga, vanskötta, och med dåligt utvecklad svenska.
Om det beror på dålig integration, social stigmatisering, kulturella skillnader, eller att de flesta invandrare har hamnat i miljonprogrammet som inte höll särskilt hög kvalité ens från början - det vet jag inte.
Men jag flyttar aldrig tillbaka och jag vill inte att mina barn ska växa upp i den miljön.
Däremot vill jag gärna att de får vänner från andra etniciteter, för det berikar och skapar tolerans & förståelse.
Fanns inget som passade mig. Jag bor i invandrartät STAD och trivs. Har bott i extremt invandrartätt område och trivdes inte särskilt bra. Massiva sociala problem.
Jag har bott i en stockholmsk "invandrarförort" i över 20 år, nu bor jag i norrland och det kan komma gånger då jag längtar tillbaka riktigt mycket just pga stämningen i förorten. Vet inte om jag skulle vilja flytta tillbaka helt, men det beror nog mest på att jag inte vill bo i en förort eller större stad och inte pga "invandrare och problemen i dessa invandrarförorter".
vi bor i ett invandrartätt område.vi trivs,men inom några år flyttar vi nog härifrån.glaset rann över när sonen blev rånad !
vi bor på en av de lugnaste gårdarna med toppenbra grannar av olika härkomst
men tar man hela området så är det sk getto
på 80-talet fanns det knappt några med annan härkomst här,nu är det tvärtom istället
vi bodde i ca 2 1/2 år en stadsdel som heter Ryd,där sprängde de många bilar,slog sönder allt i sin väg,rån,misshandel var vardag där.så vi flyttade därifrån
Har bott i ett av Göteborgs mest indvandrartäta områden och det var allt annat än trevligt. Kommer aldrig flytta till ett liknande ställe igen.
Nu när vi börjat kika efter hus är det i områden där det till största del bor svenskar. Vill inte att mina barn ska växa upp och prata med brytning....