• Anonyhm

Gillar vi varandra egentligen?

OBS  Skriver man i denna tråden ger man sitt godkännande till att folk diskuterar ens medverkan på FL. Dock inte till påhopp och elakheter. 

Det påpekas allt oftare att stämningen har blivit hård och rå på FL och jag håller med. Men jag undrar ändå om vi inte gillar det? Vi är ju ett ganska stort gäng som ofta möts i olika debatter och det är ganska lätt att peka ut vilka som alltid är inblandade i de hetaste diskussionerna. 

Jag personligen har några favoriter som ofta går mig på nerverna som fan och vars åsikter jag sällan delar. Men jag vill absolut inte att de ska försvinna från FL. Jag gillar dem på något vis och det skulle kännas tomt utan dem.

På samma vis vet jag att det finns folk som tycker att jag är ett förbannat stolpskott men ändå följer de slaviskt mina trådar och har gjort sedan lååång tid tillbaka och då kan jag inte låta bli att undra om det finns någon form av hatkärlek även där?  Hur ligger det till egentligen? Gillar vi varandras sällskap trots allt?

OBS  Skriver man i denna tråden ger man sitt godkännande till att folk diskuterar ens medverkan på FL. Dock inte till påhopp och elakheter. 
  • Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?
  • Anonyhm
    idiblon yes skrev 2010-06-27 16:17:35 följande:
    Jag får lägga ner samma dag jag tar examen.

Innan dess ser jag inte behovet/poängen.
    Fast jag har aldrig sett dig göra något som skulle kunna vara stötande för någon som förlitar sig på ditt omdöme. Att diskutera rent allmänt är ju inget märkligt. Den dagen du däremot börjar jobba och diskutera ditt arbete öppet på nätet med hänvisning till att "du ju inte nämner namnen på de inblandade" kommer jag skarpt att ifrågasätta om du är rädd om din karriär :- )
  • JAG är BÄST
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-27 16:17:05 följande:
    Jag håller på att skaffa mig nya "vänner" i Negerbollstråden ;) hihi
    finns dom trådarna än? seriöst?
  • idiblon yes
    Anonyhm skrev 2010-06-27 16:21:22 följande:
    Fast jag har aldrig sett dig göra något som skulle kunna vara stötande för någon som förlitar sig på ditt omdöme. Att diskutera rent allmänt är ju inget märkligt. Den dagen du däremot börjar jobba och diskutera ditt arbete öppet på nätet med hänvisning till att "du ju inte nämner namnen på de inblandade" kommer jag skarpt att ifrågasätta om du är rädd om din karriär :- )
    Jag hoppas det. Men nog förstår jag om folk ogillar mig.
    Vilar vid denna källa...
  • Anonyhm
    idiblon yes skrev 2010-06-27 16:35:28 följande:
    Jag hoppas det. Men nog förstår jag om folk ogillar mig.
    Det kommer det alltid att finnas folk som gör. Man kan inte gå omkring och försöka bli älskad av alla för att man har ett visst yrke. Men man kan försöka utröna vad som är TOTALT olämpligt ibland Är man socialsekreterare och jobbar med barn till alkoholister och deras umgänge får man nog ge avkall på t ex att ha 400 bilder upplagda på nätet på vilka man har däckat halvnaken mellan två vodkaflaskor samtidigt som det sitter barn i soffan och dricker välling. 
  • idiblon yes
    Anonyhm skrev 2010-06-27 16:38:09 följande:
    Det kommer det alltid att finnas folk som gör. Man kan inte gå omkring och försöka bli älskad av alla för att man har ett visst yrke. Men man kan försöka utröna vad som är TOTALT olämpligt ibland Är man socialsekreterare och jobbar med barn till alkoholister och deras umgänge får man nog ge avkall på t ex att ha 400 bilder upplagda på nätet på vilka man har däckat halvnaken mellan två vodkaflaskor samtidigt som det sitter barn i soffan och dricker välling. 
    Givetvis.

Men måste jag ge upp min opinionbildarkarriär, liksom?

Eller ja, det måste jag på sätt och vis. Det är därför jag måste bli klar med det nu så snabbt.
    Vilar vid denna källa...
  • AndromedaA

Jag är så liten här att jag nästan inte räknas. Men jag tycker, i smyg, att konichiwa girl skriver väldigt fint rent språkligt.

• Ulf Harrys Farsa
    JAG är BÄST skrev 2010-06-27 16:31:38 följande:
    finns dom trådarna än? seriöst?
    jadå. Mitt senaste är en fråga om det skulle vara okej om det hette "Judeboll" ;)
  • Mad as snow
    Anonyhm skrev 2010-06-27 16:13:33 följande:
    Jag håller med. En väninna har nyligen hamnat i trubbel. Hon är socialsekreterare och jobbar med barn och deras umgängesträffar osv. En förälder till ett av barnen kollade upp hennes aktivitet på nätet och vägrar nu låta henne ha ansvar för barnet. Hennes arbetsgivare håller med och hon kommer förmodligen att bli av med jobbet. Jag tycker synd om henne men förstår föräldern. 
    Jag tror att vi kommer att få se mer av sådana saker, i takt med att bloggar, sociala nätverk och diskussionsforum fullkomligt klonar sig. Personligen skulle jag ha svårt att hantera att min psykolog debatterade med en öppen profil och redogjorde för sina personliga åsikter om abort, tvångssterilisering och cannabis. Samma sak om jag hade en socialsekreterare som gjorde samma sak. Jag tror att den här diskussionen om hur man förhåller sig på nätet skulle tjäna på att tas upp på de olika utbildningarna, där man diskuterar gränsdragningar och om man verkligen kan vara lika öppen med sin person när man hanterar andras liv i sitt yrke. Det är åtminstone inte en helt okomplicerad fråga.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Mad as snow
    idiblon yes skrev 2010-06-27 16:17:35 följande:
    Jag får lägga ner samma dag jag tar examen.

Innan dess ser jag inte behovet/poängen.
    Jag tror inte att man nödvändigtvis måste lägga ner det, men det är viktigt att diskutera frågan med sig själv. Jag upplever att många aldrig ens har funderat över det hela.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • idiblon yes
    Mad as snow skrev 2010-06-27 17:43:10 följande:
    Jag tror inte att man nödvändigtvis måste lägga ner det, men det är viktigt att diskutera frågan med sig själv. Jag upplever att många aldrig ens har funderat över det hela.
    Absolut.

Jag är medveten hela tiden, men. Men...

Och på vår utbildning har vi diskuterat det, väldigt mycket. Jag har ändrat mig väldigt mycket på exempelvis Facebook efter det. Men här är jag inte klar, än.

Jag hoppas vara det när det är dags.
    Vilar vid denna källa...
Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?