Lilla gänget!
Lilla gänget!
Lilla gänget!
Ha ha, vi gjorde UL igår och shit pommes frites - det är tvillingar. Helt plötsligt ska jag bli fembarnsmamma
Tack! nej, det trodde jag aldrig. Iofs har jag rätt stor mage, men jag tänkte som så att man blir väl stor fortare efter varje barn. Det känns superkul. Nu är det mycket nya upplevelser. Tätare kontroller, tillväxt UL osv.
Igår kl 16.25 kom vår lilla dotter till världen efter en fantastisk förlossning!! Blev igångsättning pga klåda, höga levervärden och högt blodtryck. Var väldigt nervös innan, men det hade jag inte behövt vara :) En liten knubbis på 3870 gram och 50 cm lång kom ut ungefär sju timmar efter första känningen. Nu är vi hemma igen och bekantar oss med vår nya familjemedlem, storebror är jättestort och intresserad!
*jättestolt
Jag berättade aldrig när vår gosse föddes inser jag.... ?? haha
Den 9 juli kom han tillslut vår gosse - 41+0..
Jag kom in den 8:e juli efter onda värkar men som glesade, och var då öppen 4cm.. ev. 5cm... men efter att värkarna avtog skickades jag hem, grät och var totalt uppgiven eftersom jag haft värkar hela den natten.. Sen kom de och gick hela dagen, men jag misstänkte det skulle starta igen nästa natt.. Mycket riktigt.. det startade den 8-9:e juli och med råge, pang bom 3min mellan och jag flåsade på sålänge jag vågade hemma i ett par timmar..!!
Kom in och var öppen 8cm, men tror ni inte det glesade igen? Barnmorskorna ville ha fart på det, och det nedrans droppet kom fram igen.. (hatar det!!!!!!!)
Tyvärr bröts min svanskota med ett rejält PANG så mina smärtor efter förlossningen var totalt gynfria men varit (och är) fruktansvärt plågsamma från min svanskota...
Jag har LEGAT ner och ätit mat i 1 månads tid, men kan nu gå promenader och så.. men min ländrygg är fruktansvärt drabbad av snedsittande på en skinka i taget - konstiga ställningar - bärande, osv.. Till råga på allt har vi fått en superkänslig liten kille som skrikit oerhört mycket... Så man kan lugnt säga våra 2 månader hittills varit tuffa. Jag älskar vår gosse till månen & tillbaka, men nu vill jag ha smärtfrihet!!!!
Vi ska på akupunktur på måndag, för att ev. kunna lindra ev. magstress och oro hos gossen! <3