• Togota

Lilla gänget!

Lilla gänget!

"Det har blivit några trådar sedan hösten 2008 då vi träffades här på Familjeliv för att utöka familjen! (Vissa av oss träffades nog redan våren innan om jag inte minns fel...)

Vi lyckas ofta missa att starta ny tråd innan den gamla gått ut, men har än så länge lyckats samla ihop fåren varje gång :)

Uppdatera ofta, det är så spännande att höra hur ni har det!"

BEBIS-LISTA::

bebbe77: 090328(v.34+0), Flicka(Olivia), 2750g 47cm

Tickollina: 090511 (35+1), Flicka & Pojke (Vera & Axel), V: 2455g 47cm, A: 2035g 42cm

albin och ebbas mamma: 090604 (39+6), Pojke, 3905g 52cm

Delfinen: 090815 (42+0), Flicka, 3595g 52cm

Togota: 090911 (41+0), Pojke (Elton), 3675g 52cm

Nallebjörnis: 091216 (BF+9), Flicka (Michaela) 4040 gram 53 cm
  • Svar på tråden Lilla gänget!
  • Togota

Oj så tidiga barn ni har :)

E ålar sig fram snabbt som vinden, men varken kryper eller är ens i närheten av att gå än :) Nu i dagarna har han kommit på hur han sätter sig upp från magläge, och en gång har han dragit sig upp till stående mot vagnen. Det roligaste just nu är att jama som kissen, och att peka på saker vi frågar efter, typ vaaaaar är lampan, kissen, bollen, mamma, pappa osv. Älskar även när vi läser för honom. Han förstår så mycket nu! Blir ett år 11 september... Vissa dagar leker han jättebra själv, andra dagar hänger han oss gnällandes i hasorna från morgon till kväll.

Den senaste månaden hade han gått upp ynka 5 gram Däremot hade han växt 3,5 cm, nu är han 79 cm lång och väger 10,5 kg. Smalnat av som bara den, han är ingen liten tjockis längre! Antar det beror på ålningen han ägnar sig åt hela dagarna för han äter både ofta och mycket!

• Delfinen
    Togota skrev 2010-08-21 19:47:03 följande:
    Oj så tidiga barn ni har :)

E ålar sig fram snabbt som vinden, men varken kryper eller är ens i närheten av att gå än :) Nu i dagarna har han kommit på hur han sätter sig upp från magläge, och en gång har han dragit sig upp till stående mot vagnen. Det roligaste just nu är att jama som kissen, och att peka på saker vi frågar efter, typ vaaaaar är lampan, kissen, bollen, mamma, pappa osv. Älskar även när vi läser för honom. Han förstår så mycket nu! Blir ett år 11 september... Vissa dagar leker han jättebra själv, andra dagar hänger han oss gnällandes i hasorna från morgon till kväll.

Den senaste månaden hade han gått upp ynka 5 gram Däremot hade han växt 3,5 cm, nu är han 79 cm lång och väger 10,5 kg. Smalnat av som bara den, han är ingen liten tjockis längre! Antar det beror på ålningen han ägnar sig åt hela dagarna för han äter både ofta och mycket!
    Åh men det är ju iiiiingen brådska tack å lov.
    Å sen när han lärt sig gå så har ni ett helt annat litet liv att passa så att säga...
    Å denna tiden när han är bebis kommer ju aldrig åter...
    Säger jag som redan saknar spädbarnstiden såååååå mkt..!!!!!!

Är det några som har fler barn på gång eller tankar på det?
    Jag vill ha fler barn, men det lär dröja. Först måste vi få lite relation tillbaka igen.. komma iordning i huset (köpt radhus), och lillan ska gå på dagis.. jag jobba en tid, osv. Blir kanske om jag har tur att sambon "ger med sig" (haha) om ett år eller så...
    Älskade lilla tös - 090815
  • minezza

Både jag och min sambo har alltid tyckt att 2 år skulle vara bra mellan barnen, så vi skulle nog börja försöka få till 2:an nu, om vi hade lyckats direkt.

• Togota

Jag tänker nästan dagligen på hur det skulle vara att bli gravid igen och få ett syskon till E. Längtar tills det är dags igen, samtidigt som vi inte riktigt är redo än :) Innan jag blev gravid sa vi också ca två år mellan barnen, men nu känner vi nog snarare två och ett halvt - tre år emellan. Vill njuta lite till av bara E, och ladda lite mer energi innan det är dags för nya vaknätter ;)

Men det blir ju som det blir, inte alls säkert att det tar sig lika snabbt denna gången som förra osv... Min man säger att är redo att börja försöka hösten 2011, jag kommer nog vilja till sommaren, men vi får se...

Hur som helst så längtar jag nåt sjuuukt efter både graviditet, förlossning och spädbarnstid! E är liksom stor nu, och inte mindre fantastisk för det såklart, men det är nåt visst med de där allra minsta pysslingarna :)

• minezza

Några dagar kvar till Pergotime-start! Väntar bara på att mensen ska börja, så jag kan ringa gynekologen, haft mycket, ordentlig mensvärk idag, men inget blod ännu, så det kommer nog till kvällen-natten.

• minezza

En eller två fina äggblåsor syntes på VUL, men mensen kom ändå efter min första pergotimekur. Slemhinnan var dock så pass mycket tunnare än tidigare så gynekologen sa att jag under andra kuren skulle komma redan cd 9, för VUL och för att kanske påbörja Menopur medicinering för slemhinnans skull. Menopur används ju vid IVF, så nu är jag lite nervös inför gynbesöket på onsdag, dessutom är det en annan gynekolog än min vanliga.

• Delfinen
    minezza skrev 2010-10-18 10:05:45 följande:
    En eller två fina äggblåsor syntes på VUL, men mensen kom ändå efter min första pergotimekur. Slemhinnan var dock så pass mycket tunnare än tidigare så gynekologen sa att jag under andra kuren skulle komma redan cd 9, för VUL och för att kanske påbörja Menopur medicinering för slemhinnans skull. Menopur används ju vid IVF, så nu är jag lite nervös inför gynbesöket på onsdag, dessutom är det en annan gynekolog än min vanliga.
    Åh du kämpar på ser jag!
    Heja dej!
    Har ni det bra nu också?

kram !
  • Delfinen

Ja det blir inte mkt FL för mej som ni ser..
    Lillan är nu 14mån.. Jag är ännu föräldraledig! :)

BVC-kontroll nästa månad igen med längd & vikt.

• Nallebjörnis
    Delfinen skrev 2010-10-18 11:31:23 följande:
    Ja det blir inte mkt FL för mej som ni ser..
    Lillan är nu 14mån.. Jag är ännu föräldraledig! :)

BVC-kontroll nästa månad igen med längd & vikt.
    hur länge tänkte du vara hemma?
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
Svar på tråden Lilla gänget!