• Anonyhm

Gillar vi varandra egentligen?

OBS  Skriver man i denna tråden ger man sitt godkännande till att folk diskuterar ens medverkan på FL. Dock inte till påhopp och elakheter. 

Det påpekas allt oftare att stämningen har blivit hård och rå på FL och jag håller med. Men jag undrar ändå om vi inte gillar det? Vi är ju ett ganska stort gäng som ofta möts i olika debatter och det är ganska lätt att peka ut vilka som alltid är inblandade i de hetaste diskussionerna. 

Jag personligen har några favoriter som ofta går mig på nerverna som fan och vars åsikter jag sällan delar. Men jag vill absolut inte att de ska försvinna från FL. Jag gillar dem på något vis och det skulle kännas tomt utan dem.

På samma vis vet jag att det finns folk som tycker att jag är ett förbannat stolpskott men ändå följer de slaviskt mina trådar och har gjort sedan lååång tid tillbaka och då kan jag inte låta bli att undra om det finns någon form av hatkärlek även där?  Hur ligger det till egentligen? Gillar vi varandras sällskap trots allt?

OBS  Skriver man i denna tråden ger man sitt godkännande till att folk diskuterar ens medverkan på FL. Dock inte till påhopp och elakheter. 
  • Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?
  • Mad as snow
    statisk skrev 2010-06-27 15:37:09 följande:
    Mad as snow: Du är finemang i de allra flesta sammanhang. Dock har du börjat bli lite... Vad ska man säga. Du har fått en råare ton helt enkelt.
    Jag vet, men jag tror att det går i perioder. När jag är trött på livet projicerar jag min ilska på okända människor på nätet. Sedan får jag ångest över det och går in i en snällperiod igen. Foten i munnen

I övrigt har jag visst koll på dig och har bara gott att säga faktiskt. Du är rak och klok. Lite som den där obligatoriska personligheten i en arbetsgrupp som alltid fäller den skarpaste kommentaren, och får hela hönsgården att tystna. Om du fattar vad jag menar. Skrattande
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Hercule

Nu måste jag hålla ögonen öppna för "statisk"! Jag har sett dig men blandar ihop dig med andra så jag vill inte säga något ...  

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Mad as snow
    sasssyy skrev 2010-06-27 15:37:11 följande:
    Mad as snow.. måste fråga dig en sak bara.. vad menar du med mitt yrke.. jag är student faktiskt..
    Jo, jag har förstått att du är student. Men du ska väl bli socialsekreterare om jag inte har fattat det helt fel. Och jag tror att man tjänar på att inte vara offentlig på det här sättet och i det här sammanhanget om man har ett sådant yrke. Saker på nätet har ju en förmåga att inte försvinna. Men det är min personliga uppfattning om hur man bör hantera nätet om man har ett känsligt yrke (eller är på väg att få ett), såsom socialsekreterare eller psykolog eller mentalskötare eller läkare eller... osv. Det är inte en allmän regel alltså, utan min personliga hållning i den frågan.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • statisk
    Hercule skrev 2010-06-27 15:46:36 följande:
    Nu måste jag hålla ögonen öppna för "statisk"! Jag har sett dig men blandar ihop dig med andra så jag vill inte säga något ...  

Hmm, var är hon nu då... *Letar febrilt efter La Lola*

Lövet : Vet inte om jag sett dig i några hetsiga debatt sammanhang, men jag har fått intrycket av att du är en tjej med fötterna på jorden. Du verkar vara en sån som jag vill känna personligen och komma med en massa omöjliga problem till.

Sasssyy: Jag irriterar mig på ditt namn med hundra S och Y. Men annars så skriver du för långa inlägg för att jag ska ha ork att läsa igenom. Oftast.

Mystiska prinsessan: Dig har jag sett, men jag minns inte när var hur, så jag har ingen speciell uppfattning om dig.

Bedan: Du verkar klok. Jag vill inte diskutera med dig, för jag har en känsla av att du skulle köra över mig. Det är inte en egenskap som jag uppskattar, ICKE!
  • statisk
    Mad as snow skrev 2010-06-27 15:44:43 följande:
    Jag vet, men jag tror att det går i perioder. När jag är trött på livet projicerar jag min ilska på okända människor på nätet. Sedan får jag ångest över det och går in i en snällperiod igen. Foten i munnen

I övrigt har jag visst koll på dig och har bara gott att säga faktiskt. Du är rak och klok. Lite som den där obligatoriska personligheten i en arbetsgrupp som alltid fäller den skarpaste kommentaren, och får hela hönsgården att tystna. Om du fattar vad jag menar. Skrattande
    Jag fattar. Du försöker säga att jag är en tråd killer. 8-D
  • MysTic PrincesS
    statisk skrev 2010-06-27 16:02:28 följande:
    Mystiska prinsessan: Dig har jag sett, men jag minns inte när var hur, så jag har ingen speciell uppfattning om dig.
    Dito

Jag kanske ska börja kolla mer noga vilka som skriver texterna jag svarar på Obestämd
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Anonyhm
    Mad as snow skrev 2010-06-27 15:46:47 följande:
    Jo, jag har förstått att du är student. Men du ska väl bli socialsekreterare om jag inte har fattat det helt fel. Och jag tror att man tjänar på att inte vara offentlig på det här sättet och i det här sammanhanget om man har ett sådant yrke. Saker på nätet har ju en förmåga att inte försvinna. Men det är min personliga uppfattning om hur man bör hantera nätet om man har ett känsligt yrke (eller är på väg att få ett), såsom socialsekreterare eller psykolog eller mentalskötare eller läkare eller... osv. Det är inte en allmän regel alltså, utan min personliga hållning i den frågan.
    Jag håller med. En väninna har nyligen hamnat i trubbel. Hon är socialsekreterare och jobbar med barn och deras umgängesträffar osv. En förälder till ett av barnen kollade upp hennes aktivitet på nätet och vägrar nu låta henne ha ansvar för barnet. Hennes arbetsgivare håller med och hon kommer förmodligen att bli av med jobbet. Jag tycker synd om henne men förstår föräldern. 
  • JAG är BÄST

Tycker om alla överlag numer,,har väl ramlat å slagit i huvudet eller nå

Dock vet jag att jag själv inte är omtyckt av många här,,men mig berör det inte i ryggen.

• idiblon yes
    Mad as snow skrev 2010-06-27 15:46:47 följande:
    Jag får lägga ner samma dag jag tar examen.

Innan dess ser jag inte behovet/poängen.
    Vilar vid denna källa...
Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?