• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Joppis
    Stinky skrev 2010-06-10 09:14:50 följande:
    Jag håller med dig till viss del. Men frågan är om deras föräldrar verkligen är så medvetna om vad deras snorungar gör? Jag vet att det i många familjer skulle ta hus i helvete om föräldrarna visste, och ungarna skulle bli rejält misshandlade. Och den där misshandeln bidrar mycket säkert till hur barnen agerar ute i samhället.
    Är det lämpligt att föräldrar ens tillåter att sina barn är ute sena kvällar/nätter? Redan DÄR ÄR JU PROBLEMET!
  • Joppis
    Stinky skrev 2010-06-10 09:14:50 följande:
    Jag håller med dig till viss del. Men frågan är om deras föräldrar verkligen är så medvetna om vad deras snorungar gör? Jag vet att det i många familjer skulle ta hus i helvete om föräldrarna visste, och ungarna skulle bli rejält misshandlade. Och den där misshandeln bidrar mycket säkert till hur barnen agerar ute i samhället.
    Och vadå? Ligger det i invandrares natur att misshandla sina barn som straff? Då är det förbannat illa! Då kan vi inte skylla på dålig integration utan DÅLIGA föräldrar!
  • plommonstoppet

jag är nyinflyttad i ett invandrartätt område. innan jag flyttade gjorde ja det med. har inga problem med det fast man bor i ghetton. tycker det är trevligt med olika ansikten,inte bara blonda och böåögda.

• Stinky
    Joppis skrev 2010-06-10 09:16:14 följande:
    Är det lämpligt att föräldrar ens tillåter att sina barn är ute sena kvällar/nätter? Redan DÄR ÄR JU PROBLEMET!
    Ja, vi med någorlunda svensk uppväxt tycker det. Men många invandrare tycker inte att det är något fel i det. Herregud, jag har  varit med om att barn lekt i lekpark halv fyra en sommarmorgon i ett invandrartätt område! För mig är det rent vansinne - för den familjen verkade det vara fullt normalt. Och den familjen är inte den enda som verkade tycka att det är helt ok. 
  • Joppis
    Stinky skrev 2010-06-10 09:20:50 följande:
    Ja, vi med någorlunda svensk uppväxt tycker det. Men många invandrare tycker inte att det är något fel i det. Herregud, jag har  varit med om att barn lekt i lekpark halv fyra en sommarmorgon i ett invandrartätt område! För mig är det rent vansinne - för den familjen verkade det vara fullt normalt. Och den familjen är inte den enda som verkade tycka att det är helt ok. 
    Ja, då har vi ju ett förbaskat stort problem alltså som inte kan skyllas på samhälle eller annat. Problemet ligger i deras "natur"... Oansvar!

Nu förstår jag varför dom inte heller till största delen har bilbarnstolar...och inte stänge dagisgrindarna efter sig.
  • Stinky
    Joppis skrev 2010-06-10 09:17:38 följande:
    Och vadå? Ligger det i invandrares natur att misshandla sina barn som straff? Då är det förbannat illa! Då kan vi inte skylla på dålig integration utan DÅLIGA föräldrar!
    Ligger i invandrarnas natur? Hur kunde du omtolka mitt inlägg så pass? 

Klart som fan inte allt handlar om dålig integration. Det finns massvis med orsaker till varför det ser ut som det gör. Däremot vill många få det att låta som att det hela enbart handlar om dålig integration, fast det inte är så. Det är ju enklare att skylla allt på staten och svenskarnas brister, än säga att det finns flera orsaker bakom saker och ting.
  • Stinky
    Joppis skrev 2010-06-10 09:24:17 följande:
    Ja, då har vi ju ett förbaskat stort problem alltså som inte kan skyllas på samhälle eller annat. Problemet ligger i deras "natur"... Oansvar!

Nu förstår jag varför dom inte heller till största delen har bilbarnstolar...och inte stänge dagisgrindarna efter sig.
    Att de inte stänger dagisgrindarna efter sig, är faktiskt ett stort irritationsmoment. Vad handlar det om, tro?!
  • Queenie70
    Joppis skrev 2010-06-10 09:17:38 följande:
    Nej inte i deras natur, utan i att de kommer från samhällen där det är helt ok att slå sina barn. (det är tillåtet i de flesta av världens länder) Det är naturligtvis oacceptabelt, men andra verktyg att hantera sina barn är inget som kommer automatiskt när man kliver över landets gränser. Det behöver dessa föräldrar få lära sig på ett vettigt sätt. Det finns det en undersökning (ska försöka hitta den) som visar att det för majoriteten av dessa killarna som hamnar i våld och kriminalitet inte handlar om brist på disciplin, utan snarare att de får stryk så in i helvete i hemmet. Sen går de ut och är kungar på gatorna och spöar andra oskyldiga.
  • Queenie70
    Joppis skrev 2010-06-10 09:24:17 följande:

Till största delen var väl att ta i? Menar du att de FLESTA invandrare inte har bilbarnstol eller stänger dagisgrinden? Sicket trams. Att det är en procentuellt högre andel är jag helt övertygad om. Men att säga till största delan är verkligen en grov överdrift.
  • hmcc
    Joppis skrev 2010-06-10 09:16:14 följande:

Hade jag varit ute så sent i den åldern hade mina föräldrar pryglat mig duktigt!

Tycker föräldrar till omyndiga barn också ska ha straff om ungen gör nåt sånt.

Dom sköter inte sin uppgift helt enkelt.

Går ungen över styr så ska man märka det tidigt och dra in soc inte blunda och hoppas samhället tar hand om dom.

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.