sasssyy skrev 2010-06-11 11:18:22 följande:
med risk för att drunkna i påhopp sällar jag mig till tråden ha haha
jag vet att det finns folk som får allergiska utslag när jag uttalar mig men också att det finns folk som ger mig stående ovationer.. det är ju precis som IRL men skillnaden är väl att här på FL så uttalar sig folk om det.
Det är inte ofta som någon på en arbetsplats säger till dig att de tycker du är helt korkad och att dina åsikter suger... men här på FL är det liksom tillåtet.. och jag ser egentligen inget negativt i det faktiskt. Men man kan ju uttrycka sig på olika vis.
Jag personligen anser att ordet "kränkt" överanvänds, alldeles för många klarar inte att bli emotsagda eller att få sin åsikt söndersmulad av argument. OM nu en person inte håller med om motargumenten så är det ju egentligen bara att säga det.. men det verkar inte gå istället börjar man hacka att den som argumenterat emot är elak, okänslig, kränker eller bara är korkad... bra nivå på argumenterandet ha ha ha...
Jag vet att jag framstår som kall, cynsik och hår... eller kanske till och med elak ibland.. men det är ju nätets fel också för jag vet att det är få i min närhet som skulle säga det om mig....
jag tror på att vara ärlig och rak.. en del fixar inte att man ger en verbal käftasmäll och en cyber-rövspark och det är synd.. för det VET man inte men jag kan bli sååå trött på allt mesande här på FL.. man ska bara tycka synd om och stryka medhårs.. uuuurk
DÄRFÖR gillar jag Anonyhm.. vi håller inte alltid med varandra och har haft vår fajter men vi har väl löst dem??? och då har vi skött det utanför trådarna i mesta mån vilket jag tycker är FANTASTISKT,
Puss kan jag störa mig något enormt på... men kan ändå inte låta bli att läsa inläggen och TS från denna "underliga" person.. herregud vilka åsikter... MEN jag tycker det är härligt och befriande att provocera, även om jag inte håller med så tycker jag att det är lite vitsen med ett forum.. att skapa debatt.. så det är väl någon slags hat-kärlek
HellviHumle och jag har haft våra diskussioner och vi är nog överrens i det mesta i de trådar vi ger oss in i...lite tråkigt.. vi skulle behöva lite tjafs
sen finns det ju flera som inte är med i tråden som jag får lite...jag blir jävligt irriterad på dem kort sagt..För att deinte kan låta bli att jävlas medvetet bara för att de tycker att de "kan"
Vi har absolut haft våra duster eftersom du är en envis gammal get och jag är en provokativ sate. Och precis som du säger har vi lyckats lösa dem på ett ytterst snyggt och vuxet vis utanför tråden och det är ovanligt på FL. Summan av kardemumman är att jag, trots att du är en envis gammal get både respekterar och gillar dig