-
Äh, jag tycker att han är skitsexig. Jag hade lätt bangat på honom, utan att tveka.Stinky skrev 2010-08-15 00:02:13 följande:.... *kryper tillbaks under min sten* -
I övrigt så har jag sett Vildingarnas land nu och kan konstatera att det var en oerhört fin tolkning av dessa tio (?) sidor till barnbok. Jag tycker mycket om sättet att återspegla barns lekar och fantasiliv, där det okontrollerbara som inte vill skada ändå kan bli våldsamt. Där närhet och kärlek kan skapas inom loppet av ett par minuter, till skillnad från vuxenvärlden där det kräver år av sakta arbete. Mask, manuskript och musik var alldeles strålande. James Gandolfini helt perfekt som röst, och filmen var alltså i all sin enkelhet ett litet banalt mästerverk. Jag begriper över huvud taget inte den negativa kritiken, där jämförelserna med boken har använts som huvudargument för varför den skulle vara dålig. Jag undrar varför en film inte kan få stå för sig själv, och varför inte en bok inte kan betraktas som endast en suddig mall som förlaga. Och varför måste man alltid vara så jävla negativ till precis allting?
-
(ja, jag är lite pretto ibland men spela roll)
-
Det förvånar mig inte, kära Stinky.Stinky skrev 2010-08-15 00:11:36 följande:Jag tyckte den var så dålig att jag bad sambon stänga av den efter drygt en halvtimme.
-
Jo jag vet. Och sedan blir du lite bildad på kuppen också.Lady Ackles skrev 2010-08-15 00:12:12 följande:Jag älskar dig ändå. -
Efter att ha slösat bort enorma mängder tid (år!) på fullständigt dysfunktionella relationer, och män som känslomässigt aldrig blir äldre än 9 år, och efter att slutligen ha hamnat med en man som just INTE beter sig på det här sättet - kan jag konstatera att det aldrig kommer att bli bättre för dig om du stannar. Rent krasst: det kommer att fortsätta och fortsätta, och ni kommer att stå där och kasta paj på varandra och varandras föräldrar i evigheters jävla evigheter. Tills du är så fullständigt dränerad på energi och så slut som människa att du inte orkar be fanskapet att dra åt helvete, även om du verkligen ville.sär skriven skrev 2010-08-15 10:48:30 följande:Finns massor av anledningar, men han har gjort mycket för att förändra och förbättra dem. Han har verkligen ansträngt sig för att det ska bli bra, men allting faller platt när det blir såhär... För jag behöver att han står på MIN sida... Att han kan säga till mig att det var jävligt ruttet av hans mamma och att jag ska slippa träffa henne. Istället slänger han i ansiktet på mig att då tänker han inte träffa mina jävla föräldrar heller (som aldrig gjort honom något ont alls, tvärtom!). Dessutom är mamma sjuk, stomiopererad efter cancer och det känns lite osäkert allting kring henne... Så han borde ju vilja träffa henne, om inte annat följa med för min skull...
Dagens tips är: tacka GUD för att han är ditt ex, samla ihop ryggraden och skapa dig ett lyckligt och härligt liv tillsammans med din son. Skit i honom och hans jävla mamma, gå vidare! För i den relationen blir det inte bättre än såhär. -
Du har en fullständigt genomdiabolisk och degenererad fantasi.Semper Idem skrev 2010-08-15 17:39:33 följande:Ja, är det inte nödvändigt att suga au naturell så öppnas genast många nya möjligheter. Kunde ha bås där man kan gå och mjölka. Eller någon form av mjölkbuss. Fast au naturell tror jag kan bli en succe
-
Ordet Koppeltvång var faktiskt något som slog mig.Semper Idem skrev 2010-08-15 17:43:55 följande:Oh, tack. Jag brukar inte koppla den men den bits inte
-
Halli hallå. Här sitter jag och fuskjobbar första dagen efter semestern, medan regnet fullkomligt pissar utanför och samtliga av alla jag har träffat på hittills under dagen har betett sig som renodlade jävla svin. En härlig dag, kort och gott!
-
Tjipp tjipp!Mariohn skrev 2010-08-16 11:55:30 följande:Hej madass och långnick